|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)
Ok. Joda. Jeg kjenner også til helsearbeidere som f.eks. ikke helt skjønner mitt syn på penger. At jeg ikke kan ta meg råd til noe en måned etc. fordi de selv har lønn som nærmest er for lommepenger å regne. Så det finnes så absolutt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#82 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (Nrk)
Synes Miss Norway sier mye bra her.
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 27-02-08 kl 13:48. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Ser lyst på livet
|
Det er derfor man kanskje burde vært litt mer kreativ når det kommer til streiking. Jeg tror det var Einar Førde som i sin tid skrev om noen bussjåfører i Belgia som streiket på den måten at de nektet å ta betaling for busspassasjerene, de kjørte som vanlig, slik at passasjerene kom seg frem, men eieren gikk med tap. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Protonterapeut
|
Det er vel også litt av bakgrunnen for sammenslåingen av Norsk Kommuneforbund og Helse og Sosialforbundet. Nå kan man ta ut kontoransatte i administrasjonen i kommunen, i streik for helsearbeiderne, og unngå tvungen lønnsnemd.
|
|
|
#85 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (Nrk)
Amen. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Ringskrømt
|
Dette blir vel litt på siden av det vi diskuterer? Det å være den som skaffer pengene oppleves muligens ikke som psykisk belastende i seg selv, men å skaffe til veie nok penger. Og da er vi inne på et kompleks tema hvor det ligger ganske mange faktorer til grunn. Da snakker vi om den enkelte familie og deres bestemmelser i forhold til type jobb, hvor man har bosatt seg, utgiftene, antall biler, prioriteringer, sløseri osv.
|
|
|
#87 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Det har i grunnen aldri vært noe mål å være uavhengig og selvstendig. Det har vært en selvfølge at det var sånn det skulle bli når man ble voksen.
Synes du? For meg er det helt logisk at man stundom må bruke tvang for å få igjennom det man ønsker. Jeg tror en tredeling av permisjonen hadde gjort noe radikalt i forhold til kvinners og menns karrierer.
Kvinner har ikke lengst permisjon. Det er opp til foreldrene å bestemme dette, og dersom foreldrene vil, kan mannen ha akkurat like lang permisjon som kvinnen. Ergo kan de få lik inntekt, og tjene likt over tid. Og de kan ha det samme forsørgeransvaret i familien.
|
|
|
#88 |
|
Sliter med tastaturet
Jeg vurderer å jobbe 80% et års tid, av akkurat samme grunn. Jeg har en såpass grei inntekt/inntektsmulighet at det ikke er noe større problem. Om min mann hadde kommet hjem og ønsket det samme, hadde jeg definitivt støttet ham. Hadde han sagt at han skulle hatt et friår for å ligge på sofaen, hadde jeg gitt ham en tupp i baken. Jeg synes denne diskusjonen har generaliserer alt for mye. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Du leser meg feil. Jeg sier at, siden Mim tolker så veldig utifra undersøkelsen, så kan svarene like gjerne komme av at kvinner har lengst permisjon, det er vel et faktum at det er flest kvinner som tar lengst permisjon, jeg prater ikke om hva som egentlig er mulig, og at svarene derfor kommer fra det. At de synes mennene bør ha ansvar for å tjene inn mest mulig i den perioden kvinner tjener dårligere.
|
|
|
#90 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)Vi har jobbet redusert begge to noen år, men mannen er nå tilbake i 100%.Jeg kommer til å fortsette å jobbe redusert i to-tre år til.Dette er noe vi er fornøyd med begge to, og er så heldig at vi har råd til det.
Sist redigert av amo : 22-02-08 kl 00:56. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Nek er allrighte dyr
Det er et faktum at kvinner tar lengst permisjon, selv om det er mulig for mannen å ta like stor del, så er ikke det realiteten. Derfor kan svarene i undersøkelsene være preget av det faktum.
|
|
|
#94 |
|
|
Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)Jo, det siste der skjønte jeg. Jeg mener nå likevel at jeg ikke leste deg feil. Det var kanskje ikke det du mente, men det var det du skrev.
|
|
|
#95 |
|
Nek er allrighte dyr
|
|
|
#96 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)I alle dager! De resultatenene overrasker i alle fall meg! Ok, jeg har en mann som tjener vesentlig mer enn meg, men det var overhode ikke noe tema den gangen vi var 19 og var på vår første date
|
|
|
#97 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)Det var jo lite nyansering her da. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Ustabil
|
Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)Jeg syns at spørsmålsstillingen her er interessant. Så jeg vil spikke litt på det. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Nek er allrighte dyr
Der sa du det jeg brukte noen innlegg på å prøve å si.
|
![]() |
|
|