|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?
Men har du noen ganger opplevd å møte 14 damer med samme klær som deg? |
![]() |
![]() |
#182 |
Passiv
|
Jeg kopierer ikke stilen til alle på jobb - eller andre forøvrig. Finner mine basisklær rundt omkring - og har ikke opplevd (unntatt i ett tilfelle) å treffe på andre damer i samme antrekk. |
![]() |
![]() |
#183 |
Glamorøs
|
Nei, men det er fordi jeg velger klær som de færreste har.
Greit at det ikke er på samme tidspunkt, men jeg syns ikke noe om klær som jeg ser haugevis av hele tiden.
Alt som selges er jo merker, H&M er også et merke. Som jeg skrev tidligere i tråden, jeg er ikke opptatt av selve merket, jeg er opptatt av kvalitet, og at jeg syns det er fint. Jeg går fort lei av noe alle andre har, som du sier selv, det ser rimelig dumt ut når alle har like kåper. Derfor er jeg ikke spesielt glad i merker som kun skriker "JEG HAR PENGER!" heller.
![]() |
#184 |
Muligens verdt å vente på
|
Jeg vil helst at ingen skal eie det jeg eier. Aller helst skulle det vært hjemmelagd eller funnet på loppemarked eller lagd av min egen hemmelige designer. Jeg synes det er morsomt å kle meg i noe ikke alle andre har. Ikke bare i noe ikke alle andre har på seg samtidig.
![]() |
#185 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er ikke merkefreak i det hele tatt, men har litt av hvert i skapet fra forskjellige merker.
![]() |
#186 |
Glad
|
Enig! Men du verden så herlig det var å gå litt bananans i en sidegate i København i vinter! Var salg overalt og 70 % rabatt. Da handla jeg en del som i utgangspunktet var dyrt til meg selv. Og noe dansk design som barselgave (for øvrig til en person som er enda mindre merkeinteressert enn meg selv
![]() |
#187 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg foretrekker visse typer klær fordi jeg har en oppfatning av at de er bra for barna mine. Dette gjelder feks ubehandlet ull, naturlige stoffer, utedresser av en viss kvalitet og form. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Er du en merkefreak?Litt opptatt av det, kanskje. Utetøy og sko kjøper jeg, som flere andre her, helst av dyrere merker som Troll og Ecco. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Ringskrømt
|
Ikke imponert? Små moteløver? Og ellers?
![]() |
#190 |
Come what may...
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Det er ikke snakk om å være moteløve. Men å ha klærne lenger enn 10-20 vask.
![]() |
#191 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Er du en merkefreak?Tror da at man ønsker at barna skal se "pene" ut enten man handler på HM eller dyrere plasser. Man er vel ikke nødvendligvis mer moteløve om man betaler mer for klærne? Man kan da vitterlig stæsje barna med HM-klær også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
superbruker
|
Klærne trenger ikke å være dyre for holde seg. Jeg har kjøpt mange klær på butikker som H&M, Lindex osv som har mye bedre kvalitet enn såkalte merkeklær.
![]() |
#193 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er overhodet ikke merkefreak hverken til meg selv eller til min datter på snart 3, og jeg er ikke enig i at H&M er dårlig kvalitet. Jeg er storfornøyd med stort sett alt jeg kjøper der, det går an å vaske, sømmene holder seg rette og det er bra stoffer. Jeg kjøper innimellom dyre merker på salg, nå sist en genser fra Burberry. Den er ikke hverken bedre eller dårligere enn H&M i kvalitet.
![]() |
#195 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Men det har ikke nødvendigvis noe med merker og pris å gjøre. Vesla har mest klær fra H&M, og de har nå vært like fine hele tiden (og jeg vasker og TROMLER klær hver dag). Et par dyre merkeplagg innkjøpt av svigers, derimot, har måttet kasseres ganske kjapt pga. dårlig kvalitet.
![]() |
#196 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Er du en merkefreak?Ja, det er jeg inne i mellom. Er sikkert litt snobbete og overfladisk også. Barna mine går imidlertid aldri i ukomfortabelt tøy, mykt og praktisk må det være.
![]() |
#197 |
Ringskrømt
|
Nei, ikke alltid, men som regel. H&M-klærne mine mister fort fasongen, de blir ikke direkte ødelagte, men fort stygge.
![]() |
#198 |
Har bakt søte kaker
|
Slenger meg på! Acryl er fienden!! Fytti for noe #$%&!
![]() |
#199 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
Lillegutten min bruker og mye fra HM, kan ikke huske at noe har blitt ødelagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er du en merkefreak?Jeg er ikke merkefrik, og klærne til ungene er en pen blanding av arvet, kjedebutikkklær, litt merkeklær og til og med Sparkjøpklær. Og jeg må innrømme at jeg ikke har merket nevneverdig kvalitetsforskjell på merkeklærne og sparkjøpklærne, storebror har fått noen i sistnevnte kategori i gave og det har vært veldig populært og har blitt vasket og tromlet utallige ganger uten at det ser det minste slitt ut. Lillesøster har nesten ikke nye klær, hun er så heldig å ha en kusine hun arvet klær av, og når jeg er så heldig å arve så bryr jeg meg døyten om det er det eller det merket bare det er rent og helt og behagelig for ungen å ha på seg.
![]() |
Emneord |
merkeklær |
|
|