Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snobbete eller harry

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du foretrukket å bli oppfattet som snobbete eller harry?
Snobbete 100 65,36%
Harry 53 34,64%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 13:03   #61
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Snobbete eller harry

Protokoll til toppkarakter

Du fikk 16 av totalt 18 poeng

Du har fått etiketten inn med morsmelken, gått på danseskole, har bodd utenlands og har de riktige bekjentskapene og vet at det finnes et åndsliv. Er du ikke innenfor allerede, så er det fordi du ikke vil.

Jeg stemte forresten "Snobb"

Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:03   #62
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble også nyrik, og det vet jeg jo at ikke er sant. Ellers ville jeg valgt snobb, men jeg er ikke noe særlig snobbete når jeg ikke må velge.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:03   #63
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg også. Men i alle dager, hva skal man svare da, når man tilfeldigvis vet at man ved audiens hos kongen blir tatt imot på fuglerommet? Og så nyrik da. Det må jo være det verste stempelet av alle.

Det var jo ikke en test på om man er snobbete, men mest på om man vet en del ting som kan være av nytte/interesse om man skal omgås "rike og mektige". Og kunnskap er ikke snobbete, mener jeg - selv ikke kunnskap om dyre viner og hoffetikette. (Og det er heller ikke "harry" å ikke ha denne typen kunnskap.)

Gammel 20-11-07, 13:04   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg ble også nyrik. Og det helt uten kunnskaper om fuglerommet.

Jepp, jeg også.

Gammel 20-11-07, 13:05   #65
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Harry.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:05   #66
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg har inntrykk av at mange mener at en (god) del typer kunnskap er snobbete pr. definisjon. :gjentar:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:06   #67
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var jo ikke en test på om man er snobbete, men mest på om man vet en del ting som kan være av nytte/interesse om man skal omgås "rike og mektige". Og kunnskap er ikke snobbete, mener jeg - selv ikke kunnskap om dyre viner og hoffetikette. (Og det er heller ikke "harry" å ikke ha denne typen kunnskap.)

Så sant, så sant. Flere av disse spørsmålene kunne man visst svarene på fordi man pleier å lese Se & Hør på dass, og det er vel ikke videre snobbete?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:07   #68
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Men jeg har inntrykk av at mange mener at en (god) del typer kunnskap er snobbete pr. definisjon. :gjentar:

Javisst gjør de det. Og jeg kan godt begynne å si meg eksplisitt enig i alt du sier, sånn så du ikke begynner å tro at jeg egentlig mener noe annet.

Gammel 20-11-07, 13:08   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Flere av disse spørsmålene kunne man visst svarene på fordi man pleier å lese Se & Hør på dass, og det er vel ikke videre snobbete?

Kanskje hvis man leser det på dass for at ingen andre skal se at man gjør det?

Gammel 20-11-07, 13:09   #70
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes jo snobberi er noe harry i seg selv jeg da.....

Litt påvirket etter en del år i England snobberi forbinder jeg med nyrik.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:09   #71
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

Javisst gjør de det. Og jeg kan godt begynne å si meg eksplisitt enig i alt du sier, sånn så du ikke begynner å tro at jeg egentlig mener noe annet.

Nei, det var mer den oversette dramadronningen som var ute.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:12   #72
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ble vist nyrik jeg også. Gudene vet hvor de pengene er.

Men hvordan i himmelens navn skal man finne frem til Fuglerommet, og ingen møter en i hallen da? Og jeg vil heller ha BMW enn Bently.

Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:15   #73
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Harryyyyy

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:53   #74
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Helt klart pest.

Enig.

Gammel 20-11-07, 13:56   #75
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Heller snobbete, enn harry, gitt......

Gammel 20-11-07, 14:02   #76
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Atte, når man snakker om å velge mellom "pest eller kolera", så mener man ikke faktisk at det ene alternativet er pest og at det andre er like ille som kolera. Det er mer som en talemåte for å regne.

Neimen så utrolig vennlig av deg å opplyse en som har tungt for det .

Jeg tror ikke du skjønte poenget mitt. Poenget mitt er bare at noen antageligvis er snobbete og synes det er helt greit, mens andre (som meg) innrømmer at de er mer eller mindre snobbete, men egentlig ikke er særlig stolt av det.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:05   #77
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo trønder - er ER ikke trøndere harry, sånn helt automatisk da

Gammel 20-11-07, 14:06   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg tror ikke du skjønte poenget mitt. Poenget mitt er bare at noen antageligvis er snobbete og synes det er helt greit, mens andre (som meg) innrømmer at de er mer eller mindre snobbete, men egentlig ikke er særlig stolt av det.

Jovisst skjønte jeg det. Det med "pest eller kolera" kom jo bare fordi lykkeliten02 ikke ville velge noen av delene - jeg antar jo at ganske mange (inkludert meg selv, som jeg vel sa tidlig i tråden) syntes det var ganske lett å velge.

Gammel 20-11-07, 14:06   #79
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harry, helt klart. Det ville vært mest ærlig mot meg selv, og sikkert lettest å leve med i lengden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:08   #80
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jovisst skjønte jeg det. Det med "pest eller kolera" kom jo bare fordi lykkeliten02 ikke ville velge noen av delene - jeg antar jo at ganske mange (inkludert meg selv, som jeg vel sa tidlig i tråden) syntes det var ganske lett å velge.

Men betyr det at du kan puttes inn i kategorien "jeg er snobbete og egentlig ganske stolt av det"? Det er den nyansen jeg gjerne skulle sett i pollen.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.