Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snobbete eller harry

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du foretrukket å bli oppfattet som snobbete eller harry?
Snobbete 100 65,36%
Harry 53 34,64%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 17:20   #101
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Snobbete eller harry

Vanskelig, men jeg tror jeg velger harry!
Føler meg milevis fra å være Harry, men er forhåpentligvis ennå lenger unna snobbete

(Ble forresten nyrik jeg også)

Gammel 20-11-07, 17:38   #102
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir allerede oppfattet litt Harry, så greit nok.. Heller det enn snobbete.

Gammel 20-11-07, 17:41   #103
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg testet ut som nyrik forresten. Visvas! Hytte i funkisstil må da være det harryeste som finnes. Funkisstil kan sikkert passe inn i mer urbane strøk, men hvis noen velger funkisstil på hytta langt til skogs er det så snobbete at det har tippet langt over i det harrye for lenge siden. Ordnung muss sein! Funkis i byen og bonderomantikk på hytta.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 17:41   #104
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er harry, og det er helt OK. Jeg savner ikke å være snobb, jeg later heller ikke som om jeg er det.
Jeg er en enkel sjel som liker fotball, leser Anne Holt, kjører gammel bil og har kun lokal kunst på veggene. Det er befriende deilig å ha lite å leve opp til.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 17:50   #105
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg testet ut som nyrik forresten. Visvas! Hytte i funkisstil må da være det harryeste som finnes. Funkisstil kan sikkert passe inn i mer urbane strøk, men hvis noen velger funkisstil på hytta langt til skogs er det så snobbete at det har tippet langt over i det harrye for lenge siden. Ordnung muss sein! Funkis i byen og bonderomantikk på hytta.

Nenne.

Jeg oppfattes nok som snobbete av en del, jfr Tinetoff sine utlegninger om kunnskap. Det er greit nok for meg. Jeg er sikker på at jeg oppfattes som Harry av enkelte som ser forskjell på Prada og Svada, og det er helt greit det også.

Må jeg velge, vil jeg vel heller oppfattes som snobb, type politisk korrekt lesesnobb.

Gammel 20-11-07, 17:54   #106
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det blir jo som å måtte velge mellom to onder, men harryfolk er gjerne mye hyggeligere enn snobbene, så da.....nei, forresten; jeg trenger jo ikke å velge.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 17:58   #107
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg tror forresten at flere oppfatter meg som snobbete enn som harry. Dessverre. Min farfar var en ekte snobb. Han var livredd for å bli sett i, eller være i besittelse av noe som etter hans mening bare ble brukt av "fattigfolk" eller folk som ikke var fine nok etter hans standard. Han syntes ikke det var noe særlig da foreldrene mine bare skulle ha umalt panel i hele huset (på slutten av 70-tallet da det ble moderne), for det hadde da bare folk som ikke hadde råd til å male eller tapetsere, og det skulle ta seg ut om noen trodde det om hans sønn. Jo mer glorete jo bedre. Mamma strikket en flott lusekofte til han i 50-årsgave, men den brukte han aldri. Lusekofter var ikke noe som fintfolk gikk i. Han hadde hatt og frakk. Mente at mamma burde gå mer i skjørt og kjole, for det hadde vært koselig for min pappa å ha ei fin kone å vise fram. Og han var svært nøye med hvem han nedverdiget seg til å snakke med, og smisket med de som etter hans mening hadde høy status.

Min farfar var småbruker og steinhogger. Tidligere fisker. fin var han.

Og strengt kristen. Få det til å stemme den som kan.

Sist redigert av My : 20-11-07 kl 21:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 18:02   #108
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Av pest (snobbete) eller kolera (harry) tror jeg at jeg hadde valgt å bli oppfattet som snobbete...

For det bildet jeg har av "harry" er ikke helt pent.

Det er nok der jeg er også.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ble "nyrik".

Nå ble jeg litt snurt.

Nyrik, jeg som har lært folkeskikk hjemme hos mor og far?
Konklusjonen gikk over mitt ringe hode.

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg ble vist nyrik jeg også. Gudene vet hvor de pengene er.

Men hvordan i himmelens navn skal man finne frem til Fuglerommet, og ingen møter en i hallen da? Og jeg vil heller ha BMW enn Bently.

