Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehoder

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 23:46   #61
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Jeg elsker å shoppe på trendybaby.dk eller. no
de har mange merker og utrolig mye tøft.
Jeg liker ikke så godt "prinsesseklær" men elsker fargerike klær,som lillesøster gjerne kan overta etter storebror. Kimera har mye jeg liker,samme med Mala og Mini A Ture også(men de er ofte litt blass i fargene,synes jeg).

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 11:49   #62
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har skjønt at jeg var litt uklar med utspillet mitt ...
jeg ønsker å bruke min forbrukermakt å støtte eventuelle produsenter som kjører mye eller mer unisexklær.

Kanskje litt uklar. Jeg tolket tråden dithen at du ønsket linker og bilder til butikker som hadde unisex-klær i glade farger.

Nei, mye ligger nok i at ikke alle har samme engasjement som meg, og ikke ser på kjønnsdelingen som noe problem.

Jeg er veldig enig med deg. Kjønnsdeling hos barn er noe som engasjerer, og jeg vil også gjerne bruke min forbrukermakt ved å handle der jeg slipper å stå under den rosa eller blå plakaten. Det hadde vært supert dersom butikkene kunne kjøre mer unisex, og/eller kategorisere per type plagg, og ikke kjønn (en rosa blonde innimellom får man tåle ).

Jeg ser at retro er en gjenganger i denne tråden. Jeg har aldri før tenkt at jeg er glad i retro, er klærne på bildene jeg har vist fram retro? Egentlig vet jeg ikke helt hva retro er.

Retro er vel 70-talls mote. Og akkurat hva du er ute etter Irma! På 70-tallet var jo som vi alle vet kvinnekamp hett. Prinsessestilen var ute. Klær skulle være funksjonelle og gjerne unisex. I følge min mamma skulle man også ha minst mulig. Sjøl om kjøpekraften begynte å bli bedre, var det et poeng at ting skulle være holdbare og at man ikke overforbrukte.

Tøyet var muligens litt mer jordfarget enn det du liker , men rosa og blå avdelinger i kles- og leketøysbutikker fantes ikke. Jippi og hurra, og måtte det bli slik igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.