|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vær tynn!Jeg har en BMI på 19, men ser overhodet ikke anorektisk ut, tror dette er forskjellig fra person til person. BMI tar dessuten ikke hensyn til muskelmasse og bentyngde osv. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vær tynn!Signerer de som mener at man trenger ikke å se syk ut fordu man han en BMI på 18,5.
|
|
|
#103 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vær tynn!Det er jo ingen her som sier at man automatisk ser syk ut om man har en BMI på under 19? Poenget her er jo at media fremstiller det som om ALLE har godt av å ha en slik BMI, og faktum er jo at det finnes MANGE som ser sykelige ut med så lav BMI, deriblandt meg selv. Jeg ser slank og frisk ut med en BMI på rundt 24-25, kan til nøds gå ned til 22-23 men ikke mer enn det, da blir jeg vel tvangsforet.
|
|
|
#104 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Vær tynn!I følge min fettprosent så vil jeg veie 63 kg når fettprosenten er på null. BMI er da på 21,3. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Vær tynn!
Dersom du leste artikkelen så vil du se at 2/3 av krefttilfellene ikke skyldes livsstil. 1/3 er likevel nok til å få meg til å ønske meg, ikke tynnere, men sprekere. Man kan aldri helgardere seg mot sykdom ved en sunn livsstil, arv og uflaks teller inn, men har man en sterk kropp og en sunn livsholdning tror jeg kroppen står sterkere til å kjempe imot diverse ulykker og sykdommer.
|
|
|
#107 |
|
kamerat
|
Sv: Vær tynn!Kreftrisiko eller ei, jeg synes det er galt og umoralsk av avisa å gi folk inntrykk av at en BMI på 18,5 er det sunneste for alle.
|
|
|
#108 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Jammen? Skal fettprosenten være på null da? Min fettprosent er på rundt 8-9%, og det er i følge min "vekthysteriske" venninne i grenseland for hva som er forsvarlig. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ekvilist
|
Slik jeg forsto Pastill ville hun fortsatt veie "en del" (veldig gåsetegn fra min side) med null i fettprosent.
|
|
|
#110 |
|
villende
|
Det kan jeg ikke helt tro at den er. Når kvinners fettprosent ssynker under 10 %, så mister man faktisk menstruasjonen. Hvordan har du fått dette målt? |
|
|
|
|
|
#111 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Vær tynn!18,5 er laveste BMI man kan ha for å regnes som normalvektig i følge WHO. BMI under 18,5 regnes for undervekt og BMI på og over 25 regnes for overvekt.
|
|
|
#112 |
|
Pauset
Korrekt. Betyr at jeg med en bmi på 20 allerede vil se syk ut. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Sperret
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
villende
|
Hm. Ok. I følge min svoger så er det veldig vanskelig å måle fettprosenten riktig uten at dette gjøres medisinsk. Baderomsvekter vil f.eks. kun fungere veiledende. Fettprosent på mellom åtte og ni er uansett alt for lite for en sunn, voksen kvinne. Og så vidt jeg har skjønt så er det sjelden andre enn anorektikere og toppidrettskvinner som har en fettprosent på under ti. Sist redigert av Gaia : 02-11-07 kl 12:33. Årsak: La til informasjon |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Sperret
Jeg er verken anorektisk eller usunn - tvert i mot. Jeg er sunn uten å være hysterisk, har naturlig høyt stoffskifte, godt synlige blodårer (noe jeg ikke er videre glad i), er godt trent, og har synlig muskulatur. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Pauset
Sv: Vær tynn!Man skal måle med sånn fettklype om det skal bli korrekt tror jeg. Sist redigert av Pastill : 02-11-07 kl 13:00. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Sperret