Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vasking av nøstebarn-lammeskinnet

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 10:18   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vasking av nøstebarn-lammeskinnet

Mye nøstebarn her nå, men hvordan gjør man det?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 17:23   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasking av nøstebarn-lammeskinnet

Jeg putter det på 30 grader ullprogram i vaskemaskinen, med ullvaskemiddel for ubehandlet ull. Sentrifugerer det på ca. 800 omdreininger, men det hender min maskin ikke er så villig til å sentrifugere det pga. vanskelig å fordele det riktig i maskinen. Da tar jeg det ut og klemmer ut masse vann, og prøver igjen. Legger det flatt på et tørkestativ mens det tørker, og grer det med en hundekam et par ganger underveis. Ikke legg det ti tørk på gulv med varmekabler. Våre blir like fine som nye etter vask.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 17:30   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg putter det på 30 grader ullprogram i vaskemaskinen, med ullvaskemiddel for ubehandlet ull. Sentrifugerer det på ca. 800 omdreininger, men det hender min maskin ikke er så villig til å sentrifugere det pga. vanskelig å fordele det riktig i maskinen. Da tar jeg det ut og klemmer ut masse vann, og prøver igjen. Legger det flatt på et tørkestativ mens det tørker, og grer det med en hundekam et par ganger underveis. Ikke legg det ti tørk på gulv med varmekabler. Våre blir like fine som nye etter vask.

Signerer i sin helhet. Bortsett fra det siste. Da jeg nettopp kjøpte nytt til lillesøster ser jeg jo at de vi hadde var godt vasket, ja.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 17:53   #4
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Har hørt at de skal tørkes veeeldig langsomt, gjerne over ett par døgn.(helst i ett litt kaldt rom) Tror det er fordi skinnet ikke skal tørkes ut og bli stivt.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:52   #5
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker på 30 grader og ullprogram. Setter på en ekstra skylling etterpå, og full sentrifugering, og skinnet trenger ikke å børstes etterpå. Legger det bare til tørk, flatt på tørkestativet.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:54   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Eller så kan du be mannen vaske det på vanlig program med minst 90 grader.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 23:02   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Eller så kan du be mannen vaske det på vanlig program med minst 90 grader.

Tog an!

Gammel 25-11-07, 23:03   #8
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg vasker på 30 grader og ullprogram. Setter på en ekstra skylling etterpå, og full sentrifugering, og skinnet trenger ikke å børstes etterpå. Legger det bare til tørk, flatt på tørkestativet.

Hørtes greit ut.

Gammel 26-11-07, 00:02   #9
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vasket skinnet på 30 grader ullprogram. Jeg brukte et vaskemiddel for lammeskinn (BabyDan sitt). Etter vask strakk jeg skinnet og smurte inn kjøttsiden med et såpestykke. Jeg lot det tørke flatt på tørkestativet. Etter at skinnet var tørt børstet jeg det med en hundebørste.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 17:04   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Hvor ofte vasker dere det forresten? Jeg har pleid å legge det ut i sneen med ullen ned når det er kaldt godt vær for det. Men har aldri vasket det. ..

Gammel 26-11-07, 20:47   #11
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Hvor ofte vasker dere det forresten? Jeg har pleid å legge det ut i sneen med ullen ned når det er kaldt godt vær for det. Men har aldri vasket det. ..

Når hun har spydd i det
Ellers bli det bare børstet og ristet ofte, og har vi snø, bruker jeg trikset ditt.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.