Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke barneservise har barna?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 11:11   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hvilke barneservise har barna?

Jeg ønsker meg barneservise til dåpen. Og han fikk en del. Men selvfølgelig ikke den jeg ønsket meg mest

Så nå lurer jeg på hvilke og hvor mange servise barna har. Om jeg uten alt for dårlig samvittighet kan kjøpe petter kanin etter hvert

Han har et fra barnedesign.no med navnet sitt og blå elefant.
Ett billig et som jeg angrer på at jeg ikke bytta inn i petter kanin kopp siden de hadde det i den butikken. Det heter baby bjørn og kjøpt på tilbords. Alt for små fat til å kunne brukes når han er over 1 år.
og så en grøt tallerken som heter nøste med sølvskje til. Fra figgjo.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:16   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke barneservise har barna?

Glitterbarnet har hatt plastskåler som ser ut som frosker fra Ikea - 2 stykker, i tillegg til en mummiskål fra iitala og et sett som svigermor har malt. Og et brett med forskjellige rom til maten. Han trenger vel strengt tatt ingen av dem, man han syns det er veldig stas med egne asjetter.

Kan du ikke bytte noe av det du har fått da?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:20   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har aldri hatt knusbart eget servise, men spiste stort sett all maten sin de første to årene av et riktig pent "Putte i Blåbærskogen"-servise i hardplast, med middagstallerken, grøtskål og tutekopp. Jeg kjøpte etter hvert et halvgjennomsiktig rosa Alessi-servise med skål, fat, glass og ganske kult tilhørende bestikk, og det har han også brukt mye. Det siste året har han bare villet spise av samme slags servise som vi gjør (men med sitt eget bestikk, som han har et par av, to i sølv og ett i stål).

Gammel 14-11-07, 11:21   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De to eldste har Karius og Baktus. Minsten har Mummi.

Gammel 14-11-07, 11:22   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prinsen har kopp fra mummitrollet, men ellers bruker han det flottenfeierske servicet til IKEA - som resten av familien

Skulle jeg ha kjøpt et, har mummitrollet helt klart vært alternativet.

Sølvskjeer ser jeg ikke poenget med, de blir jo så varme!

Gammel 14-11-07, 11:23   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk også opptill flere sett i dåpen. Prins: skål, asjett og kopp, Mummi: Skål, asjett og kopp (nå er dessverre asjetten knust). Også et som jeg ikke vet hva heter med naivistiske barnetegninger av små figurer rundt kanten. I tillegg har noen greid å dra inn et plastfat med kaptein sabeltann på, og jeg har kjøpt skål og kopp med apekatt fra Indsiska.

En tre-fire sett kan være fint å ha å variere mellom. Som du er inne på så vil størrelsen variere litt fra tid til annen. Nå bruker vi mye flattallerken til kveldsgrøt fordi den da blir fortere kald (mindre grining). Håper vi får tilskudd til nestemann.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:24   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke bytte da jeg har brukt de allerede

Jeg er litt merkelig da.. Elsker barneservise. Fikk ikke selv når jeg var liten selv om jeg hadde lyst på så jeg tar det igjen nå

Nestemann får få petter kanin da.

Bestikk ja. Der har han 1 carina hardangerbestikk 1. bamse hardangerbestikk, 1 sett med noe jeg tror er fra lidl. og så Porsgrunn sitt prins/prinsesse bestikk og en sølvskje.

jeg er ikke flink til å bytte.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:58   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Sølvskjeer ser jeg ikke poenget med, de blir jo så varme!

Bare hvis man spiser varme ting med dem. De er nydelige til å spise dessert og slikt med, mer behagelige enn stålskjeer, synes jeg. Og poden spiser ikke grøt (eller annen mat, for den del) mens den er så varm at han brenner seg.

Gammel 14-11-07, 11:59   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte, som Skilpadda, Putte i blåbærskogen til guttungen fra han begynte med grøt til tallerkenen sprakk i oppvaskmaskinen. Jeg liker Elsa Beskow svært godt, og kjøpte Putte-serviset før han ble født, tror jeg. Nå bruker han et sett i porselen, med Karius og Baktus-motiv. Dette fikk han av sin mormor. Han synes det er helt fantastisk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:03   #10
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Mine gutter fikk de tradisjonelle, eller hva jeg skal si: Karius og Baktus, Kardemomme by og Hakkebakkeskogen. Eldstemann fikk 2 og Minstemann fikk ett servise. Alle tre er i daglig bruk fremdeles. Vi har ikke plastikk/uknuselig servise. Jeg kan ikke fordra å drikke av plaskrus.

