Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 22:43   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Kvinner har ikke lengst permisjon. Det er opp til foreldrene å bestemme dette, og dersom foreldrene vil, kan mannen ha akkurat like lang permisjon som kvinnen. Ergo kan de få lik inntekt, og tjene likt over tid. Og de kan ha det samme forsørgeransvaret i familien.

Det står forøvrig ikke noe i den artikklen om permisjon

Du leser meg feil. Jeg sier at, siden Mim tolker så veldig utifra undersøkelsen, så kan svarene like gjerne komme av at kvinner har lengst permisjon, det er vel et faktum at det er flest kvinner som tar lengst permisjon, jeg prater ikke om hva som egentlig er mulig, og at svarene derfor kommer fra det. At de synes mennene bør ha ansvar for å tjene inn mest mulig i den perioden kvinner tjener dårligere.
Jeg har jobbet 80% en periode på et år etter siste permisjon med 80% lønn, og det var utifra at min egen lønn i utgangspunktet stor nok til at vi kunne gjøre det, i tillegg til at mannen min tjente godt nok. Hadde jeg eller han, eller begge to samtidig tjent dårligere, så kunne vi ikke ha gjort det. Avhengig av spørsmålsformuleringen kunne jeg ha svart at mannen burde ha hovedansvaret for å tjene inn mest penger, fordi vi i realiteten også var avhengig av det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.