Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukkerhøye unger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Blir ditt barn vill og gal av sukker?
Ja 22 24,44%
Nei 33 36,67%
Av og til 35 38,89%
Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 12:39   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerhøye unger

Leste Alfa sitt innlegg nå, det må jo ha en sammenheng mellom at noen har toleranse for sukker mens andre har det ikke? Veldig interessant

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:44   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Leste Alfa sitt innlegg nå, det må jo ha en sammenheng mellom at noen har toleranse for sukker mens andre har det ikke? Veldig interessant

Akupunktøren min sa (utan at eg hadde sagt noko om det til han først) at energibalansen i kroppen min viste at eg tålte sukker veldig dårleg. Han meinte difor at eg burde halde meg unna sukker og kveitemjøl

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:44   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, merker ikke forskjell på aktivitetsnivået. Men de er veldig lette å gire opp, begge to. Storesøster på fem er veldig grei å ha med å gjøre i rolige omgivelser, da kan hun sitte og tegne eller pusle med sitt i lange stunder, er nokså rolig og stille. Men hun er så lett å gire opp, og da blir hun litt stresset og veldig "armer og ben", snubler og slår seg, hviner og snakker veldig høyt og gjør meg helt . Jeg har nok mindre toleranse ovenfor løping innendørs og bråk enn mange andre småbarnsforeldre, har jeg skjønt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:45   #4
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

A propos:
Jeg blir lett deprimert og irritabel i sammenheng med sukkerinntak over tid. Altså ikke av lørdagsgodt, men av snoping over tid. Forøvrig blir jeg i sånne perioder veldig sukkerhungrig, så det er en ond sirkel. Er sånn nå, hadde seigmenn til frokost, så nå blir det cold turkey for å gjenopprette harmonien i familien. Mamma sier forresten at jeg var et sånt barn som ikke tålte sukker bra når jeg var liten heller, ble sinna og hylete og trist, ikke vill.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:48   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

...og det at eg reagerer som eg gjer på sukker slår i allefall beina under teorien om at det berre er overvektige som ikkje har godt av sukker og raske karbohydrater.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:06   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Merker det mer dersom han spiser snop med masse e-stoffer og kunstig sukker i.
Så lenge vi holder oss til naturig søtning går det ok.

Gammel 10-12-07, 13:12   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Så lenge vi holder oss til naturig søtning går det ok.

Hvis du med naturlig søtning mener hvitt raffinert sukker, så synes jeg ikke det går under begrepet naturlig, men det er nå så. OPPHAVET er jo naturlig, men da kan man jo like godt snakke om feks. Splenda, som er laget av sukker. :flisespikke:

Nuvel, nå avsporer jeg litt her. Min jente (4 år) blir sur og grinete når hun har spist mye søtt en dag. Hos besteforeldrene får hun endel mer enn jeg liker tanken på, og der er hun alltid grinete mot slutten av dagen.

Gammel 10-12-07, 18:59   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis du med naturlig søtning mener hvitt raffinert sukker, så synes jeg ikke det går under begrepet naturlig, men det er nå så. OPPHAVET er jo naturlig, men da kan man jo like godt snakke om feks. Splenda, som er laget av sukker. :flisespikke:

Nuvel, nå avsporer jeg litt her. Min jente (4 år) blir sur og grinete når hun har spist mye søtt en dag. Hos besteforeldrene får hun endel mer enn jeg liker tanken på, og der er hun alltid grinete mot slutten av dagen.

Jeg forstår hva du mener ja. Her i heimen prøver vi å holde igjen på det raffinerte sukkeret, men det er sjelden jeg lager snop ol fra bunnenog kan bestemme det...
Poenget mitt var vel at han blir høy på gummisnop ol, men ikke kaker, sjokolade og chips.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.