Jeg liker godt Mummikoppene og bruker de som kaffekopper (har fått dem som gave når jeg har gitt blod). De er egentlig litt store for barna (eller er det bare slik at jeg vil ha dem selv? ).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:03   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har karius og baktus til begge. Samt plastskåler med barnemønster til begge.

Gammel 14-11-07, 12:04   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg brukte, som Skilpadda, Putte i blåbærskogen til guttungen fra han begynte med grøt til tallerkenen sprakk i oppvaskmaskinen.

Tutekoppen ble ødelagt, husker jeg, og da kjøpte vi ny. Han var så glad i det serviset og ropte høyt hver gang "Buppe" dukket frem under grøten.

Gammel 14-11-07, 12:13   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

turbo fikk et sett da han ble født kjempe fint sett i hardplast.
Så fikk han en ansjett og kopp, olebrum i sånn krus.
Og så et helt hvit i plast fra ikea. Som lillesøster nå bruker grøtskålen.
Så har han grøtskål i plast med pokemon
og på Kreta i sommer kjøpte han seg fat og kopp i plast fra "Biler" hehe

Lillesøster har bare en prinsesse skål som turbo kjøpte til henne på kreta

Gammel 14-11-07, 12:21   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knottentotten har Mummitrollet-skål og kopp, og noe med en blå hund på. Der mangler riktignok fatet ettersom det gikk i tusen knas.
Vi brukte mest plastikk når han var liten, ettersom han hadde en lei tendens til å slenge tallerken og mat i gulvet når han var ferdig å spise.

Nå er alt plastrælet pakket vekk, og poden spiser av samme servise som vi gjør.

Jeg liker for øvrig disse Torbjørn Egner-settene godt.

Gammel 14-11-07, 12:30   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har hver sin Mummikopp i porselen. Også har de et sett hver i hardplast med "Putte i blåbærskogen" og "tomtebarna", samt at vi har barbafamilienservise til 4 stk (Kopper, glass, asjetter) De har hvert sitt barnebestikk i sølv fra dåpen, samt et utall av annet barnebestikk.
Alt dette står for det meste i skapet da det kun er "voksenservise" og vanlig bestikk som gjelder

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:30   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Oliver har Karius og Baktus skål i glass, samt en skål etter pappaen sin med trafikkskilt på.
Han har endel sett kopp-skål-asjett med diverse motiver i plast.Cars,Sabeltann etc.
Han har to barnebestikk, en fra Cars og et fra iKEA, samt sølvbestikk med Karius og Baktus.
Som Skilpadda sier, han får aldri servert så varm mat at han brenner seg, ergo ikke noe problem at bestikket blir varmt.

Gammel 14-11-07, 13:38   #17
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Til eldste fikk vi 2 sett karius og baktus til dåpen.Vi beholdt begge.
Han er nå 19 år og settene er like fine.
Vi har 4 barn i huset så dette har vært i daglig bruk i 19 år.
Nummer 2 fikk sabeltann sett, også det fra Porsgrunn porselen.
Nr. 3 har aldri fått eget service, men har brukt storebrødrenes.
Minstemann fikk Hakkebakkeskogen fra Porsgrunn i sin dåp.

Har sølvbestikk til alle 4.
Bruker det hver dag til de to minste som er 4 og 6.
Synes det er koselig med eget bestikk, de har Fola Blakken og Bæ Bæ lille lam.

Gammel 14-11-07, 13:40   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentene synes det er så stas å få mat på barnetallerknene broren min og jeg hadde når vi var små. De står hos bestemor og bestefar, og må frem hver gang vi spiser der. Så jeg får vel spare det vi har her i huset, så jeg kan ta det frem hvis jeg får barnebarn engang

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:40   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Han har ikke noe eget servise *dårlig mor*.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:56   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Han har ikke noe eget servise *dårlig mor*.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.