Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-08, 14:02   #201
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

En kommentar til fra en tidligere fremmedspråklig elev da jeg underviste i norsk på voksenopplæring. Han så meg høygravid med tvillingene for fem år siden, og satte opp et stort glis da han hørte det var to der inne:

- Tvillinger!? Ah... bra mann! *tommel opp*

(fikk veldig lyst til å si noe om at det var prøverør, men klarte å holde meg...)

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 15:12   #202
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Min gamle tante ringte for å gratulere meg med dagen nettopp, og lurte på hvordan jeg følte meg og om jeg skulle ha keisersnitt (!?). Jeg sa at det håpet jeg at jeg slapp, og da sukket hun og utbrøt

"Ja, ja. Ja du er jo enda ung. Det går vel bra".

Oppløftende

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 04:16   #203
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Morsomt fra storebror (5) da han fikk vite at han skulle få en lillebrøster her om dagen:

- Kan jeg være med å se på når babyen kommer ut av rompa di? Og du mamma, lukter babyer vondt når de kommer ut av rompa?

Det hører med til historien at han tilfeldigivs hadde sett Newton kvelden før der man fikk et godt innblikk i fødselsforløpet...

Det lille jeg så av Newton den dagen, så var vel ikke den fødselen representativ (mitt syn...)

Gammel 06-03-08, 09:51   #204
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

"Ja, ja. Ja du er jo enda ung. Det går vel bra".

Virkelig oppmuntrende ja!

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 10:26   #205
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Gamle tanter er en egen rase. Ihvertfall når de er barnløse. Min gamle tante presterte å si etter at lille skatt ble født, at "det var kanskje ikke så rart at du fikk litt problemer nå, for den første fødselen din var jo så smertefri"
Jeg hadde rier annet hvert minutt i 22 timer. Nei, det er ikke smertefritt.

Hun mente også at det var verst for henne da lille skatt lå på nyfødtintensiven, for jeg fikk jo være der mens hun måtte gå hjemme og vente på beskjeder. Jadda.

Gammel 06-03-08, 10:39   #206
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Det lille jeg så av Newton den dagen, så var vel ikke den fødselen representativ (mitt syn...)

Hehe, det er jeg helt enig i, men all den tid dette var et barneprogram, synes jeg det var helt i orden!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 11:14   #207
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Hehe, det er jeg helt enig i, men all den tid dette var et barneprogram, synes jeg det var helt i orden!

Kan si meg enig i det, ja... Man trenger vel ikke legge opp til fødselsangst allerede fra barndommen og barne-tv tida...

Gammel 07-03-08, 15:28   #208
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også en morsom opplevelse da jeg tok med meg Snorkfrøken på jobben da hun var 2 mnd. Hun sto litt unna med fanklubben da en litt lite oppmerksom kollega så meg og smilte litt fraværende:
- Å, hei! Ja, er du lei nå?
- Eh ... lei?
- Eh ... :litt famlende, flakkende blikk mot magen min som var halvveis skjult bak et bord: ja? Skal den ikke ... komme snart?
- NN, jeg har født for 2 mnd. siden. :spruter ut i latter:

Han ble veldig, veldig flau, og det fortjente han. Jeg minner ham på det hver gang jeg er innom.

Jeg er usikker på om jeg er mest fornærmet over at han ikke hadde oppdaget at jeg hadde vært borte i 3 mnd eller hvor tynn jeg hadde blitt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 16:16   #209
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Fikk flere kommentarer om at folk håpet vi fikk jente da vi skulle ha tredjemann, men den teiteste kommentaren fikk vi etter at han var født; at det var så innmari synd på oss fordi det ble gutt igjen, tenk tre gutter og ingen jente... Det var en butikkdame som sa dette.

Ble såret den gang (sikkert fordi jeg nettopp hadde født og var ganske ustabil).

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 16:56   #210
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Evita, her.

Fikk flere kommentarer om at folk håpet vi fikk jente da vi skulle ha tredjemann, men den teiteste kommentaren fikk vi etter at han var født; at det var så innmari synd på oss fordi det ble gutt igjen, tenk tre gutter og ingen jente... Det var en butikkdame som sa dette.

