Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julemiddag og alkohol

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 21:15   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julemiddag og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Ok skyt meg men..:sjokket: Drikker dere alkohol på 17 mai?

Ehh, ja? Vi bruker å møtes etter barnetoget og ta årets første utepils, hvis været på noe som helst vis tillater det. Ungene får kake, is og saft, og vi voksne drikker en pils. Fine greier.

Sitat:

Og synnes dte er litt merkelig at mange MÅ ha alkohol til eks mat for å nyte den...altså ikke dere hehe Men kjenner mange i RL som må ha alkohol for å nyte maten og for å ha det artig på fest...

Må og må. En skikkelig god middag bør serveres med vin som passer, skal det være et fullkomment måltid, synes jeg. Selvsagt takker jeg ikke nei til maten om jeg ikke får drikke vin sammen med, men et måltid uten vin kan aldri nå de helt samme høydene som et måltid med. Det er noe som mangler i smaken, rett og slett. (Og nei, det er ikke rus som mangler. )

Man kan jo like gjerne spørre om man MÅ ha grønnsaker for å nyte måltidet, og til det svarer jeg at en god indrefilet er selvsagt akkurat like god i seg selv enten den serveres alene eller sammen med noe annet, men jeg synes ikke et måltid bestående av kjøtt, saus og poteter er det helt store. Skikkelig gode grønnsaker løfter maten til et helt annet nivå og hører med når man skal spise førsteklasses mat. Og akkurat det samme gjelder for god vin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.