Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnesete i forsetet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 14:10   #21
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnesete i forsetet?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man skal selvsagt aldri, aldri, aldri bare "dra ut sikringen eller ledningen"!

Enten så slår man den av ved hjelp av bryter, eller så får man et skikkelig verksted til å ordne det.

Å demontere airbagen ved å leke hobbybilmekaniker selv, er å spille russisk rulett med barnets liv, hvis det er snakk om bakovervendt montering.

Men mange verksted tar bare ut sikringen eller ledningene

Gammel 04-02-08, 14:44   #22
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Men mange verksted tar bare ut sikringen eller ledningene

Jeg syntes du kommer med noe spesielle uttalelser her. Indirekte sier du altså at de som får koblet ut airbagen på verkstedet ikke kan føle seg trygge. Det du sier her stemmer i hvert fall ikke med konklusjonene ang. trygghet ved utkobling som Trygg Trafikk og bla. NTF kommer med.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:46   #23
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg har ikke peil, og vet omtrent ikke opp-ned på en bil.

Nå leter jeg etter bilsete.

Står hjulene på bakken så kan du være trygg på at den ikke er opp ned *Dårlig humor*

Hva slags sete er dere ute etter da?

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:49   #24
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Verkstedet vårt koblet airbagen fysisk vekk, da de sier at det er det beste.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:56   #25
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Står hjulene på bakken så kan du være trygg på at den ikke er opp ned *Dårlig humor*

Hva slags sete er dere ute etter da?

Ett som er sikkert. Og ikke kjempedyrt.

Gammel 04-02-08, 16:18   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barnesete i forsetet?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ett som er sikkert. Og ikke kjempedyrt.

Britax Two Way Elite kanskje, det er et av de lengste (lengst rygg) på markedet, og det har jo litt å si på et så høyt barn, ellers er det Brio Zento og Britax Secura som er akkurat hakket lenger (littegrann). Alle de nevnte går til 25 kg. bakovervendt. Men førstnevnte TWE er billigst.
TWE har forresten ikke støtteben som de to andre, jeg liker best seter med det, men det er fordi jeg ikke føler de sitter godt nok uten, men dette setet skal vel i tillegg lenes mot dashbordet så.
Secura er frittstående (altså trenger ikke lenes mot noe), de andre to vet jeg ikke.
Secura og Zento er absolutt ikke de dyreste setene på market de heller.
Jeg anbefaler å ta med barn og bil i butikken så sant det er mulig, og prøve setet i bilen, med barnet oppi.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.