Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnesete i forsetet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 10:05   #1
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnesete i forsetet?

Vi har en toseter, og nå er gubben lei av å gå til barnehagen med Khadija. Hun er tre år, ca 13 kg, og rundt meteren høy.

Hva kan man ha av bilseter i forsetet da? Kan man det i det hele tatt? Forovervendt/bakovervendt? :grønn:

Gammel 04-02-08, 10:08   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnesete i forsetet?

Du kan ha det dersom det ikke er airbag i forsetet. Sjekke tryggtrafikk sine sider om de anbefaler forovervendt eller bakovervendt i de tilfellene.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 10:15   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Dersom det er airbag, kan man bare deaktivisere denne.

Gammel 04-02-08, 10:23   #4
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, vi har airbag, men den kan deaktiveres.

Gammel 04-02-08, 10:28   #5
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Dersom det er airbag, kan man bare deaktivisere denne.

Ikke hos alle. Mercedes nekter å gjøre det. Sukk.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 10:39   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakovervendt i forsetet uten air bag er da like sikkert som noe annet? Jeg mener de svenske sidene sier det er aller mest sikkert, hvis stolen lener seg på dashbordet?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 10:44   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=32695

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 10:47   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Ikke hos alle. Mercedes nekter å gjøre det. Sukk.

De nektet ikke på vår Mercedes.
Vi har en Vito varebil.Der er det tre seter foran og ingen bakseter.
De kan ikke nekte når vi ønsker det utført.

Gammel 04-02-08, 10:50   #9
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

De nektet ikke på vår Mercedes.
Vi har en Vito varebil.Der er det tre seter foran og ingen bakseter.
De kan ikke nekte når vi ønsker det utført.

Hm, er det lenge siden de gjorde det hos dere? De nekta nemlig plent da vi ville ha det gjort i fjor. Vet ikke hvor mange telefoner jeg tok, men det tok noen timer.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 10:56   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Mange biler airbagen ikke kan kobles ut med at det lager forstyrrelser på resten av det elektriske i bilen.

Og noen bilen om man får den koblet ut så kan man ikke koble den inn igjen, bilen må får nytt vognkort som det står at det mangler en og bilene stuper i pris.

På mange om man skal koble den ut så koster det mange timers jobb.

Gammel 04-02-08, 11:29   #11
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg har hørt om noen som ikke vil koble den ut pga at ved en kollisjon så kan det skje at den ved et uhell "kobles inn igjen" ved at brutte koblinger klemmes sammen igjen ved et sammenstøt. Og at det samme kan skje i biler med bryter. Men jeg vet ikke, slik har jeg ikke peiling på selv.

Jeg tror jeg ville hatt den fysisk fjernet fra bilen jeg i tilfelle.

Gammel 04-02-08, 11:29   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barnesete i forsetet?

Så lenge du kan koble ut airbagen sier i hvertfall svenskene at det er like sikkert å ha et bakovervendt sete forran som bak.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 11:30   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barnesete i forsetet?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg også, forresten.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 11:30   #14
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor plassere barnesetet?

I følge Trygg Trafikk er det viktigere at barnet sitter bakovervendt enn hvor setet er plassert(så sant airbagen er koblet ut selvfølgelig, men jeg så du skrev at den kunne kobles ut på bilen deres )

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 11:32   #15
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Og jeg har hørt om noen som ikke vil koble den ut pga at ved en kollisjon så kan det skje at den ved et uhell "kobles inn igjen" ved at brutte koblinger klemmes sammen igjen ved et sammenstøt. Og at det samme kan skje i biler med bryter. Men jeg vet ikke, slik har jeg ikke peiling på selv.

Det skal være nok å bruke nøkkel/knapp å skru av airbagen med.

Sitat:

Er airbagen koblet ut?

Om airbagen er koblet ut på godkjent merkeverksted eller skrudd av med nøkkelen skal dette være sikkert. Bruker man nøkkel til å koble ut airbagen med må man passe på at den er skrudd av hver gang man skal ut å kjøre med barnet foran. Det farligste med nøkkel utkobling er menneskelig svikt. På enkelte bilmodeller kan man få airbagen på passasjersiden fjernet helt.

Gammel 04-02-08, 12:05   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja om man har nøkel å koble den ut med men med å bare dra ut sikringen eller ledningen så kan den utløses for det om den er utkoblet.

Har man ikke nøkel å kan koble ut den så bør man ta bort hele skjiten og det koster masse tusen og på mange biler så blir det feil med hele det elektriske anleget om man man drar ut ledningen eller tar ute hele kolisjonsputa

Gammel 04-02-08, 12:16   #17
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Standard

Jeg prøver IKKE å si at noen skal finne på smarte løsninger selv, om du tolket det slik, Marianne.

Gammel 04-02-08, 12:18   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi har koblet ut airbagen med nøkkel på mannens arbeidsbiler. Når han har med seg ungene så må de sitte foran da det er 2-setere. Vi sjekket med flere verksteder før vi gjorde det og de garanterte at det var trygt.

Gammel 04-02-08, 12:25   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Ja om man har nøkel å koble den ut med men med å bare dra ut sikringen eller ledningen så kan den utløses for det om den er utkoblet.

Man skal selvsagt aldri, aldri, aldri bare "dra ut sikringen eller ledningen"!

Enten så slår man den av ved hjelp av bryter, eller så får man et skikkelig verksted til å ordne det.

Å demontere airbagen ved å leke hobbybilmekaniker selv, er å spille russisk rulett med barnets liv, hvis det er snakk om bakovervendt montering.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 13:20   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Vi har nøkkel, sier mannen min... Jeg har ikke peil, og vet omtrent ikke opp-ned på en bil.

Nå leter jeg etter bilsete.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.