Av de bilene jeg kunne velge i vil jeg jo selvfølgelig ønske meg en Bentley, Chrysler er bare dyre reperasjoner og BMW har aldri vært drømmebilen ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 18:17   #109
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Heller harry enn snobbete.

Gammel 20-11-07, 18:20   #110
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en no-brainer. Snobb. Fordi det jeg forbinder med harry, er ting jeg virkelig ikke liker og ikke vil ha som et stempel på meg. Som reality-TV, rullings, kiosklit (eller å IKKE lese! ), såpe-operaer, campingplassferier og grisefester. Hvor mange fornærmet jeg nå, tro?

Ellers er jeg veldig enig med rajraj. Godt definert!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:20   #111
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og det plager meg ikke å bli sett på som snobbete av folk som synes det er snobbete å like det jeg liker og gjøre det jeg gjør.

Det synes jeg forsåvidt er fornuftig av deg, men jeg må igjen understreke at vi ikke snakker om hva snobbene liker og hva de gjør, men snobbenes adferd mot andre som de setter negative merkelapper på.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:48   #112
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heller snobbete enn harry. Jeg fikk forøvrig ikke opp testen.

Gammel 20-11-07, 19:49   #113
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det synes jeg forsåvidt er fornuftig av deg, men jeg må igjen understreke at vi ikke snakker om hva snobbene liker og hva de gjør, men snobbenes adferd mot andre som de setter negative merkelapper på.

Nei, i denne diskusjonen snakker vi ikke om det, her snakker vi om at andre folk setter merkelappen "snobb" eller "harry" på noen. Og, som sagt, da vil jeg generelt foretrekke at folk ser meg som "snobb" fremfor at de ser meg som "harry". (Hvis noen ser meg som den typen snobb som er ekkel mot andre, så er jo det naturligvis mindre stas enn om de ser meg som den typen snobb som synes det er bedre å vite ting enn å ikke vite ting, men så detaljert var ikke pollen.)

Gammel 20-11-07, 20:25   #114
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Definitivt harry. Om noen skulle oppfatte meg som harry, så ville det bety svært lite, men om noen skulle hevde at jeg var snobbete, ville jeg nok blitt lei meg, ja. Misliker alle former for snobberi, men i likhet med Maz synes jeg snobberi ofte er temmelig harry, og de to er ikke i et opplagt opposisjonspar for meg. Men jeg tror det skulle godt gjøres om noen skulle klassifisere meg som snobbete. Har flere ganger hørt meg selv omtalt som "usnobbete", og det synes jeg er et flott kompliment.

Gammel 20-11-07, 20:31   #115
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg velger (vin)snobbete.

Gammel 20-11-07, 20:50   #116
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

...eller kanskje vi snakker om de såkalte harrys adferd mot de såkalte snobbene, og at de merkelappesetter ting som de såkalte snobbene sier og gjør som snobbete?

(Merkelappesetter. For et vakkert ord. Helt nytt er det også. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 20:59   #117
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har ikke jeg lest hele diskusjonen her, men det er helt tydelig for meg at mange (alle?) dere som svarer snobbete, legger noe fullstendig annet i det enn jeg gjør. Ekte snobber er nedlatende, blåste i hodet og ufordragelige mennesker. Jeg tror ingen av dere vil bli oppfattet som det.

Åndssnobberi, vinsnobberi osv er noe helt annet og ikke ekte snobberi, sånn jeg oppfatter det.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 21:00   #118
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Må nok velge snobb.

Fikk "nyrik" på testen. Lengre fra sannheten er det ikke så lett å komme jeg er deltidsarbeidende i helsevesenet.

Gammel 20-11-07, 21:07   #119
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er jo trønder - er ER ikke trøndere harry, sånn helt automatisk da

Det bli itj fæst utn skijnnvæst!

Jeg vil heller bli oppfattet som snobbete enn harry. Da kan jeg jo bare sette nesen i sky og si 'dem om det'

Gammel 20-11-07, 21:09   #120
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Nå har ikke jeg lest hele diskusjonen her, men det er helt tydelig for meg at mange (alle?) dere som svarer snobbete, legger noe fullstendig annet i det enn jeg gjør. Ekte snobber er nedlatende, blåste i hodet og ufordragelige mennesker. Jeg tror ingen av dere vil bli oppfattet som det.

Åndssnobberi, vinsnobberi osv er noe helt annet og ikke ekte snobberi, sånn jeg oppfatter det.

Du sa det jeg ikke klarte

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.