Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røde prikker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-06, 10:22   #121
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røde prikker?

Det er da ingen hemmelighet at administratorene kan lese brukernes prikker, og gjør det i konfliktsituasjoner.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 10:25   #122
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg rødprikker ved personangrep

Fra ett annet (unevnt) forum så har jeg opplevd å få rødprikk tilbake med kjærlige tilbakemeldinger som; Din j.. fitte og du skal vel drite i hva jeg skriver..

Imponerende hva folk greier å lire ut av seg

Personlig synes jeg ordet "fitte" er styggere enn "jævla", men jeg rødprikker deg ikke for det""

Gammel 23-10-06, 10:39   #123
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg er heller ikke positiv til at prikkene mine skal ligge åpnet. Det er særdeles vanlig å bruke de til personlige beskjeder, og selv om jeg har til gode å legge ut tlf.nr mitt der, så skriver jeg jo "hemmelige" ting.

HP; sitter du og leser prikkene våre i dag? Uten at vi vet det? Liker ikke den tanken heller jeg.

Jeg leser prikkekommentarer i konfliktsituasjoner, prikkene er ment som en kommentar til et offentlig innlegg. Når det innlegget eller brukeren ypper til konflikt så sjekker jeg hva som skjer bak kulissene for i det hele tatt kunne danne meg et bilde av situasjonen. Jeg deler ikke det jeg finner med noen, utover at vi i administrasjonen tar forumets selvjustis med i betraktning når vi vurderer om eventuelle sanksjoner er nødvendig. Til nå har den fungert ganske bra.

Jeg har mulighet til å lese PM direkte fra databasen, og gjør det utelukkende i veldig ekstreme tilfeller - noe jeg virkelig ikke håper vi kommer til å oppleve her. All kommunikasjon som foregår gjennom forumet er underlagt forumreglene. Så lenge en følger kardemommeloven så har en lite å frykte.

Nå har jeg ikke skrevet at jeg skal offentlig gjøre prikkene, jeg har sagt at jeg har vurdert det. Årsaken til dette er at endel brukere tilsynelatende tror at prikkekommentarer er en frisone der de kan gulpe opp det de måtte ønske uten at det går utover hvordan forumet forøvrig måtte oppfatte dem. Det er jo trist at disse brukerne skal ødelegge for alle andre, og vi kommer nok til å ta fra disse brukerne privilegien det er å gi tilbakemeldinger før vi vedtar en offentliggjøring.

Når jeg sier at prikkesystemet ikke er et "mini-PM" system, så mener jeg med det at systemet er til kommentar av enkeltinnlegg. Private meldinger som er knyttet til enkeltinnlegget ser jeg ingen problem med å sende på prikk. Men prikking utelukkende for å formidle privat informasjon uavhengig av innnlegget som prikkes hører hjemme på privat melding - som er til privat kommunikasjon.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 10:42   #124
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det er jo trist at disse brukerne skal ødelegge for alle andre, og vi kommer nok til å ta fra disse brukerne privilegien det er å gi tilbakemeldinger før vi vedtar en offentliggjøring.

Det synes jeg er en mye bedre løsning.

Gammel 23-10-06, 10:43   #125
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg også.

Gammel 23-10-06, 10:45   #126
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos meg sitter det ganske langt inne å rødprikke, jeg har bare gjort det én gang her inne når noen gikk laaaaaangt over streken. Det skal noe mere til en generell uenighet, det tar jeg i tråden.

Å offentliggjøre prikker er noe jeg håper dere kan unngå.

Gammel 23-10-06, 10:48   #127
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg også.

Gammel 23-10-06, 10:54   #128
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Gammel 23-10-06, 11:03   #129
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 11:04   #130
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Samme her.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 11:07   #131
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg sier at prikkesystemet ikke er et "mini-PM" system, så mener jeg med det at systemet er til kommentar av enkeltinnlegg. Private meldinger som er knyttet til enkeltinnlegget ser jeg ingen problem med å sende på prikk. Men prikking utelukkende for å formidle privat informasjon uavhengig av innnlegget som prikkes hører hjemme på privat melding - som er til privat kommunikasjon.

Så hvis vi bruker prikkesystemet til å formidle privat informasjon som ikke har direkte med innlegget å gjøre så bruker vi det galt? Finnes det regler for dette?

