Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julemiddag og alkohol

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 20:43   #121
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julemiddag og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Trist? Hvem har sagt det?

Ingen sa akkurat det; jeg kunne sikkert brukt et annet ord - "dårlig" eller "galt" eller "uheldig" eller noe slikt. Det hørtes i alle fall ut som om Line* mente at noe var galt/dårlig/trist ved å drikke utepils på 17. mai. (Kanskje hun tenkte på situasjoner der folk drikker ganske mye øl, da, men Marianne hørtes ut som om hun var sjokkert over ideen om alkohol på 17. mai i det hele tatt.)

Gammel 19-12-07, 20:43   #122
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Når det gjelder "look alike-øl" eller andre alkoholfrie drikker med stil over, så må jeg si at noe av det mest kvalmende jeg vet om er når et vennepar av oss inviterer oss til selskap sammen med andre gode venner.
De er totalavholdsfolk og bannlyser all bruk av alkohol. Det er greit nok. Ingenting galt i det.
Men det som blir galt er når vi blir møtt med en velkomstdrink (alkoholfri), og vi må skåle og det er skikkelig gjennomført "style" over det hele. Altså: Alle skikkene for en fest, og et tydelig signal om at de liker den stilen der, men uten alkohol.

Er det ikke mer ærlig med litt måtehold med ekte vare i slike sammenhenger?
Eller aller helst at de legger vekk jåleriet?

Det kan jo hende de ønsker å være "like gode" som dere andre selv om de ikke liker alkohol eller rusen? Eller at de prøver å møte dere på halvveien? Eller at de er redd for å være kjedelige med bare cola og ingen style over selskapet? Det er ikke bare-bare å være avholds i en venneflokk som bruker alkohol i sosiale settinger. Det er tross alt en litt annen omgangsform.

Gammel 19-12-07, 20:44   #123
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det champagnefrokost 17. og øl og akevitt til julemiddagen. Det er helt uproblematisk for oss, for jeg drikker meg uansett ikke beruset med barn tilstede.

Som hele FP, hadde jeg droppet alkohol i HIs tilfelle.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 21:00   #124
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det kan jo hende de ønsker å være "like gode" som dere andre selv om de ikke liker alkohol eller rusen? Eller at de prøver å møte dere på halvveien? Eller at de er redd for å være kjedelige med bare cola og ingen style over selskapet? Det er ikke bare-bare å være avholds i en venneflokk som bruker alkohol i sosiale settinger. Det er tross alt en litt annen omgangsform.

Skjønner hva du mener.
Vil bare presisere at for meg er det mest naturlig å ikke drikke alkohol i det hele tatt. Føler meg faktisk litt utilpass på slike fester. Så meg møter de egentlig på en måte som sier meg at de må kompensere litt fordi de har et slikt standpunkt. Så jeg mener faktisk det er mer ærlig å servere hvitvin hvis man vil ha stilen over det.
Man er ikke dårligere mennesker fordi om man serverer moderate mengder alkohol når venner møtes. Jeg har også prinsipp, men noen ganger må man tenke etter om man har prinsipp for prinsippenes skyld og ikke noe annet.

Men egentlig liker jeg ikke velkomstdrinker og formelt prat og fine glass. Nei, tenke seg til å slenge seg i sofaen med ei potetgullskål og ei cola !!
Cola er ikke kjedelig !!
DET er tingen, det.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 21:05   #125
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Cola er ikke kjedelig !!
DET er tingen, det.

Eg er i grunnen ikkje så glad i cola, så det klarer eg meg fint uten. Akkurat som at dei som ikkje er så glade i vin og øl klarer seg godt utan.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 21:15   #126
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Ok skyt meg men..:sjokket: Drikker dere alkohol på 17 mai?

Ehh, ja? Vi bruker å møtes etter barnetoget og ta årets første utepils, hvis været på noe som helst vis tillater det. Ungene får kake, is og saft, og vi voksne drikker en pils. Fine greier.

Sitat:

Og synnes dte er litt merkelig at mange MÅ ha alkohol til eks mat for å nyte den...altså ikke dere hehe Men kjenner mange i RL som må ha alkohol for å nyte maten og for å ha det artig på fest...

Må og må. En skikkelig god middag bør serveres med vin som passer, skal det være et fullkomment måltid, synes jeg. Selvsagt takker jeg ikke nei til maten om jeg ikke får drikke vin sammen med, men et måltid uten vin kan aldri nå de helt samme høydene som et måltid med. Det er noe som mangler i smaken, rett og slett. (Og nei, det er ikke rus som mangler. )

Man kan jo like gjerne spørre om man MÅ ha grønnsaker for å nyte måltidet, og til det svarer jeg at en god indrefilet er selvsagt akkurat like god i seg selv enten den serveres alene eller sammen med noe annet, men jeg synes ikke et måltid bestående av kjøtt, saus og poteter er det helt store. Skikkelig gode grønnsaker løfter maten til et helt annet nivå og hører med når man skal spise førsteklasses mat. Og akkurat det samme gjelder for god vin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 21:18   #127
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En øl eller et glass vin til middagen på 17. mai er helt normalt i min omgangskrets.

