|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
flisespikker
|
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Jeg synes hverken det å fotografere eller å sette bilder i album/ramme er så nødvendige ting at man trenger å plassere ansvaret et sted. Det er åpenbare hobbyprosjekter og gjøres av den/dem som er interessert i å gjøre det (eller i at det blir gjort). Hos oss er det stort sett bare jeg som tar bilder, og generelt sett ingen som gjør noe med dem.
![]() |
#24 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?
Da er vi uenige, jeg synes nemlig det er veldig viktig.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Vi har ikke begynt på noe babyalbum enda, men i det siste har mannen pratet om at vi må plukke ut bilder til albumet. Regner med det blir en jobb vi gjør i fellesskap. Bryllupsalbumet vårt laget forresten jeg alene og det er ikke særlig pent. Jeg er nesten litt flau av det så jeg kommer ikke til å ta initiativ til å lage noe babyalbum på egenhånd.
![]() |
#26 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Hos oss er det begges jobb. Det er jeg som fotograferer og laster ned og sorterer. Vi setter i album sammen. Har nå satt inn for perioden mars til desember 2005. Perioden fra 1996 og til 2005 og etter desember 2005 ligger i en eske.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Siden jeg elsker å både digiscrappe og håndscrappe, så er det nok meg....kan ikke se for meg mannen sitte å klippe og lime.
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Ingen av oss forventer at den andre setter seg ned med bilder og album. Vi har alle bildene på PC, og det styrer vi med begge to.
![]() |
#29 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Her i huset er det en kvinnejobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Ringskrømt
|
Jeg kommer ikke til å lage album med bare meg og mannen.
![]() |
#31 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Hvis det skal komme noen bilder i album så må jeg ta ansvar for det. Det ansvaret har nok blitt litt forsømt. Største tulla har ca. 10 sider i sitt album, og de to andre har ingenting ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
flisespikker
|
Det kan jeg forstå; det jeg mener er at den som synes det er viktig, bør gjøre det - det er ikke en ting jeg synes er så "udiskutabelt viktig" at det ville være rimelig å "forlange" at en forelder som ikke synes det er viktig skal ta ansvaret for det. (Jeg pleide ellers å sette bilder i album i gamle dager, men tror jeg stoppet opp ikke så lenge etter bryllupet vårt, som var i 1995.)
![]() |
#33 |
Ringskrømt
|
Jeg setter bilder i album hovedsaklig for ungenes del, sikkert derfor jeg mener ansvaret bør ligge hos den ene eller andre forelderen (eller begge - med sukker på). Oppgaven er jo i og for seg ganske stor, det skal mye oppfølging til og gjerne en god porsjon hukommelse også, og min oppfatning er at "pliktfølelsen" oftere ligger hos kvinnen.
![]() |
#34 |
Står på egne ben
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Ungene våre har veldig stor glede av at bildene rulerer over på PC-skjermen, så jeg trøster meg litt med det at de får faktiskt sett på masse bilder allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Jeg er ikke flink til å sette inn bilder, men jeg har et mål om at hvert barn skal få sitt eget album. Enn så lenge får jeg bare notert litt i ei notisbok .
![]() |
#36 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelagen
![]() |
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Hjelpe og trøste |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Pen. Så det så.
Signerer
![]() |
#38 |
trøtt
|
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Jeg sørger for å bestille bilder og er normalt den som setter de inn i album også. Men... vi hadde en skuff (type stor) og da husbonden var langtidssykemeldt en periode kjøpe han 5 gedigne album og limte inn alt sammen. (Alt som var brukbart altså.)
![]() |
#39 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å sette bilder i album - en kvinnejobb?Det er min jobb.
![]() |
#40 |
Ringskrømt
|
Det har jeg unngått ved å sette bilder i album etterhvert. Jeg er up to date med begge trollene.
![]() |
|
|