Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det veldig dyrt med elektriker?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 23:14   #41
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?

Delonghi står ikke på denne listen over brannfarlige oljeovner.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 23:17   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da enda godt. Tuusen takk for hjelpen, du er en knupp!

Gammel 20-02-08, 23:28   #43
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men du, neste gang strømmen går, så om du tørr, kjenn etter på der hvor du trykker (før du trykker) på den svarte knappen, om det gråe er varmt, eller om skinnen bak som den er festet til, eller om ledningene er varme. Er de det, er det mest sannsynlig overforbruk, i hvertfall om det telleverket, som sikkert er en gammel skive som går rundt, går veldig fort rundt før strømmen gikk, eller rett etter du har trykt inn knappen igjen.

Ellers vet jeg ikke hvor lang levetiden er på da gamle automatsikringene. :hm løper og googler:

Gammel 20-02-08, 23:38   #44
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

http://www.boligabc.no/pdf/elektrisitetslare.pdf
Litt sengelektyre?

Vedkommende på prikken har visst skiftet arbeidssted.

Gammel 20-02-08, 23:53   #45
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk en mann på døra her (vi hadde egentlig fått varsel da, men den hadde ikke jeg sett ). Kontroll av det elektriske anlegget. Greit nok. Det viste seg at den forrige eieren av huset hadde lekt elektriker på fritiden, og vi måtte foreta oppgraderinger for 29 000.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:19   #46
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ovnen er arvet etter mormor, aner ikke hvor gammel den er men den må vel være minst 20 år. Delonghi, står det på den. Det er vel en slik oljeovn ja, en som dette.

Lettere malapropos: oljeovner anbefales skiftet etter fem år i følge denne artikkelen. Jeg syns det høres ut som en kort brukstid for en ovn, men har selv nettopp resirkulert tre oljeovner av billigtypen som var ni år gamle. (Vi hadde ikke bruk for dem, og jeg turte ikke la andre bruke dem heller selv om de sikkert kunne blitt gitt bort på Finn).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:26   #47
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer ikke på noe, egentlig, men for en stund siden (et halvt år?) fikk vi en arvet ovn (sånn som står på gulvet, med hjul på). Den varmer noe helt grassalt og er så deilig, men hele ovnen (selv dekselet) blir vanvittig varmt. Jeg nevnte det for mannen i dag, for jeg mener strømmen begynte å gå hyppigere etter at den kom i hus, men han sa bare "for noe tull" så jeg slo det fra meg.

Vi har bodd her i litt over 3 år, og det er vel helst det siste året det har vært noe problem, kan ikke huske noe før det.

Det er vel en slik oljeovn ja, en som dette. Var en drøm å få i hus, for vi har ikke peis, og den gamle ovnen varmet ingenting, så vi satt og frøs oss ihjel her. Fikk jo et nytt liv da den kom i hus!

Hvor kraftig er denne ovnen? Enkelte av disse trekker 2000 watt når de står på, og hvis du er uheldig med hva som står på ellers i huset når ovnen din trekker strøm kan det jo hende at det blir for mye for hovedsikringen. Hvor mange ampere er hovedsikringen på? Ja, for det er hovedsikringen deres som slår ut?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:33   #48
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg nok men jeg har ikke sett etter, sikringsskapet er ute i fellesgangen og jeg bare trykker inn en sort knapp inni en rund dings for å få på strømmen igjen (når strømmen går "popper" den sorte knappen ut"). Må ikke skifte sikring eller noe.

Hmm nå har ikke strømmen gått på vel en time, og det var etter at mannen min sa jeg skulle ta ut støvsuger-støpselet som visstnok stod i på det nye barnerommet. Rommet er blitt brukt som kott helt siden vi flyttet inn, og da mannen min skulle støvsuge der inne for noen dager siden (og i dag) gikk strømmen da han skrudde på støvsugeren. Tydeligvis er det noe med kontakten der inne, men det forklarer jo ikke at strømmen har gått tidligere, FØR vi ryddet utav det rommet.

Det kan være feil på støvsugeren, en lampe eller noe annet elektrisk apparat.

Det kan være at du bruker for mange watt på en kurs, dvs at alt strømforbruket går på en sikring.

Det kan være en feilkobling ett eller annet sted.

I vår kommune har vi nå fått tilbud om el-kontroll fra kommunen/kraftleverandøren. Kontrollen koster ingenting, men dersom det er noe feil så koster det. For da må elektrikeren komme.

Gammel 21-02-08, 12:29   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for alle gode råd, jeg skal vise dette til mannen og be ham se over alt. Støvsugeren er det nok ikke siden det aldri skjer når jeg bruker andre kontakter enn den på barnerommet, så det er nok noe med denne kontakten. Dessuten tror jeg kanskje, som Torsk sier, at ovnen trekker for mye strøm? Har en mistanke om det. Jeg skal sjekke alle disse tingene.

Gammel 21-02-08, 12:34   #50
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Hos oss , vi bor i et borettslag kom det er fyr fra hafslund for å se over det elektriske anlegget en kveld. Han fant en feil og fant ut at vi hadde lagt varmekabler uten elektriker som vi måte få godkjent . Vi fikk to mnd på oss til å utbedre feilene . Selve sjekken fra hafslund var gratis . Det var desverre ikke utbedring . Det startet fint , jordfeilen på kjøkkenet var en ledning som ikke var skrudd fast . Så skulle de begynne på badet , Da gikk jeg ut og lot mannen og elektrikeren ordne . Det skulle jeg aldri gjort . Da jeg kom hjem hadde de montert varmekablene , fyllt ut alle papirene til hafslund , men også byttet alle sikringene i skapet . Så det ble veldig dyrt , over ti lapper .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:44   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Aj, høres lite morsomt ut. Vi har ikke gjort noe sånt, heldigvis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.