Samme her. Vin og/eller øl står ofte framme når det er noe uten om det vanlige, som f.eks. 17. mai, barnedåp eller som nå sist, juleverksted. Nå hører det med til historien at måtehold er normen i min vennekrets, så det er vanligvis snakk om et glass vin eller maks to når ungene er med. Jeg kan heller ikke huske at noen har vært overstadig beruset, selv når vi har vært på hyttetur og ungene har vært i seng. (Eller kanskje vi bare var så snydens at vi ikke husker det?)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 21:25   #128
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man kan jo like gjerne spørre om man MÅ ha grønnsaker for å nyte måltidet, og til det svarer jeg at en god indrefilet er selvsagt akkurat like god i seg selv enten den serveres alene eller sammen med noe annet, men jeg synes ikke et måltid bestående av kjøtt, saus og poteter er det helt store. Skikkelig gode grønnsaker løfter maten til et helt annet nivå og hører med når man skal spise førsteklasses mat. Og akkurat det samme gjelder for god vin.

Veldig god samanlikning, Teo.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 21:48   #129
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har alltid champagne til frokost 17. mai. *Tromsøværing*

Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:12   #130
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

I vår familie har ingen problemer i forhold til alkohol og den mengden som eventuelt blir konsumert til julemiddagen er veldig liten. Så her i huset har vi hatt noe alkohol på julaften. Hadde derimot noen hatt problemer i forhold til alkohol eller ubehagelige minner/opplevelser hadde det heller ikke kostet oss en tøddel å ha julemiddagen helt alkoholfri.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:18   #131
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi serverer øl og akevitt til middagen på julaften, og så tar de som vil ha, en cognac eller baileys til kaffen. Ingen blir fulle, og alle er tilfredse med denne ordningen.
Alkohol utover dette blir tatt etter at ungene er i seng.

I tilfeller som HI beskriver her, så ville jeg nok droppet alkoholen ja, med mindre jeg fikk klarsignaler fra folk som vet hvordan barnet vil reagere på dette.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:26   #132
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Jeg er oppvokst med en far som drakk seg fra sans og samling hver julaften.

Jeg ble som barn veldig nervøs hver gang jeg så andre voksne drikke alkohol. Jeg kunne ikke vite at de drakk med måte. Jeg hadde kun erfaring fra min fars alkoholvaner og de overførte jeg til situasjoner der andre voksne drakk. Dvs at jeg trodde alle voksne ble veldig fulle og gale når de drakk.

Etter jeg ble litt eldre så lærte jeg meg at alkohol ikke nødvendigvis er noe negativt og at man kan nyte noen glass vin uten at det blir et helvete. Men jeg var fryktelig nervøs og hadde mange følere ute.

Jeg drikker selv aldri alkohol til middagen på julaften,men jeg har ikke noe i mot at de vi feirer jul med nyter øl/vin til maten selv om mine unger er tilstede. De drikker aldri mer enn et glass eller to til maten uansett. Neste år feirer vi jul hjemme og da serveres det ikke alkohol.

Hadde jeg skulle hatt et barn av rusmisbrukere til middag hadde jeg stått over alkoholen den kvelden. Tryggheten til barnet er viktigere enn tradisjonen til de voksne.

Litt lik min erfaring, men bytt ut fra sans og samling med synlig beruset og sentimental. Aldri bråk da!

Nå feirer jeg ikke jul med noen som blir synlig beruset så jeg har ingen problemer med både rødvin, øl og akevitt til middagen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:34   #133
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

I din situasjon ville jeg garantert ha droppet absolutt alt av alkohol, uten minste tvil.

For vår del blir det alkohol på julaften, men i svært begrensede mengder. Vi har ingen i familien som har problemer med alkohol eller å være måteholden. Jeg drikker ikke, så vi er alltid en 100% edru og kjørbar person i huset til enhver tid.

Vondt å tenke på de barna som sitter alene med fulle voksne på julaften.

Gammel 19-12-07, 22:37   #134
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

.

Er ikke champagnefrokost vanlig på 17. mai?

Ser det er flere som nevner dette, men har ALDRI hørt om det. Verken her eller i finnmark.

