Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen verre? En søring bekjenner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-07, 00:16   #61
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen verre? En søring bekjenner

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nord Norge (og Midt Norge) er vakkert

Jeg tviler ikke på det Det er vakkert på vestlandet også.*åpplyser*

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:38   #62
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Vestlandsnaturen er nok mer "breathtaking" enn den trønderske
Men som sagt: Vi har trivelige folk her iallefall.

Gammel 16-12-07, 00:43   #63
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Dette er faktisk bare tull. As we speak så er det sånn ca 6-7 pluss her. Etter hva min venninne i Asker forteller så har det vært mye kaldere der i dag. I tillegg kan vi ha de fineste sommerene. Og jeg bor i Nordland

Akkurat det siste der tror jeg du vil få litt problemer med å bevise statistisk, i alle fall hva gjennomsnittstemperatur angår. Når det er sagt, må det legges til at det har vært både sol og ubehagelig varmt de to gangene jeg har vært nordpå. Umulig å sove var det også, på grunn av sola.

Jeg har for øvrig bodd i Trøndelag og har følgelig mange venner fra de traktene, i tillegg til en del venner fra Nord-Norge som jeg traff i studietida. Begge mine besøk i den nordligste landsdelen kom i forbindelse med bryllup til studievenner.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:56   #64
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også det er trist at du ikke har vært lenger nord enn Lillehammer. Jeg syns alle søringer skulle få skattefradrag for en studietur nordover.

Det sitter nok mange inni fjordan her nord også, som aldri har vært lenger sør enn Setermoen. Likevel tror jeg at vi her nord er bedre orientert om den sørlige delen av Norge, uten at vi har vært der, enn søringer som ikke har vært nordover vet om Nord-Norge. Dette på grunn av media, tv, aviser, blader, alt har Oslo/Østlandet som utgangspunkt, og det meste av det som skrives/vises er ting som skjer "der nede".
Men det har blitt likar med åran, for all del.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 01:02   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

En ting er og ikke ha nære venner eller familie som man kan besøke i Nord-Norge, en annen ting er å si rett ut at du ikke kan se for deg noe i Nord-Norge som kunne være av interesse for deg.

Jeg har ikke vært lenger nord enn Trondheim. Jeg må innrømme at jeg ikke har så stor interesse av Norge som ferieland, så det er ganske utenkelig for meg å reise noe sted her uten å besøke noen eller skulle noe spesielt der. Det betyr ikke at jeg ikke kan finne noe interessant der, men ikke interessant nok til at jeg vil bruke penger på bare det.

Dette er faktisk bare tull. As we speak så er det sånn ca 6-7 pluss her. Etter hva min venninne i Asker forteller så har det vært mye kaldere der i dag. I tillegg kan vi ha de fineste sommerene. Og jeg bor i Nordland

Nei, jevnt over så er det faktisk kaldere jo lenger nord man kommer. Det er langt fra tull.

Det minner meg om min farfar i Ålesund, som mente det alltid regnet i Oslo og aldri i Ålesund.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 01:07   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Likevel tror jeg at vi her nord er bedre orientert om den sørlige delen av Norge, uten at vi har vært der, enn søringer som ikke har vært nordover vet om Nord-Norge. Dette på grunn av media, tv, aviser, blader, alt har Oslo/Østlandet som utgangspunkt, og det meste av det som skrives/vises er ting som skjer "der nede".

Det er vel jevnt over ganske mye mer vanlig å orientere seg sørover i Europa? Folk fra Nordnorge drar til Sørnorge, nordmenn drar til Danmark, danskene drar til Tyskland, Tyskerne til Italia og Frankrike osv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 01:14   #67
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg har aldri vært lengre nord enn Bergen.

Bergen ligger hårfint nord for Oslo. Det betyr at du har vært nord for Sinsenkrysset, men bare såvidt.

Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 01:17   #68
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er samboer med en trønder. Jeg bor forøvrig på Østlandet, og jeg synes det kryr av trøndere overalt. Ja, jeg kjenner mange av dem. Jeg synes de egentlig er som folk flest. Eller de skryter kanskje litt mer enn folk flest da.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 01:18   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Oppi nord har de altfor mye mygg.

Mest på innlandet. Det er ikke spesielt med mygg i Tromsø, for eksempel. Og det er mye mindre kaldt der om vinteren enn i Oslo - for ikke å snakke om det indre Østland. (Men vinteren er lang. Det er et stort argument for å ikke flytte oppover igjen.)

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg har aldri vært lengre nord enn Bergen.

Jeg har aldri vært i Bergen. Og det er litt trist, men ikke så veldig, for jeg regner med at det er ganske lett å fikse.

Jeg synes ikke det er rart eller latterlig at folk sørfra ikke har vært i Nord-Norge - det er slett ikke sikkert jeg ville kommet meg dit selv, dersom jeg ikke hadde vært derfra. Vi har aldri vært på Norgesferie (utenom besøk hos familie); vi orienterer oss også mest mot storbyferier, og dessuten er Norge et dyrt land å feriere i. Men det er klart man har gått glipp av noe hvis man aldri har vært nord for Lillehammer (eller Bergen) - man har jo gått glipp av mesteparten av landet.

Gammel 16-12-07, 01:20   #70
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du har vel rett, glittern, om sørover-orienteringen.
Tror jeg er en av de få særingene som har feriert mest i eget land, både nordover og sørover. (Utrolig mange i Troms og Nordland har aldri vært i Finnmark, og har nesten de samme "fordommene" om Finnmark som søringer har om Nord-Norge).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 01:23   #71
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Oppi nord har de altfor mye mygg.

