Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-08, 16:54   #181
TBM
Passiv

Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er ikke spesielt glad i uniformering, og liker selv å bruke klær som ikke nødvendigvis jeg møter 14 damer i nedover gata. Jeg bryr meg lite om mote, men er desto mer opptatt av stil. Og så lenge jeg bestemmer hva Glitterbarnet går kledd i, så overfører jeg selvfølgelig det kjøpsmønsteret til hva jeg kjøper til ham.

Men har du noen ganger opplevd å møte 14 damer med samme klær som deg?

Erfaringen min er ihvertfall at det skal en god del til at de som har kjøpt samme plagg som en, faktisk har på seg det plagget på samme tid som meg.

Kjøpte forøvrig en ganske spesiell kåpe på salg hos Noa-noa for to år siden. Noa-noa er vel et merke vel? Jeg har ALDRI før opplevd å møte så mange med samme kåpe samtidig - det var tydelig at flere bekjente/naboer/kollegaer hadde kjøpt denne for å være litt annerledes - med det resultatet at det så rimelig dumt ut med like kåper...

Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 16:58   #182
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg liker å kle ungene mine i klær som ikke alle andre har. Det er kanskje snålt for noen, men sånn er det. Jeg synes det er gøy å handle klær, og elsker å finne litt mer unike klær enn "Hello Kitty" o.l. Det samme gjelder meg selv, jeg prøver ikke å kopiere stilen til alle på jobb. For å komme med et eksempel.

Jeg kopierer ikke stilen til alle på jobb - eller andre forøvrig. Finner mine basisklær rundt omkring - og har ikke opplevd (unntatt i ett tilfelle) å treffe på andre damer i samme antrekk.

Nå dreide imidlertid dette seg om barn da - og det er jo stor forskjell på å kjøpe kostbare klesplagg til barn som vokser ut av de etter et år (eller knapt det) og et klesplagg til meg som skal vare i flere år.

Jeg synes det er snålt at man kjøper de dyre merkeklærne til ungene. Likevel - enhver får styre seg selv - men jeg blir bare ikke imponert over foreldre som kler opp ungene sine som små moteløver...

Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 17:43   #183
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Men har du noen ganger opplevd å møte 14 damer med samme klær som deg?

Nei, men det er fordi jeg velger klær som de færreste har.

Erfaringen min er ihvertfall at det skal en god del til at de som har kjøpt samme plagg som en, faktisk har på seg det plagget på samme tid som meg.

Greit at det ikke er på samme tidspunkt, men jeg syns ikke noe om klær som jeg ser haugevis av hele tiden.

Kjøpte forøvrig en ganske spesiell kåpe på salg hos Noa-noa for to år siden. Noa-noa er vel et merke vel? Jeg har ALDRI før opplevd å møte så mange med samme kåpe samtidig - det var tydelig at flere bekjente/naboer/kollegaer hadde kjøpt denne for å være litt annerledes - med det resultatet at det så rimelig dumt ut med like kåper...

Alt som selges er jo merker, H&M er også et merke. Som jeg skrev tidligere i tråden, jeg er ikke opptatt av selve merket, jeg er opptatt av kvalitet, og at jeg syns det er fint. Jeg går fort lei av noe alle andre har, som du sier selv, det ser rimelig dumt ut når alle har like kåper. Derfor er jeg ikke spesielt glad i merker som kun skriker "JEG HAR PENGER!" heller.

Jeg har haugevis av basisklær fra kjedene, men jeg prøver å sprite det opp med plagg av ukjente designere, hjemmelaget eller relativt ukjente merker. Dette gjelder både meg selv, og Glitterbarnet. Jeg bruker heller ikke spesielt mye penger på klær, du kommer aldri i verden til å se utvalget til Fru Lyng på mitt barn, f. eks.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 17:56   #184
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil helst at ingen skal eie det jeg eier. Aller helst skulle det vært hjemmelagd eller funnet på loppemarked eller lagd av min egen hemmelige designer. Jeg synes det er morsomt å kle meg i noe ikke alle andre har. Ikke bare i noe ikke alle andre har på seg samtidig.