Jeg forstår at det kanskje ikke er i tråd med den opprinnelige intensjonen til prikkesystemet, men hvis det nå brukes sånn av mange - er det galt? Blir vi advart mot feil bruk av prikkesystemet her, eller hva mener du egentlig?

:vanskelig:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 11:21   #132
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Så hvis vi bruker prikkesystemet til å formidle privat informasjon som ikke har direkte med innlegget å gjøre så bruker vi det galt? Finnes det regler for dette?

Jeg forstår at det kanskje ikke er i tråd med den opprinnelige intensjonen til prikkesystemet, men hvis det nå brukes sånn av mange - er det galt? Blir vi advart mot feil bruk av prikkesystemet her, eller hva mener du egentlig?

:vanskelig:

Ehh … Hvis systemet skulle i hovedsak bli brukt mot sin hensikt så er vel den eneste konsekvensen at vi kommer til å fjerne det.

Og så sant du ikke prikke-pmer brukere som ypper til konflikt så forblir meldingen privat også.

Gammel 23-10-06, 12:14   #133
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ehh … Hvis systemet skulle i hovedsak bli brukt mot sin hensikt så er vel den eneste konsekvensen at vi kommer til å fjerne det.

Og så sant du ikke prikke-pmer brukere som ypper til konflikt så forblir meldingen privat også.

Dette var ikke akkurat oppklarende.

Men jeg skal for all del ikke mase mer om det. Bare fortsetter å bruke systemet som alltid helt til det blir lagt ned eller outet.

Gammel 23-10-06, 12:16   #134
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Hovedpoenget her er vel at man bør prøve å oppføre seg som folk, også når man skriver prikkekommentarer.

Gammel 23-10-06, 12:20   #135
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått min første rødprikk på NM!

Og det for noe så fascinerende som at jeg skrev at man ikke måtte være hysterisk og oversikre hjemmet i en tråd om ulykkesforebygging i hjemmet.

:rødprikkouter:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:24   #136
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hovedpoenget her er vel at man bør prøve å oppføre seg som folk, også når man skriver prikkekommentarer.

OK, skal det være sånn nå?

Får man ikke lenger plukke ut deler av innlegg og spore av i forhold til det? Det håper jeg i såfall bare gjelder innleggene til administrator. Hvis ikke er det ikke bare jeg som kommer til å slite. For tenk!

Gammel 23-10-06, 12:27   #137
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

OK, skal det være sånn nå?

Får man ikke lenger plukke ut deler av innlegg og spore av i forhold til det? Det håper jeg i såfall bare gjelder innleggene til administrator. Hvis ikke er det ikke bare jeg som kommer til å slite. For tenk!

Så du er tilhenger av drittslenging, sladder og mobbing "på privaten" via prikker?

Gammel 23-10-06, 12:27   #138
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Selvfølgelig får man spore av av hjertens lyst. Er det ikke det dette forumet er til?

Gammel 23-10-06, 12:29   #139
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Den dagen det blir forbudt med avsporinger kommer jeg nok til å melde meg ut av forumet her, men hvem har sagt at det skal bli sånn?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:34   #140
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Så du er tilhenger av drittslenging, sladder og mobbing "på privaten" via prikker?

Ja, du ser vel at det var det jeg skrev.

:forvirret:

Det er mulig jeg blander kortene, men jeg reagerte først på at de siste 20 prikkene skulle vises på kontrollpanelet. Og skrev at det ikke var ønskelig for meg fordi jeg bruker prikkesystemet til private meldinger. Hvorpå flere sier seg enig, og du svarer at det ikke er meningen å bruke prikkesystemet til PM. Men når vi nå gjør det likevel, så lurer jeg på hvorfor du påpeker ennå en gang at det ikke er meningen å bruke prikkesystemet til pm-lignende meldinger, og hva som er konsekvensen om vi gjør det.

Er det så rart å spørre om dette? Det var ikke ment som kritikk heller.

Og for å ikke forvirre enda mer så kan jeg jo si at jeg ikke bruker verken prikker eller pm til personforfølgelse og drittslenging.

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Den dagen det blir forbudt med avsporinger kommer jeg nok til å melde meg ut av forumet her, men hvem har sagt at det skal bli sånn?

Det var et ironisk sleivspark til Tinetoff som plutselig var så opptatt av hovedpoenget.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.