Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Jeg oppfatter ikke bina som nedlatende, ~TM~, men det virker nesten som du gjør det ettersom du presiserer at barnehagens oppgave handler om mer enn å "passe barn". Nå er det jo vitterlig et faktum at barnehageansatte kler på og av ungene, mye, og av den grunn synes jeg at påkledning burde ha en mer sentral rolle i utdannelsen enn den ikke-eksisterende ? rollen den har i dag.
Den er ikke ikke-eksisterende.
Jeg synes det er en del som kunne vært tatt ut av førskolelærerutdanningen (Feks 2 vektall gitar ) - og noe som kunne vært inn. Men jeg ville MYE heller hatt mer fokus på feks foreldresamarbeid enn påkledning (kanskje vil det påvirke litt? )
Foreldresamarbeid sier utdanningen så og si INGENTING om, og jeg ble virkelig tatt på senga der. Vi lærer om barn, men vi lærer lite om foreldre, og det å forholde oss til 20 ulike foreldrepar på en god måte.. 
DER har utdanninga mye å hente.
Så synes jeg heller barnehagen kan arrangere et felles kurs for ansatte og foreldre med tema PÅKLEDNING. Så får alle en felles oppfatning?
(selv om jeg fortsatt vil ha 20 foreldrepar med ulike meninger om hva barnet skal ha på )