*holder seg her*

Ikke her.
Nå spørs det hva du mener med oppe i nord.
Dagens temperatur er +7 og det nydelig bildet av Landegode er herfra.

Sist redigert av kisha : 16-12-07 kl 01:30.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 10:28   #72
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hehe, jeg reagerer vel mest på at du nå plutselig likestiller "nord for Lillehammer" med Nord-Norge.

Jeg gjør ikke det altså. Legg dog merke til at det er kun Nord-Norge folk her inne følte for å selge inn på natur. Det er ingen som har nevnt noe om Midt-Norge. Ingen som føler for å selge inn Trondheim?

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Noe av det som jeg synes er mest trist, er dette utsagnet:
"Hva skal Nord-Norge ha å tilby meg liksom"

Med det utsagnet virker du lite interessert i landet du tross alt bor i. Litt sånn "shallow"...

En ting er og ikke ha nære venner eller familie som man kan besøke i Nord-Norge, en annen ting er å si rett ut at du ikke kan se for deg noe i Nord-Norge som kunne være av interesse for deg.

Jeg er ikke nevneverdig opptatt av Norge nei. Hvis jeg skal betale 5000 kr for en flybillett så reiser jeg heller til Italia enn til en destinasjon i Norge. Det legger jeg ikke skjul på. Jeg er ikke akkurat et utpreget friluftsmenneske, og foretrekker det urbane fremfor det rurale. Jeg er jo selv vokst opp på Vestlandet, og har sett nok av fjorder og bratte fjell til at jeg oppsøker denslags for atspredelsens del. Derfor lurer jeg på hva Nord-Norge kan ha å tilby meg. Aurora Borealis kunne såklart vært spennende å se, men om feriedager og penger først skal brukes så står både Kina, San Fransisco og Moskva høyere oppe på prioriteringslisten.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 11:16   #73
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg gjør ikke det altså. Legg dog merke til at det er kun Nord-Norge folk her inne følte for å selge inn på natur. Det er ingen som har nevnt noe om Midt-Norge. Ingen som føler for å selge inn Trondheim?

Trondheim er trolig en av Norges hyggeligste byer: ikke for stor og ikke for liten, og byen er i all hovedsak pen å se på og trivelig å vandre i. Det er brukbart med kulturtilbud og et ganske bra uteliv har det blitt de senere årene også. Jeg kan definitivt anbefale en tur til Trondheim, ja.

Men når det gjelder natur og omgivelser, er Trøndelag akkurat like dårlig stilt som Østlandet. Her er flatt og kjedelig og ikke mye storslått å snakke om. Det er veldig mye lettere å selge Nord-Norge og Vestlander, hvis man skal markedsføre Norge gjennom bilder.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 11:18   #74
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Trondheim er trolig en av Norges hyggeligste byer: ikke for stor og ikke for liten, og byen er i all hovedsak pen å se på og trivelig å vandre i. Det er brukbart med kulturtilbud og et ganske bra uteliv har det blitt de senere årene også. Jeg kan definitivt anbefale en tur til Trondheim, ja.

Det er altfor mange trøndere der.

Gammel 16-12-07, 12:05   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Har vært både i Nord, Øst, Vest og Sør jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 12:09   #76
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har vært både i Nord, Øst, Vest og Sør jeg.

Me too. For nord-Norge starter nord for Bergen,ikke sant?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 12:11   #77
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet i Båtsfjord - laaaaangt Nord. (sommerjobb på fiskerimottak)
Jeg Trondheim by, men synes Bergen er fin også.
Jeg liker vestlandet, mannen er Romsdaling... jeg synes sørlandet er fint om sommeren, og østlandet er helt greit

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 12:48   #78
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Hvis jeg skulle bodd et annet sted enn Trondheim, da hadde jeg valgt Bergen. Den byen er utrolig vakker.

Men den opplevelsen jeg hadde da jeg våknet på Hurtigruta (etter og ha sovnet med båtsyke) og tittet ut vinduet. Og den Nord-norske naturen badet i morgensol. DET var ubeskrivelig. Da glemte jeg at jeg hadde kastet opp middagen kvelden før gitt.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 14:39   #79
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hvis jeg skal betale 5000 kr for en flybillett så reiser jeg heller til Italia enn til en destinasjon i Norge.

Det er bare når man er ute i siste liten med julebillettene at det koster mye å fly til f.eks. Tromsø, da. Du finner fint billetter til under 500 kr én vei hvis du reiser på et "tilfeldig" tidspunkt og planlegger litt på forhånd.

Ellers skjønner jeg godt det du sier om hvor du foretrekker å reise - jeg har som sagt aldri vært på "Norgesferie" selv. Men jo eldre jeg blir, jo mer kjenner jeg at jeg gjerne skulle sett litt mer av Norge også.

Gammel 16-12-07, 15:00   #80
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ingenting er så bra som NordNorge i godt vær. Det slår faktisk alt. Da jeg bodde i Oslo, så prioriterte vi alltid hjem framfor andre steder når sola skinte her. Det er en helt egen stemning. Ingen sover, ungene leker ute til sent på kveld og vi bare nyter det.

Det anbefales virkelig.

Sommeren i Finnmark er rett og slett magisk, det finnes ikke noe bedre ord for det.
Det er somrene her oppe som minner meg på hvorfor jeg flyttet tilbake hit og hvorfor jeg holder ut de lange, mørke vintrene år etter år.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.