Ble såret den gang (sikkert fordi jeg nettopp hadde født og var ganske ustabil).

Akkurat som naboen min det, når jeg nettopp hadde fått andremann.
Var ute og trillet - stolt nybakt mamma. Så ville hun se på babyen, og da kom den sjarmerende kommentaren: "Åh - enda en gutt....*tydelig skuffet* Jaja, dere får prøve én gang til."

Herlig...

Gammel 07-03-08, 18:43   #211
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ER dette med at fok synes det er så dumt med gutter? Jeg ville IKKE blitt lei meg over gutter. Hva skulle man bli lei seg for? At man får barn som ikke går i kjole?

Gammel 07-03-08, 18:48   #212
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner heller ikke det der at man absolutt må få jenter. Hvorfor det liksom?

Gammel 07-03-08, 18:52   #213
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg skjønner heller ikke det der at man absolutt må få jenter. Hvorfor det liksom?

Mange sier vel det samme til dem som har en to-tre jenter og skal ha en til. Men jeg synes guttehetsen er verst.

Jeg er veldig glad for min jente, men jeg hadde ikke vært mindre glad for en gutt.

Gammel 07-03-08, 18:55   #214
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Takke meg til en enkel liten mann og ikke storesøster som er frustrerende lik sin mor.

Gammel 07-03-08, 18:55   #215
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Mange sier vel det samme til dem som har en to-tre jenter og skal ha en til. Men jeg synes guttehetsen er verst.

Jeg er veldig glad for min jente, men jeg hadde ikke vært mindre glad for en gutt.

Jeg husker faktisk da jeg var gravid og skulle føde ett prematurt barn som ikke var friskt. Jeg visste det var en gutt, og ennå presterte jordmor å si "vi får håpe det blir ei jente". Jeg husker hvor lei meg jeg ble, helt til jeg skjønte at hun håpet det fordi jenter er sterkere og har bedre odds. Men det var likevel trist. For det jeg hørte var at gutten min hadde større sjanse til å dø, enn om han hadde vært jente. *avsporing*

Gammel 07-03-08, 18:56   #216
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ER dette med at fok synes det er så dumt med gutter? Jeg ville IKKE blitt lei meg over gutter. Hva skulle man bli lei seg for? At man får barn som ikke går i kjole?

Eg trur faktisk det er det med pyntinga som plagar mange ja.
Eg har ikkje tal på kor mange gongar eg har hørt at eg må satse på å få jenta neste gong, slik at eg kan kjøpe rosa kle.

Dei kjenner meg dårleg, trur eg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:02   #217
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg trur faktisk det er det med pyntinga som plagar mange ja.
Eg har ikkje tal på kor mange gongar eg har hørt at eg må satse på å få jenta neste gong, slik at eg kan kjøpe rosa kle.

Dei kjenner meg dårleg, trur eg.

Rosa klær er jo selvsagt det aller aller viktigste.

Svigermor var utrolig skuffet over at jeg ikke pyntet ungen mer. Når jeg tross alt hadde fått en jente. Selv hadde hun to gutter og syntes det var litt synd.

Gammel 07-03-08, 19:06   #218
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Måten å unngå sårende kommentarer når man er gravid, er å bli senil samtidig. Jeg var på Rema da jeg var langt på veg med Lillebror. Damen i kassa sa:"Åh, sånn gikk jeg i fjor høst!" og så lengselsfullt på magen min.

Jeg skjønte ingenting, og lurte på om jeg hadde glemt å lukke glidelåsen min eller noe. Tittet ned, og fikk øye på magen, og først da forstod jeg at det var den hun snakket om. Jeg kan vel ikke gå rundt og huske på at jeg er gravid, selv om jeg er 30 uker på veg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:08   #219
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Senilgravid. Høres veldig bra ut!

Gammel 07-03-08, 19:09   #220
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Senilgravid. Høres veldig bra ut!

Pensjonistsyndromet, vet du. Hvis du ikke vet det, kan du søke det opp på SM og NM.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.