Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 13:21   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Teite kommentarer da dere var gravide?

Dette er en spinoff fra "Galskap å sette 4 barn til verden"-tråden.

Da jeg gikk gravid med 3.mann (3 barn i løpet av 5 år) fikk jeg stort sett positive kommentarer. Men, enkelte kom jo med noen merkelige utsagn:

-Skal dere befolke verden alene?

-Er det planlagt? (hva i alle dager har folk med det å gjøre?)

-Det har jo ikke noe å si hvilket kjønn det blir, siden dere har gutt og jente fra før

Andre opplevelser?

Gammel 25-02-08, 13:23   #2
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

"Hærlighet, skal dere ha enda et barn? Hva tid skal dere begynne å tenke på dere selv?"

"Hehe...vet dere ikke hva det kommer av kanskje?"

"Hvor skal den siste ungen sitte i bilen da, i takboksen?"

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 13:25   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde akkurat fortalt svigermor at jeg var gravid, hun trodde ikke på det, jeg hadde jo ikke vært hos legen. 2 dager etterpå lurte hun på om jeg hadde fått mensen enda.

Gammel 25-02-08, 13:25   #4
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

"Hvor skal den siste ungen sitte i bilen da, i takboksen?"

Nei, der skal svigermor ligge *tenker på skiboksreklamen på radioen*

Gammel 25-02-08, 13:26   #5
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Jeg ble like skuffet hver gang folk sa til meg : det er vel jenten denne gangen.
Det kommenterte de med både nr¨. 2 og nr. 3, vi hadde bestemt oss for 3 barn, ikke for at vi prøvde på jenten.
Vi har 3 flotte gutter vi,og syns vi er veldig heldige !

Ellers var det mange som skulle stryke meg på magen,og det hatet jeg,hvorfor skal liksom alle ta på magen min fordet at jeg er gravid ?

Gammel 25-02-08, 14:24   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes i grunnen jeg fikk mest teite kommentarer mens vi strevde og strevde med å bli gravide med nummer 2. "Dere har ikke tenkt på en til, da?", "Stakkars Lille, det er trist for henne å være enebarn", "Å få bare en er jo uansvarlig, de blir jo så bortskjemte!", "Man bør få barn så tett som mulig, ellers har de jo ingen glede av hverandre", "Dere burde jo fått en for lengst, for får dere en nå vil de jo bli to enebarn.", "Nei, du har vel ikke tid til flere barn du, det er jo bare karriere med deg, det er vel så du knapt ser den ungen du har".

Og

Så altså: Ikke en, ikke mange, ikke altfor tett, ikke for langt fra hverandre, ikke for mye oppmerksomhet, ikke for lite, ikke bare gutter, ikke bare jenter, og de er aldri fornøyd, er de vel?

Gammel 25-02-08, 14:26   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigermor, da vi hadde blitt gravide med nummer 1: "Gravid? Men dere er jo ikke gift!"

Gammel 25-02-08, 14:29   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Svigermor, da vi hadde blitt gravide med nummer 1: "Gravid? Men dere er jo ikke gift!"

Nei, hvordan gikk det egentlig til, det der?

Gammel 25-02-08, 14:30   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har ikke jeg vært gravid i tradisjonell forstand, men mens vi ventet på førstemann var der et par-tre som følte for å trøste(?) oss med å si at ting i retning av "bare vent, du skal se du blir gravid snart, jeg kjenner noen (som kjenner noen....) som ble gravid like etter at de hadde adoptert!".

Tilsvarende fikk jeg spørsmål om jeg virkelig våget å adoptere, for det er jo mange adopterte barn som har fysiske og psykiske skader ... Og ei venninne lurte på om jeg kunne be om å få en jente, for det var mye søtere med innvandrerjenter enn innvandrergutter....

For å ikke snakke om de som lurte på om vi ikke heller ville ha fra Europa, så vi slapp å få en svart unge .

Men heldigvis, 99,9% av kommentarene vi fikk var koselige. Men det er jo dessverre ikke dem man husker best .

Gammel 25-02-08, 14:30   #10
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Det blir visst aldri rett i enkeltes øyne.

Vi strevde også med å få barn, og fikk til stadihet høre "når skal dere få barn da". Etter at førstemann kom, begynte neste runde, slik som du opplevde: "nå må dere lage søsken, ellers blir det for langt sprang i mellom".

