|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Etter tildelingen, da jeg gikk rundt med verdens bredeste smil og viste frem bildene vi hadde fått til alle jeg traff, fikk jeg høre:
|
|
|
#62 |
|
flisespikker
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?
Selvsagt. Det er det fødselsattesten er til.
|
|
|
#63 |
|
Pauset
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Tidenes teiteste da jeg gikk med Stutt-tjukken: |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#65 |
|
Shake it out!
|
Hehe, enda et spørsmål vi har fått, gjerne mens ungene hører på: Er de ekte søsken? Jada, de er ekte søsken. Jammen har de samme foreldre? Jada, vi er foreldre til dem begge to. Jammen har de samme biologiske foreldre? Det er da man forsøker å gi et rolig svar, mens man egentlig har lyst til å frese "er det virkelig noe du synes du har noe med??".
|
|
|
#66 |
|
flisespikker
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Milfrid: Det minner meg om en kollega jeg hadde en gang som ofte ble spurt hvor hun kom fra, og folk ble alltid enten litt fornærmet eller litt flaue når hun svarte "Drammen" (eller hvor det nå var) - for det var jo ikke det de lurte på, selv om hun i likhet med sin far var født og oppvokst der. Det de egentlig ville ha svar på. var selvsagt "hvorfor ser du sånn ut?", men det ville jo være frekt å spørre om det, så derfor spurte og grov de i stedet om hennes barndom og opphav og familieforhold inntil de fikk det svaret de var ute etter (som var at moren hennes opprinnelig var fra Paraguay, eller hvor det nå var.) Og min veldig blonde venninne med mørk, indisk mann får ofte lignende spørsmål om sine to døtre (i alle fall dersom ikke pappaen er med).
|
|
|
#68 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?"Herregud, hvor stor har du tenkt å bli??" hører jeg fra ei på jobb hver bidige gang jeg er innom. Nei, altså... Jeg tenkte å gi meg når jeg tipper over.
|
|
|
|
#69 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?"Vet dere ikke hva som forårsaker dette?" (Jeg har pleid å sette opp et blondt blikk og si at jeg ikke skjønner noen ting, for vi har nemlig hatt tannbørstene våre adskilt hele tiden.)
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#70 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?I barseltiden har jeg pleid å få spørsmål om vi skal ha flere. Som om det er det man tenker på der man vagger rundt med gigableier i nettingtrusa og såre brystvorter. Til svigermor har jeg pleid å si at vi snart er halvveis.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Jeg har utrolig nok, virker det som, unngått teite kommentarer fra venner, kolleger og familie, men jeg fikk hakeslipp av en lege på legevakta:
|
|
|
#72 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Leger er også flinke til å komme med kommentarer, ja. Som f.eks Hr. Overlege på føden da jeg kom inn med rier og skulle ha Malin. Jeg måtte ha en UL for å se hvordan hun taklet riene siden hun hadde såpass stort vekstavvik, og Hr. Overlege selv ville gjerne utføre denne. Når jeg bretter opp genseren utbryter han: "Jøss! SÅ masse strekkmerker for en SÅ liten baby?!"
|
|
|
|
#73 |
|
Come what may...
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Dumste jeg hørte var da det var noen få uker igjen til termin.
|
|
|
#74 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
Ja. Ikke nok med at vi mangler denne garantien, vi har lovlig kort frist også.
|
|
|
#75 |
|
Come what may...
|
Amen!
|
|
|
#76 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Gammel dame på bussholdeplassen: For en søt liten baby.
|
|
|
|
#77 |
|
både her og der
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Jeg ble (planlagt) gravid med tredjemann da storesøster var 2 år og mellombror rundt året. Svigermor bare ristet på hodet og sa: "Huff, stakkars deg, det kommer til å bli kjempeslitsomt." Resten av svangerskapet fikk jeg bare negative kommentarer.
|
|
|
#78 |
|
Come what may...
|
Ja huff fy deg som blander blod på den måten!
|
|
|
#79 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Jeg fikk høre av en kollega da jeg var 7 mnd på vei: Er du gravid? Jeg trodde du bare hadde luft i magen eller no jeg. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Å huff ja, nå kom jeg på en kommentar fra en eldre herremann som kjenner min far, da jeg var god og gravid med en av gutta. Han syntes nemlig det var så godt å se at det ennå ble født hvite unger her i landet!
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 26-02-08 kl 12:06. |
|
|
|
![]() |
|
|