|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Ville du foretrukket å bli oppfattet som snobbete eller harry? | |||
Snobbete |
![]() ![]() ![]() ![]() |
100 | 65,36% |
Harry |
![]() ![]() ![]() ![]() |
53 | 34,64% |
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Snobbete eller harryVanskelig, men jeg tror jeg velger harry!
![]() |
#103 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Snobbete eller harryJeg testet ut som nyrik forresten. Visvas! Hytte i funkisstil må da være det harryeste som finnes.
![]() |
#104 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Snobbete eller harryJeg er harry, og det er helt OK. Jeg savner ikke å være snobb, jeg later heller ikke som om jeg er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Snobbete eller harry
Nenne.
![]() |
![]() |
#106 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Snobbete eller harryJa, det blir jo som å måtte velge mellom to onder, men harryfolk er gjerne mye hyggeligere enn snobbene, så da.....nei, forresten; jeg trenger jo ikke å velge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg tror forresten at flere oppfatter meg som snobbete enn som harry. Dessverre. Min farfar var en ekte snobb. Han var livredd for å bli sett i, eller være i besittelse av noe som etter hans mening bare ble brukt av "fattigfolk" eller folk som ikke var fine nok etter hans standard. Han syntes ikke det var noe særlig da foreldrene mine bare skulle ha umalt panel i hele huset (på slutten av 70-tallet da det ble moderne), for det hadde da bare folk som ikke hadde råd til å male eller tapetsere, og det skulle ta seg ut om noen trodde det om hans sønn. Jo mer glorete jo bedre. Mamma strikket en flott lusekofte til han i 50-årsgave, men den brukte han aldri. Lusekofter var ikke noe som fintfolk gikk i. Han hadde hatt og frakk. Mente at mamma burde gå mer i skjørt og kjole, for det hadde vært koselig for min pappa å ha ei fin kone å vise fram. Og han var svært nøye med hvem han nedverdiget seg til å snakke med, og smisket med de som etter hans mening hadde høy status.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-11-07 kl 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
stille
Hvor: Tønsberg
Det er nok der jeg er også.
Nyrik, jeg som har lært folkeskikk hjemme hos mor og far?
Av de bilene jeg kunne velge i vil jeg jo selvfølgelig ønske meg en Bentley, Chrysler er bare dyre reperasjoner og BMW har aldri vært drømmebilen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Snobbete eller harryDet var en no-brainer. Snobb. Fordi det jeg forbinder med harry, er ting jeg virkelig ikke liker og ikke vil ha som et stempel på meg. Som reality-TV, rullings, kiosklit (eller å IKKE lese!
![]() |
#111 |
Stadig underveis
Det synes jeg forsåvidt er fornuftig av deg, men jeg må igjen understreke at vi ikke snakker om hva snobbene liker og hva de gjør, men snobbenes adferd mot andre som de setter negative merkelapper på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
flisespikker
|
Nei, i denne diskusjonen snakker vi ikke om det, her snakker vi om at andre folk setter merkelappen "snobb" eller "harry" på noen. Og, som sagt, da vil jeg generelt foretrekke at folk ser meg som "snobb" fremfor at de ser meg som "harry". (Hvis noen ser meg som den typen snobb som er ekkel mot andre, så er jo det naturligvis mindre stas enn om de ser meg som den typen snobb som synes det er bedre å vite ting enn å ikke vite ting, men så detaljert var ikke pollen.)
![]() |
#114 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Snobbete eller harryDefinitivt harry. Om noen skulle oppfatte meg som harry, så ville det bety svært lite, men om noen skulle hevde at jeg var snobbete, ville jeg nok blitt lei meg, ja. Misliker alle former for snobberi, men i likhet med Maz synes jeg snobberi ofte er temmelig harry, og de to er ikke i et opplagt opposisjonspar for meg. Men jeg tror det skulle godt gjøres om noen skulle klassifisere meg som snobbete. Har flere ganger hørt meg selv omtalt som "usnobbete", og det synes jeg er et flott kompliment.
![]() |
#115 |
Etylbarbital
![]() Sv: Snobbete eller harryJeg velger (vin)snobbete.
![]() |
#116 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
En som trener
|
![]() Sv: Snobbete eller harryNå har ikke jeg lest hele diskusjonen her, men det er helt tydelig for meg at mange (alle?) dere som svarer snobbete, legger noe fullstendig annet i det enn jeg gjør. Ekte snobber er nedlatende, blåste i hodet og ufordragelige mennesker. Jeg tror ingen av dere vil bli oppfattet som det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Snobbete eller harryMå nok velge snobb.
![]() |
#119 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det bli itj fæst utn skijnnvæst!
![]() |
#120 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006