Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-08, 17:53   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?

Jeg synes hverken det å fotografere eller å sette bilder i album/ramme er så nødvendige ting at man trenger å plassere ansvaret et sted. Det er åpenbare hobbyprosjekter og gjøres av den/dem som er interessert i å gjøre det (eller i at det blir gjort). Hos oss er det stort sett bare jeg som tar bilder, og generelt sett ingen som gjør noe med dem. (Bortsett fra det omtalte php-baserte galleriskriptet til BM, som fremdeles brukes innimellom hvis jeg har mange bilder jeg vil vise frem samlet.)

Gammel 07-02-08, 18:53   #22
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vi har kommet til 2003.

Jeg knuser deg! Har kommet til 2004.

Gammel 07-02-08, 19:35   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg knuser deg! Har kommet til 2004.

Jeg har ikke vært kvinne siden sommeren 1995.

Gammel 07-02-08, 19:58   #24
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes hverken det å fotografere eller å sette bilder i album/ramme er så nødvendige ting at man trenger å plassere ansvaret et sted.

Da er vi uenige, jeg synes nemlig det er veldig viktig.

Gammel 07-02-08, 20:17   #25
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke begynt på noe babyalbum enda, men i det siste har mannen pratet om at vi må plukke ut bilder til albumet. Regner med det blir en jobb vi gjør i fellesskap. Bryllupsalbumet vårt laget forresten jeg alene og det er ikke særlig pent. Jeg er nesten litt flau av det så jeg kommer ikke til å ta initiativ til å lage noe babyalbum på egenhånd.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 20:20   #26
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det begges jobb. Det er jeg som fotograferer og laster ned og sorterer. Vi setter i album sammen. Har nå satt inn for perioden mars til desember 2005. Perioden fra 1996 og til 2005 og etter desember 2005 ligger i en eske.

Gammel 07-02-08, 20:22   #27
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Siden jeg elsker å både digiscrappe og håndscrappe, så er det nok meg....kan ikke se for meg mannen sitte å klippe og lime. Fotobøker tror jeg nok han hadde syntes var greit nok å lage.

Gammel 07-02-08, 20:40   #28
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen av oss forventer at den andre setter seg ned med bilder og album. Vi har alle bildene på PC, og det styrer vi med begge to.

OM noen skulle sette bilder inn i album måtte det dog bli meg. Synes jeg ser mannen…

Gammel 07-02-08, 20:44   #29
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i huset er det en kvinnejobb.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 21:38   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hos oss er det begges jobb. Det er jeg som fotograferer og laster ned og sorterer. Vi setter i album sammen. Har nå satt inn for perioden mars til desember 2005. Perioden fra 1996 og til 2005 og etter desember 2005 ligger i en eske.

Jeg kommer ikke til å lage album med bare meg og mannen.

Vi lager album fra og med eldstemanns første leveår.

Gammel 07-02-08, 22:04   #31
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det skal komme noen bilder i album så må jeg ta ansvar for det. Det ansvaret har nok blitt litt forsømt. Største tulla har ca. 10 sider i sitt album, og de to andre har ingenting ennå. Nå er det visst 1 1/2 år siden vi har fremkalt noe bilder også, men det er mannens jobb. Han synes vel ikke det haster når jeg allikevel holder på med bilder som er 5 år gamle.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 22:48   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Da er vi uenige, jeg synes nemlig det er veldig viktig.

Det kan jeg forstå; det jeg mener er at den som synes det er viktig, bør gjøre det - det er ikke en ting jeg synes er så "udiskutabelt viktig" at det ville være rimelig å "forlange" at en forelder som ikke synes det er viktig skal ta ansvaret for det. (Jeg pleide ellers å sette bilder i album i gamle dager, men tror jeg stoppet opp ikke så lenge etter bryllupet vårt, som var i 1995.)

Gammel 07-02-08, 22:59   #33
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det kan jeg forstå; det jeg mener er at den som synes det er viktig, bør gjøre det - det er ikke en ting jeg synes er så "udiskutabelt viktig" at det ville være rimelig å "forlange" at en forelder som ikke synes det er viktig skal ta ansvaret for det. (Jeg pleide ellers å sette bilder i album i gamle dager, men tror jeg stoppet opp ikke så lenge etter bryllupet vårt, som var i 1995.)

Jeg setter bilder i album hovedsaklig for ungenes del, sikkert derfor jeg mener ansvaret bør ligge hos den ene eller andre forelderen (eller begge - med sukker på). Oppgaven er jo i og for seg ganske stor, det skal mye oppfølging til og gjerne en god porsjon hukommelse også, og min oppfatning er at "pliktfølelsen" oftere ligger hos kvinnen.

Gammel 07-02-08, 23:04   #34
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene våre har veldig stor glede av at bildene rulerer over på PC-skjermen, så jeg trøster meg litt med det at de får faktiskt sett på masse bilder allikevel. Det er jo bare så stas å se bilder fra de selv var mindre. Jeg har jo bare kommet til begynnelsen av 2003 foreløpig. Blir kanskje ferdig før konfimasjon med babyalbum til alle.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 23:05   #35
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke flink til å sette inn bilder, men jeg har et mål om at hvert barn skal få sitt eget album. Enn så lenge får jeg bare notert litt i ei notisbok .

Mamma laga album til oss barna. De er fra fødsel til konfirmasjon, med et par etterord til vi var ca. 20. Jeg er veldig glad i boka mi, og ønsker å gi noe sånt til mine barn også.

Gammel 08-02-08, 00:45   #36
Rufserine
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelagen
Rufserine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hjelpe og trøste Hvis det skal være min jobb, må jeg ta fri noen år

Har vel 3 skuffer som er smekkfulle av bilder, sirlig stablet i konvolutter.
Planen var å lage album, men siden det ble 5 barn, er oppgaven litt overveldende

Rufserine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 00:47   #37
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg scrapper litt og syns det er morsomt å sette bildene i album. Mannen min fotograferer hvis jeg stikker kameraet i hånden hans og ber han ta et bilde av oss, men ellers er han ikke i nærheten av noe som har med bilder og album å gjøre.

Signerer

Gammel 08-02-08, 01:07   #38
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sørger for å bestille bilder og er normalt den som setter de inn i album også. Men... vi hadde en skuff (type stor) og da husbonden var langtidssykemeldt en periode kjøpe han 5 gedigne album og limte inn alt sammen. (Alt som var brukbart altså.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 08:12   #39
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Det er min jobb.
Mannen tar bilder om jeg sier at jeg ønsker at han skal ta, sjelden han kommer på å ta frem apparatet av seg selv.
Jeg lager album til alle 3 ungene jeg,men ser det er en stor jobb, de har allerede 4 albummer hver.
Men jeg syns det er gøy å klippe og lime og skrive.
Jeg er akkurat ferdig med julen 2007 !

Gammel 08-02-08, 10:04   #40
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rufserine, her.

Hjelpe og trøste Hvis det skal være min jobb, må jeg ta fri noen år

Har vel 3 skuffer som er smekkfulle av bilder, sirlig stablet i konvolutter.
Planen var å lage album, men siden det ble 5 barn, er oppgaven litt overveldende

Det har jeg unngått ved å sette bilder i album etterhvert. Jeg er up to date med begge trollene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.