|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasking av nøstebarn-lammeskinnetJeg putter det på 30 grader ullprogram i vaskemaskinen, med ullvaskemiddel for ubehandlet ull. Sentrifugerer det på ca. 800 omdreininger, men det hender min maskin ikke er så villig til å sentrifugere det pga. vanskelig å fordele det riktig i maskinen. Da tar jeg det ut og klemmer ut masse vann, og prøver igjen. Legger det flatt på et tørkestativ mens det tørker, og grer det med en hundekam et par ganger underveis. Ikke legg det ti tørk på gulv med varmekabler. Våre blir like fine som nye etter vask. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vasking av nøstebarn-lammeskinnet
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasking av nøstebarn-lammeskinnetHar hørt at de skal tørkes veeeldig langsomt, gjerne over ett par døgn.(helst i ett litt kaldt rom) Tror det er fordi skinnet ikke skal tørkes ut og bli stivt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Vasking av nøstebarn-lammeskinnetJeg vasker på 30 grader og ullprogram. Setter på en ekstra skylling etterpå, og full sentrifugering, og skinnet trenger ikke å børstes etterpå. Legger det bare til tørk, flatt på tørkestativet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Vasking av nøstebarn-lammeskinnetEller så kan du be mannen vaske det på vanlig program med minst 90 grader. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
godt brukt
|
Hørtes greit ut. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Vasking av nøstebarn-lammeskinnetJeg vasket skinnet på 30 grader ullprogram. Jeg brukte et vaskemiddel for lammeskinn (BabyDan sitt). Etter vask strakk jeg skinnet og smurte inn kjøttsiden med et såpestykke. Jeg lot det tørke flatt på tørkestativet. Etter at skinnet var tørt børstet jeg det med en hundebørste. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hvor: Viken