|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Passiv
|
Sv: Er du en merkefreak?
Jeg er veldig enig med deg Glitter - mitt utgangspunkt i denne diskusjonen var først og fremst klær til barn. Klær til voksne har lenger levetid, og det er helt greit for meg at mange velger å kjøpe klær fra dyrere merker da (for som du sier - alt er jo merkeklær). |
|
|
|
#202 |
|
Passiv
|
Nei, jeg blir ikke spesielt imponert over foreldre som kler opp ungene sine som små moteløver. Hva er rart med det? Er det rart at jeg ikke synes noe om forbrukssamfunnet vårt? Eller er det rart at jeg hevder at dette ikke er for ungene sin del, og derfor styrt av foreldres ønske om å kjøpe dyre og spesielle ting? Eller er det rart at jeg heller ønsker at barn skal bli bevisste på hvem de er som personer, istedenfor at vi har en tendens til å fokusere på at de har "nye, flotte klær - som ingen andre har"? Eller er det rart at jeg ikke har så stort fokus på hvordan klær "ser ut" men heller på klærs funksjon? |
|
|
|
#203 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har etterkvart lært meg å lese merkelappen og unngår det meste i acryl, ja.
|
|
|
#204 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
Enig med deg, jeg! |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Er du en merkefreak?Mine barn har nesten bare klær fra H&M. Favorittene til storesøster er for tiden Hello Kitty og My little pony.
|
|
|
#206 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du en merkefreak?TBM, vi er nok ganske enige ja. Jeg vil allikevel presisere at for min del syns jeg det er stor forskjell på å like et plagg fordi det er dyrt (noe jeg mistenker temmelig mange av Fru Lyngs kunder å gjøre :fordommer: ), og å like et plagg fordi det er anderledes. At det er anderledes betyr strengt tatt ikke at det er dyrt, og jeg syns å kjøpe fjørti plagg på HM er et minst like stort problem for forbrukssamfunnet, som å kjøpe ett litt dyrere plagg et annet sted.
|
|
|
#209 |
|
kamerat
|
Sv: Er du en merkefreak?Glitter syns godt, ja. På en fin måte.
|
|
|
#210 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Er du en merkefreak?Når det gjelder yttertøy og sko så kjøper jeg merker som jeg har erfaring med har god kvalitet. Da spiller pris en liten rolle.
|
|
|
#211 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Overhodet ikke når det gjelder inne tøy og typisk hverdagsklær som ullbodyer etc. Synes feks Tom&Trine ulla er bedre enn mye av de typiske ull-merkene. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Pauset
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg er ikke opptatt av merker, men ofte av kvalitet. Spesielt når det kommer til yttertøy til poden. "Merkevarer" som Helly Hansen osv er dyre og populære for en årsak. Det er bra saker. Så syntes ikke det å være opptatt av kvalitet nødvendigvis er det samme som å være "merkefrik". Vi har masse klær fra HM begge to. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Er du en merkefreak?Hvis man vil styre barna vekk fra Supermanklær og kle de i sin egen smak er det bare å gjøre som min tante gjorde, bestemme og legge fram klær til datteren ble 16 år…
|
|
|
#214 |
|
Hertuginne
|
Det tror jeg du har rett i. Storebror kom hjem fra barnehagen overlykkelig her om dagen, for han hadde like sokker som bestevennen. Og den dagen han kom hoppende inn i barnehagen med t-skjorte, sokker og jakke med Carsmotiv, kjøpt på H&M, tror jeg gutten knapt kunne vært stoltere. Han syntes han var verdens kuleste, og det tror jeg jommen flere av de andre ungene syntes også. Jeg har bare innfunnet meg med at storebror har en litt annen klessmak enn det jeg har, og siden det er han som skal gå med klærne så får han faktisk være med å bestemme litt hva han skal gå med. Jeg prøver å styre unna de verste dødninghodemotivene, men bortsett fra det går det mye i "superhelter".
|
|
|
#216 |
|
Ringskrømt
|
Nei, det som er rart er at du tillegger meg disse holdningene. Du kan umulig kalle oss uenige hvis ikke. Jeg er enig med det du skriver, men antar at slike foreldre er i mindretall og dermed uvesentlig for denne diskusjonen.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 11-03-08 kl 22:12. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Hææ? Selger de det på H&M? Min datter ELSKER Cars, hun er helt besatt av det. Jeg har aldri funnet noe slikt på H&M, nå må jeg ut og lete!
|
|
|
#218 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Jeg bryr meg ikke om merke når jeg kjøper tøy. Men kan liksågodt handle Katvig som jeg kan handle brukt eller fra HM.
|
|
|
#219 |
|
Hertuginne
|
De har tydligvis nesten nettopp fått det inn. Det var gensere, pysjer, sokker, truser, jakker, t-skjorter, ja det var omtrent ikke den ting de ikke hadde.
|
|
|
#220 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Er du en merkefreak?DÅNE! Jeg må på Hennes asap!
|
![]() |
| Emneord |
| merkeklær |
|
|