|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Det var da enda godt. Tuusen takk for hjelpen, du er en knupp!
|
|
|
#43 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Men du, neste gang strømmen går, så om du tørr, kjenn etter på der hvor du trykker (før du trykker) på den svarte knappen, om det gråe er varmt, eller om skinnen bak som den er festet til, eller om ledningene er varme. Er de det, er det mest sannsynlig overforbruk, i hvertfall om det telleverket, som sikkert er en gammel skive som går rundt, går veldig fort rundt før strømmen gikk, eller rett etter du har trykt inn knappen igjen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?http://www.boligabc.no/pdf/elektrisitetslare.pdf |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Vi fikk en mann på døra her (vi hadde egentlig fått varsel da, men den hadde ikke jeg sett |
|
|
|
|
|
#46 |
|
<*(((<
|
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Lettere malapropos: oljeovner anbefales skiftet etter fem år i følge denne artikkelen. Jeg syns det høres ut som en kort brukstid for en ovn, men har selv nettopp resirkulert tre oljeovner av billigtypen som var ni år gamle. (Vi hadde ikke bruk for dem, og jeg turte ikke la andre bruke dem heller selv om de sikkert kunne blitt gitt bort på Finn). |
|
|
|
|
|
#47 |
|
<*(((<
|
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?
Hvor kraftig er denne ovnen? Enkelte av disse trekker 2000 watt når de står på, og hvis du er uheldig med hva som står på ellers i huset når ovnen din trekker strøm kan det jo hende at det blir for mye for hovedsikringen. Hvor mange ampere er hovedsikringen på? Ja, for det er hovedsikringen deres som slår ut? |
|
|
|
|
|
#48 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?
Det kan være feil på støvsugeren, en lampe eller noe annet elektrisk apparat.
|
|
|
#49 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Takk for alle gode råd, jeg skal vise dette til mannen og be ham se over alt. Støvsugeren er det nok ikke siden det aldri skjer når jeg bruker andre kontakter enn den på barnerommet, så det er nok noe med denne kontakten. Dessuten tror jeg kanskje, som Torsk sier, at ovnen trekker for mye strøm? Har en mistanke om det. Jeg skal sjekke alle disse tingene.
|
|
|
#50 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Hos oss , vi bor i et borettslag kom det er fyr fra hafslund for å se over det elektriske anlegget en kveld. Han fant en feil og fant ut at vi hadde lagt varmekabler uten elektriker som vi måte få godkjent . Vi fikk to mnd på oss til å utbedre feilene . Selve sjekken fra hafslund var gratis . Det var desverre ikke utbedring . Det startet fint , jordfeilen på kjøkkenet var en ledning som ikke var skrudd fast . Så skulle de begynne på badet , Da gikk jeg ut og lot mannen og elektrikeren ordne . Det skulle jeg aldri gjort . Da jeg kom hjem hadde de montert varmekablene , fyllt ut alle papirene til hafslund , men også byttet alle sikringene i skapet . Så det ble veldig dyrt , over ti lapper . |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Aj, høres lite morsomt ut. Vi har ikke gjort noe sånt, heldigvis.
|
![]() |
|
|