Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 16:38   #61
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Etter tildelingen, da jeg gikk rundt med verdens bredeste smil og viste frem bildene vi hadde fått til alle jeg traff, fikk jeg høre:

- Dere er veldig snille.

Snille?! Jeg følte meg som verdens heldigste menneske, og fortalte dette. Hvorpå hun utdypet:

- Jammen, dere har jo ingen garanti for at det ikke er noe i veien med barnet. Det kan jo ha ADHD!

Ja, for denne garantien har man jo hvis man føder sitt barn selv.

Ellers fikk jeg stort sett bare positive kommentarer gjennom den lange adopsjonsprosessen. Noen litt dumme, men åpenbart velmente. Det er (naturlig nok) mange som ikke kjenner til adopsjonsprosessen, og jeg syntes det var viktig å møte uvitende spørsmål (nesten uansett hvor "dumme") med et smil og forklaringer snarere enn å bli snurt.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 16:40   #62
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Ja, for denne garantien har man jo hvis man føder sitt barn selv.

Selvsagt. Det er det fødselsattesten er til. Og toårskontrollen er siste sjans til å levere dem fra seg hvis man er misfornøyd. (Dere får jo veldig kort tid på dere, da, siden Ulrikke allerede er nesten to?)

Gammel 25-02-08, 16:49   #63
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tidenes teiteste da jeg gikk med Stutt-tjukken:

"Det er jo litt trist for dem da, at de aldri kan bli ekte søsken, siden de ikke har samme far!"

Jeg hadde syns det var langt tristere om de hadde samme far, jeg. Stælken har minimal kontakt med sin far, som i tillegg til å være en umoden slask som ikke bryr seg, er rusmisbruker.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 17:08   #64
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsagt. Det er det fødselsattesten er til. Og toårskontrollen er siste sjans til å levere dem fra seg hvis man er misfornøyd. (Dere får jo veldig kort tid på dere, da, siden Ulrikke allerede er nesten to?)

I det landet våre barn er fra har man et oppfølgingsmøte ca en uke etter overtakelsen. Da skal man snakke om hvordan det har gått den uka man har hatt barnet, og helt til slutt får man spørsmålet "har dere fremdeles lyst til å adoptere barnet?" Som om man vil drømme om å levere det fra seg!?!

Men akkurat den kommentaren om at man ikke vet hva man går til når man adopterer må jeg flire kraftig av, for det er vel få mennesker som får så utfyllende papirer på ungene sine som det vi får. Hakket mer inngående en en ultralyd vil jeg tro

Gammel 25-02-08, 17:12   #65
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Tidenes teiteste da jeg gikk med Stutt-tjukken:

"Det er jo litt trist for dem da, at de aldri kan bli ekte søsken, siden de ikke har samme far!"

Jeg hadde syns det var langt tristere om de hadde samme far, jeg. Stælken har minimal kontakt med sin far, som i tillegg til å være en umoden slask som ikke bryr seg, er rusmisbruker.

Hehe, enda et spørsmål vi har fått, gjerne mens ungene hører på: Er de ekte søsken? Jada, de er ekte søsken. Jammen har de samme foreldre? Jada, vi er foreldre til dem begge to. Jammen har de samme biologiske foreldre? Det er da man forsøker å gi et rolig svar, mens man egentlig har lyst til å frese "er det virkelig noe du synes du har noe med??".

Og så har man dem som setter seg ned på huk foran dem og sier "Så heldig du er som har fått komme til Norge. Se her har du 20 kr"....

Men nå sporer jeg av tråden .

Gammel 25-02-08, 17:21   #66
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milfrid: Det minner meg om en kollega jeg hadde en gang som ofte ble spurt hvor hun kom fra, og folk ble alltid enten litt fornærmet eller litt flaue når hun svarte "Drammen" (eller hvor det nå var) - for det var jo ikke det de lurte på, selv om hun i likhet med sin far var født og oppvokst der. Det de egentlig ville ha svar på. var selvsagt "hvorfor ser du sånn ut?", men det ville jo være frekt å spørre om det, så derfor spurte og grov de i stedet om hennes barndom og opphav og familieforhold inntil de fikk det svaret de var ute etter (som var at moren hennes opprinnelig var fra Paraguay, eller hvor det nå var.) Og min veldig blonde venninne med mørk, indisk mann får ofte lignende spørsmål om sine to døtre (i alle fall dersom ikke pappaen er med).

Det verste er jo at folk ikke skjønner at dette ikke er noe de har noe med.

Gammel 25-02-08, 17:27   #67
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Det var kanskje ikke så passende" - fra svigermor, da hun fikk beskjed om at hennes første barnebarn var på vei.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 17:49   #68
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

"Herregud, hvor stor har du tenkt å bli??" hører jeg fra ei på jobb hver bidige gang jeg er innom. Nei, altså... Jeg tenkte å gi meg når jeg tipper over.

"Næmmen, går du sånn enda?" Nei, nå har jeg byttet til pute under genseren. Ungen ligger alene i bilen.

Har fått mange kommentarer som "Denne gang MÅ det jo være en gutt! Tenk så PERFEKT å ha en av hver!" og "Får håpe det blir en gutt nå da, sånn for mannen din sin skyld, liksom..." Ja, han hadde sikkert dævva om det blei ei jente til.