Sambo stoppet kjeften på ei som gnålte om søsken til førstemann, for han sa bare "det er ikke bestandig like enkelt å bli gravid".

Gammel 25-02-08, 14:31   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Geez for en dame. Du kunne ha svart "Vi er da gift vi, visste du ikke det?"

Gammel 25-02-08, 14:31   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Det er ikke pølsa man blir feit av, det er sausen"

Ja, den fikk jeg høre mange ganger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:33   #13
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Gammel 25-02-08, 14:34   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid like sjarmerende, den ja.

Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:34   #15
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Da vi ventet nr 2 så sa en nabo: Gratulerer men enda kan det gå galt. Jeg mistet da jeg var 16 uker på vei.
En annen nabo sa: Dette må da være prøverør?
En tredje dame sa: Det var utrolig egoistisk av oss å vente i hele 10 år med nr 2. Hun skulle visst hvorfor vi ventet
Da jeg gikk med krykker og var lagt inn pga preeklampsi så stakk en tidligere eldre kollega innom og sa: Da jeg ventet sistemann så gikk jeg rett fra vakt og til føden. Da steg blodtrykket mitt.
En siste som jeg husker godt er: Å da kan vi ikke møtes så ofte da. Ikke noen gratulasjoner fra vedkommede eller noe sånnt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:35   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Så altså: Ikke en, ikke mange, ikke altfor tett, ikke for langt fra hverandre, ikke for mye oppmerksomhet, ikke for lite, ikke bare gutter, ikke bare jenter, og de er aldri fornøyd, er de vel?

Nei.

Først giftet vi oss. Uten å ha kunngjort planer om familieforøkning. "Skal dere bare gifte dere uten å ha noen grunn?" (Ja)

Så annonserte vi graviditet et snaut halvår senere. "Åh, var det planlagt?" (Ja, det var det, tenk!)

Så fortalte vi at vi hadde hatt en tidlig spontanabort et drøyt år senere. "Å, så leit - skal dere prøve igjen snart?" (Jada, når du har gått hjem, så vi blir alene.)

Så var vi igjen gravide. "Dere skal vel ha en jente denne gangen?" (Nei). Deretter, etter at Lillebror var født: "Dere må vel prøve en gang til?" (Nei).

Så skulle vi ha et ikke planlagt barn nr 3. "Du ønsker deg vel jente, du sier det bare ikke, for at ikke noen skal se at du blir skuffet?!" (Nei, ønsket meg gutt.)

For ikke å snakke om klassikeren: "Det er vel ikke så farlig om dere ikke får barnevakt til tre, dere som ikke er vant til å ha det til to!" (Ehhh, neida.)

En uke etter at Bonus ble født:"Dere må vel prøve igjen, så dere får ei jente og?" (Neida, vi er godt fornøyde nå.)

"Jammen, det kan jo hende dere blir overrasket om noen år?" (Neida, vi har allerede fått en overraskelse, vi!)

Nei, mim, de blir aldri forøyde. Men det kan man bli selv. Ignorance is bliss.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:36   #17
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Siste gangen jeg var gravid fikk jeg mange negative kommentarer. Alle de HI ramser opp og mange fler...

Og det med at folk skal stryke på magen fordi den strutter irriterte meg grenseløst, gir vel ingen rett til å beføle kroppen min fordi om magen står ut og det bor noen inni der... Ingen som stryker folk som har fått silikonbryster (uten å spørre) regner jeg med? Ikke sånn helt uoppfordret i kassakø i allefall... Åh, det var plagsomt innimellom...

Gammel 25-02-08, 14:37   #18
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Den mest urteite kommentaren var fra fastlegen etter 1. svangerskapskontroll (gyn.kontroll). "Neimen, du er jo ikke gravid du. Ikkeno foster her". (noe som ble motbevist noen timer etter på UL).

Ellers så har jeg vært ganske forskånet mot rare meninger om min egen graviditet.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 14:37   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke sant! Det er jo altfor harry til å være sant!

Gammel 25-02-08, 14:38   #20
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Andre kommentarer:

-Herregud så svææær du er. Er du sikker på at det er en der inne?

-Har du termin om 2 måneder? Jeg trodde du skulle føde når som helst!

-Det der er en guttemage *bastant* (inni lå jenta)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.