Og noen sier utepil.
Her kommer ikke ute servering for midten av juli*ler*
Så er vel kanskje ikke så rart at jeg ikke har sett det Hehe

Ingen sa akkurat det; jeg kunne sikkert brukt et annet ord - "dårlig" eller "galt" eller "uheldig" eller noe slikt. Det hørtes i alle fall ut som om Line* mente at noe var galt/dårlig/trist ved å drikke utepils på 17. mai. (Kanskje hun tenkte på situasjoner der folk drikker ganske mye øl, da, men Marianne hørtes ut som om hun var sjokkert over ideen om alkohol på 17. mai i det hele tatt.)

Hehe

Ja har aldri hørt om noen som drikker på 17 mai.
Er vel mest derfor jeg ble "sjokka"over det hehe

Verken folk jeg kjenner her eller der .
Men så har jeg aldri bodd i en stor by.

Alle de jeg kjenner drikker 16 mai. Og de fleste såmye at de er full hele 17 mai.. værtfall for noen år siden

Man lærer noe nytt hver dag på FP

Gammel 19-12-07, 22:55   #135
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Skjønner ikke helt hva som er galt med å ta seg et glass vin eller øl enten det er 17. mai eller julaften. Poenget er at man drikker pga smaken eller måltidets skyld, ikke for rusen sin skyld. Det er da ingen voksne mennesker som blir bedugget av et glass rødvin til maten eller en utepils.
Men det er jo litt sånn typisk norsk tankegang, vi drikker oss dritings i helgene på sprit og øl, men resten av uken rører vi ikke alkohol, og ihvertfall ikke i sosiale settinger med barn.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 23:03   #136
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Alle de jeg kjenner drikker 16 mai. Og de fleste såmye at de er full hele 17 mai.. værtfall for noen år siden

Man lærer noe nytt hver dag på FP

Jeg kjenner knapt noen som drikker for å drikke, eller for å bli full. Og iallefall ikke 16 mai.

I mine øyne er det langt mere barnefiendtlig med bakfulle mennesker enn opplagte voksne som drikker et glass Bucks Fizz til frokost.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 23:34   #137
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg kjenner at det knyter seg i magen og jeg blir uvel og nedfor når jeg feirer jul hos svigers som til og med er avholds. Og det fordi det står flasker med vørterøl fremme på bordet. Jeg vet at det ikke er noe gale med det, men den brune væsken i glasset, lyden som kommer når de åpner flasken, og selve flasken på bordet setter i gang fysiske og psykiske reaksjoner i meg. Selv om jeg vet bedre.

Huff, det må være vondt!

Ja, jeg mente de som sitter resten av dagen, etter barnetoget, fòrer barna med penger, slik at de tar seg en tur opp og ned i byen, og er temmelig "skeive" når Borgertoget går, og har sukkerspeeda unger de egentlig ikke gidder å være sammen med.
Jeg har sett fryktelig mye av sånt her i Porsgrunn/Skien.
Og ja, jeg har vært lenge i byen ofte, da jeg har delt oss mellom de to byene den dagen. "Grenlandsnomade" som jeg er, delte jeg dagen opp på to byer, med dertilhørende venner/familie.
Jeg var alene, jeg, så "det var så mye enklere for meg", visstnok.
Men det er en helt annen historie.

En øl til lapskausen ser jeg ikke på som noe problem. Men JEG drikker ikke på "barna sine dager".
Men jøss, jeg tar det da vitterlig igjen andre dager.

Jeg vil bare egentlig de som har et vanskelig forhold til alkohol.

Gammel 19-12-07, 23:36   #138
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg kjenner knapt noen som drikker for å drikke, eller for å bli full. Og iallefall ikke 16 mai.

I mine øyne er det langt mere barnefiendtlig med bakfulle mennesker enn opplagte voksne som drikker et glass Bucks Fizz til frokost.

Å, herregud. Å drikke 16. mai? Stå å stryke bunadskjorter og flagg i fylla?
Å være bakfull med små unger, barnetog og diverse 17. Dobbelt

Gammel 19-12-07, 23:39   #139
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Å, herregud. Å drikke 16. mai? Stå å stryke bunadskjorter og flagg i fylla?
Å være bakfull med små unger, barnetog og diverse 17. Dobbelt

Ellers som den svært unge tenåringen jeg så da jeg var noen og tyve uten barn kvelden 16 mai, vi var på den lokale puben der jeg bodde da, og hun sto og tryglet moren sin inne på puben om å dra hjem fordi mammaen hadde looovet denne gangen å møte opp i toget dagen etterpå. Sjarmerende. Trist.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 00:02   #140
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøye. Jeg kan bare konstatere at vi kommer fra to ulike verdener. Eneste gangen omtrent alle jeg kjente var fulle 16. mai var i russefeiringen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.