Forøvrig var jeg en av dem som sa "Gutt sa du? Jippi, da trenger jeg ikke få flere!" Hadde nok blitt litt "dere mååå jo prøve på en gutt-press" fra svigerfamilien. Jaja, de maser alt om nr. tre, og nekter å tro meg når jeg sier at jeg er fint ferdig. "Jamen, du MÅ jo ha mer enn to barn! To er jo aaaltfor lite!" sa svigerinnen min som er gravid med nr. fire. Da ble jeg litt småsnurt og sa "Selv om du prøver å ta igjen moren din, så betyr ikke det at jeg må!" (De er fem søsken)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 18:11   #69
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Vet dere ikke hva som forårsaker dette?" (Jeg har pleid å sette opp et blondt blikk og si at jeg ikke skjønner noen ting, for vi har nemlig hatt tannbørstene våre adskilt hele tiden.)

"Dere trenger ikke å befolke verdene alene, da vet du!"

"De skal følges opp også." (Wow! Det var jeg ikke klar over!)

Ellers har vi jo svigermor som gråt på telefonen og ba oss stoppe barneproduksjonen fordi det ble jo altfor dyrt for henne med alle bursdagsgavene og sånn. (Hun har senere kuttet ut bursdagsgaver, bursdagskort og bursdagsgratulasjoner per telefon for mine barn, mens svigerinnens enebarn får i bøtter og spann.)

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 18:13   #70
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I barseltiden har jeg pleid å få spørsmål om vi skal ha flere. Som om det er det man tenker på der man vagger rundt med gigableier i nettingtrusa og såre brystvorter. Til svigermor har jeg pleid å si at vi snart er halvveis.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 18:51   #71
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har utrolig nok, virker det som, unngått teite kommentarer fra venner, kolleger og familie, men jeg fikk hakeslipp av en lege på legevakta:

Jeg visste jeg hadde urinveisinfeksjon. Hallo, jeg har hatt det før, jeg kjenner symptomene. Jeg kom til legen og måtte krangle meg til å levere en urinprøve hos ham. Han så nemlig på magen min og konstanterte følgende: "Du er gravid. Du skal ha vondt!"

Ha en ellers så fin dag, neste...

Gammel 25-02-08, 18:54   #72
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Leger er også flinke til å komme med kommentarer, ja. Som f.eks Hr. Overlege på føden da jeg kom inn med rier og skulle ha Malin. Jeg måtte ha en UL for å se hvordan hun taklet riene siden hun hadde såpass stort vekstavvik, og Hr. Overlege selv ville gjerne utføre denne. Når jeg bretter opp genseren utbryter han: "Jøss! SÅ masse strekkmerker for en SÅ liten baby?!"

Gammel 25-02-08, 18:59   #73
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Dumste jeg hørte var da det var noen få uker igjen til termin.

ÅÅ er du gravid? Eh nei jeg har svelgt en vannmelon skulle jeg ha sagt!

Gammel 25-02-08, 19:01   #74
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Ja. Ikke nok med at vi mangler denne garantien, vi har lovlig kort frist også.

Heldig, da, at vi ikke vurderer å levere henne tilbake.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 19:02   #75
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Milfrid: Det minner meg om en kollega jeg hadde en gang som ofte ble spurt hvor hun kom fra, og folk ble alltid enten litt fornærmet eller litt flaue når hun svarte "Drammen" (eller hvor det nå var) - for det var jo ikke det de lurte på, selv om hun i likhet med sin far var født og oppvokst der. Det de egentlig ville ha svar på. var selvsagt "hvorfor ser du sånn ut?", men det ville jo være frekt å spørre om det, så derfor spurte og grov de i stedet om hennes barndom og opphav og familieforhold inntil de fikk det svaret de var ute etter (som var at moren hennes opprinnelig var fra Paraguay, eller hvor det nå var.) Og min veldig blonde venninne med mørk, indisk mann får ofte lignende spørsmål om sine to døtre (i alle fall dersom ikke pappaen er med).

Det verste er jo at folk ikke skjønner at dette ikke er noe de har noe med.

Amen!

Gammel 25-02-08, 19:10   #76
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Gammel dame på bussholdeplassen: For en søt liten baby.
Ms. Lee: Tusen takk. (Stolt av sin seks måneder gamle frøken, selvsagt.)
Gammel dame: Hvor er hun fra?
Ms. Lee: Eh.. Her?
Gammel dame: Jojo. Men hvor er hun adoptert fra?
Ms. Lee: Hun er nok ikke adoptert...
Gammel dame: Har du fått barn med en utlending?

Gammel 25-02-08, 19:10   #77
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ble (planlagt) gravid med tredjemann da storesøster var 2 år og mellombror rundt året. Svigermor bare ristet på hodet og sa: "Huff, stakkars deg, det kommer til å bli kjempeslitsomt." Resten av svangerskapet fikk jeg bare negative kommentarer.

Da jeg skulle på første kontroll hos legen for å bekrefte at jeg var gravid (var overlykkelig), sa han etter å tatt prøven: "Skal jeg gratulere eller kondolere?"

Gammel 25-02-08, 19:13   #78
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Gammel dame på bussholdeplassen: For en søt liten baby.
Ms. Lee: Tusen takk. (Stolt av sin seks måneder gamle frøken, selvsagt.)
Gammel dame: Hvor er hun fra?
Ms. Lee: Eh.. Her?
Gammel dame: Jojo. Men hvor er hun adoptert fra?
Ms. Lee: Hun er nok ikke adoptert...

Ja huff fy deg som blander blod på den måten!

Gammel 25-02-08, 19:20   #79
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg fikk høre av en kollega da jeg var 7 mnd på vei: Er du gravid? Jeg trodde du bare hadde luft i magen eller no jeg.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 19:21   #80
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Å huff ja, nå kom jeg på en kommentar fra en eldre herremann som kjenner min far, da jeg var god og gravid med en av gutta. Han syntes nemlig det var så godt å se at det ennå ble født hvite unger her i landet!

Sist redigert av Inagh : 26-02-08 kl 12:06.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.