|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke barneservise har barna?Jeg ønsker meg barneservise til dåpen. Og han fikk en del. Men selvfølgelig ikke den jeg ønsket meg mest |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?Glitterbarnet har hatt plastskåler som ser ut som frosker fra Ikea - 2 stykker, i tillegg til en mummiskål fra iitala og et sett som svigermor har malt. Og et brett med forskjellige rom til maten. Han trenger vel strengt tatt ingen av dem, man han syns det er veldig stas med egne asjetter.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?Poden har aldri hatt knusbart eget servise, men spiste stort sett all maten sin de første to årene av et riktig pent "Putte i Blåbærskogen"-servise i hardplast, med middagstallerken, grøtskål og tutekopp. Jeg kjøpte etter hvert et halvgjennomsiktig rosa Alessi-servise med skål, fat, glass og ganske kult tilhørende bestikk, og det har han også brukt mye. Det siste året har han bare villet spise av samme slags servise som vi gjør (men med sitt eget bestikk, som han har et par av, to i sølv og ett i stål).
|
|
|
#4 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?De to eldste har Karius og Baktus. Minsten har Mummi.
|
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?Prinsen har kopp fra mummitrollet, men ellers bruker han det flottenfeierske servicet til IKEA - som resten av familien
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?Vi fikk også opptill flere sett i dåpen. Prins: skål, asjett og kopp, Mummi: Skål, asjett og kopp (nå er dessverre asjetten knust). Også et som jeg ikke vet hva heter med naivistiske barnetegninger av små figurer rundt kanten. I tillegg har noen greid å dra inn et plastfat med kaptein sabeltann på, og jeg har kjøpt skål og kopp med apekatt fra Indsiska.
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Hvilke barneservise har barna?Kan ikke bytte da jeg har brukt de allerede |
|
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?
Bare hvis man spiser varme ting med dem.
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?Jeg brukte, som Skilpadda, Putte i blåbærskogen til guttungen fra han begynte med grøt til tallerkenen sprakk i oppvaskmaskinen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke barneservise har barna?Mine gutter fikk de tradisjonelle, eller hva jeg skal si: Karius og Baktus, Kardemomme by og Hakkebakkeskogen. Eldstemann fikk 2 og Minstemann fikk ett servise. Alle tre er i daglig bruk fremdeles. Vi har ikke plastikk/uknuselig servise. Jeg kan ikke fordra å drikke av plaskrus. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?Vi har karius og baktus til begge. Samt plastskåler med barnemønster til begge.
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?
Tutekoppen ble ødelagt, husker jeg, og da kjøpte vi ny.
|
|
|
#13 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hvilke barneservise har barna?turbo fikk et sett da han ble født kjempe fint sett i hardplast.
|
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?Knottentotten har Mummitrollet-skål og kopp, og noe med en blå hund på. Der mangler riktignok fatet ettersom det gikk i tusen knas.
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hvilke barneservise har barna?De har hver sin Mummikopp i porselen. Også har de et sett hver i hardplast med "Putte i blåbærskogen" og "tomtebarna", samt at vi har barbafamilienservise til 4 stk (Kopper, glass, asjetter) De har hvert sitt barnebestikk i sølv fra dåpen, samt et utall av annet barnebestikk. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvilke barneservise har barna?Oliver har Karius og Baktus skål i glass, samt en skål etter pappaen sin med trafikkskilt på.
|
|
|
#17 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Hvilke barneservise har barna?Til eldste fikk vi 2 sett karius og baktus til dåpen.Vi beholdt begge.
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hvilke barneservise har barna?Jentene synes det er så stas å få mat på barnetallerknene broren min og jeg hadde når vi var små. De står hos bestemor og bestefar, og må frem hver gang vi spiser der. Så jeg får vel spare det vi har her i huset, så jeg kan ta det frem hvis jeg får barnebarn engang |
|
|
|
![]() |
|
|