|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Blir ditt barn vill og gal av sukker? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 24,44% |
Nei |
33 | 36,67% |
Av og til |
35 | 38,89% |
Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukkerhøye ungerA propos:
![]() |
#22 |
Come what may...
|
![]() Sv: Sukkerhøye ungerGutten min reagerer på sukker. Synes virkelig synd i han når han blir så vill både i oppførselen og i blikket og vet ikke hvor han skal gjøre av seg. Han får lite/nesten ingenting sukker. Resultat av det = Nydelig hvite tenner uten ett eneste hull i.
![]() |
#23 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukkerhøye unger
...og det at eg reagerer som eg gjer på sukker slår i allefall beina under teorien om at det berre er overvektige som ikkje har godt av sukker og raske karbohydrater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Tankefull
|
![]() Sv: Sukkerhøye ungerMerker det mer dersom han spiser snop med masse e-stoffer og kunstig sukker i.
![]() |
#25 |
Fortynnet
|
Sønnen min har også nydelige hvite tenner uten et eneste hull, selv om han får litt sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
godt brukt
|
![]() Sv: Sukkerhøye ungerMin nevø spinner rundt og tar helt av om han får for mye sukker. Han ser man dette klart på . Jeg svarte forøvrig nei, for mitt barn viser ikke samme reaksjon. Men hun får ikke så mye sukker heller. Blir vel anderledes når lørdagsgodt osv blir introdusert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Hvis du med naturlig søtning mener hvitt raffinert sukker, så synes jeg ikke det går under begrepet naturlig, men det er nå så.
![]() |
#28 |
Weeeee
|
![]() Sv: Sukkerhøye ungerHar en nevø som en merker markant forskjell på når han får sukker ... han går rett og slett bananas når han får noe innabords.
![]() |
#29 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Sukkerhøye ungerNoen ganger blir Poden helt tullete når han spiser søte ting. Ikke så ofte.
![]() |
#30 |
Etylbarbital
![]() Sv: Sukkerhøye ungerIngen effekt her. Den unge mannen begrenser seg til å bli gira av besøk.
![]() |
#31 |
Live and let live
|
Det er jo en vesensforskjell på mengde og størrelse da. Om du på 70 kg spiser en is og en på 12 kg spiser samme isen, så får jo ungens kropp i seg 6-7 ganger mer sukker i forhold til størrelsen enn du.
Det er ulik toleransegrenser ja, og man kan også være intolerant mot feks fruktsukker.
![]() |
#32 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukkerhøye ungerNei, mine blir ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Sukkerhøye ungerJeg blir faktisk også deprimert av for mye sukker. Jeg har jo tidligere hatt perioder med HØYT og hyppig inntak av raske karbohydrater (spesielt sukker og hvitt hvetemel), og jeg har hatt kraftige PMS-symptomer i de periodene. Sur, trøtt, deprimert, griner mye, dyster, sover dårlig osv. Merker OVERHODET ikke noe til slike tendenser ellers, når jeg ikke rører sukker. Nå har jeg levd sunt så lenge at jeg reagerer på ganske små mengder sukker. Blir rett og slett "full", som om jeg har drukket alkohol.
![]() |
#34 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() Sv: Sukkerhøye ungerMerker ingenting av det på mine jenter
![]() |
#35 |
Come what may...
|
Ja nettopp. Tror faktisk det er det som gjør at dem har så hvite tenner. At dem får kun litt sukker og ikke mye.
![]() |
#36 |
Men først, kaffe!
Men nå sa jeg ikke at man skulle innta lik mengde eller lage et forsøk ut av det. Tenkte mer generellt hvordan man blir etter å ha spist sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Javel
|
![]() Sv: Sukkerhøye ungerUten at jeg har gjordt de helt store testene på det, så svarer jeg Ja. Det skal stort sett ikke så mye til før mellomste er helt i 100 når han inntar type skokolade og annet godteri.
![]() |
#38 |
frakoblet
|
![]() Sv: Sukkerhøye ungerDet er ikke det at de går i taket når de har spist sukker, men når blodsukkeret synker igjen - da blir spesielt enern helt uspiselig. Grinete, sur og sippete. Det skjer hver eneste gang, så det er ikke tilfeldig.
![]() |
#39 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Sukkerhøye ungerJa, det er jo etterpå, når blodsukkeret synker. Helt riktig. Da er helvetet løs. Jeg reagerer jo akkurat på samme måte selv. Jeg blir overlykkelig og gira av sjokolade og annet sukkersnop, men en halvtime etterpå er jeg verdens sureste menneske.
![]() |
#40 |
Har laget seg en tittel
|
Litt vittig for hos oss er det motsatt. Eldstedatteren vår med Ad/hd trenger ikke mer enn en liten slurk med cola eller en liten sjokoladebit før hun blir helt hyper. Minstejenten vår som ikke har Ad/hd ser vi ingen forskjell på om hun får sukker i seg.
![]() |
|
|