Gammel 10-03-08, 18:11   #185
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke merkefreak i det hele tatt, men har litt av hvert i skapet fra forskjellige merker.

Mest Name it og exit, men mye cubus og H&M.
Minsten på 4 har H&M, Kapphal klær som han har etter 8 åringen. 7 åringen har også brukt dette og disse klærne er vasket ofte. Det minsten har vokst ifra det han har arvet fra brødrene har gått videre i arv i familien.
Så vil si at kvaliteten på disse er bra.

Fikk endel Mexx klær i barselgave til mellomste, men det holdt ikke lenge.
Holdt ikke formen og fargen. Men det er ikke dermed sagt at det gjelder alle klærne av Mexx heller. Har plagg derfra som er gode også.

Reima har jeg dårlig erfaring med,samt GoreTex mens flere billigdresser og sko har jeg god erfaring med.
Nå er det T2H jeg bruker til 2 av barna da de var på salg (en brukt) mens mellomste bruker en til 99 kroner som fungerer helt fint.

Jeg selv bruker billigkjedene og jeg har klær som er flere år gamle og er like fine.

Jeg bryr meg heller ikke om "alle" andre barn har det samme som mine barn, så lenge det er pent og noenlunde i " tiden" på motefronten for skolegutta.

Verken jeg eller gubben bryr oss om slikt, så lenge det ser pent ut, matcher og er rent og hullfritt.
Vi bruker svært lite penger på klær. Men alle er gode, varme og velstelt.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 19:16   #186
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Verken jeg eller gubben bryr oss om slikt, så lenge det ser pent ut, matcher og er rent og hullfritt.
Vi bruker svært lite penger på klær. Men alle er gode, varme og velstelt.

Enig! Men du verden så herlig det var å gå litt bananans i en sidegate i København i vinter! Var salg overalt og 70 % rabatt. Da handla jeg en del som i utgangspunktet var dyrt til meg selv. Og noe dansk design som barselgave (for øvrig til en person som er enda mindre merkeinteressert enn meg selv )

Har jeg forresten sendt den barselgaven enda...?

Gammel 10-03-08, 19:17   #187
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg foretrekker visse typer klær fordi jeg har en oppfatning av at de er bra for barna mine. Dette gjelder feks ubehandlet ull, naturlige stoffer, utedresser av en viss kvalitet og form.

Utover det synes jeg det er morsomt med klær, og jeg syr litt selv også. Dyre klær kjøper jeg lite av men jeg gjør stadig små kupp i utlandet og på nett. Noe er brukt.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 21:02   #188
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Litt opptatt av det, kanskje. Utetøy og sko kjøper jeg, som flere andre her, helst av dyrere merker som Troll og Ecco.

Bodyer og pysjamaser betaler jeg så lite som mulig for.

Ellers handler jeg ikke så veldig mye i kjedebutikkene. Det er litt fordi det er så uoversiktlig der, synes jeg, med en overvekt av klær jeg ikke liker. Men har jeg god tid, og kan lete litt, hender det ofte jeg finner noe fint der også.

Føler vel egentlig ikke at lillegutt har så særegne klær heller. Katvig og IdaT er jo nå nokså kjent og slett ikke så særegnet lenger. Han har også noen Gant og Levis gensere jeg er litt ambivalent til. Der står merket skrevet stort over brystet. Har ikke helt sansen for det, men syntes de var fine, samt at noe var til veldig redusert pris.

Jeg kjøper klær jeg liker, men ser ikke bort fra at han også kan få noen gensere med Lynet eller Elias på. Da hadde det vært julekvelden, men faren er da stor for at han da skal gå i de klærne hele tiden...

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 21:04   #189
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kopierer ikke stilen til alle på jobb - eller andre forøvrig. Finner mine basisklær rundt omkring - og har ikke opplevd (unntatt i ett tilfelle) å treffe på andre damer i samme antrekk.

Nå dreide imidlertid dette seg om barn da - og det er jo stor forskjell på å kjøpe kostbare klesplagg til barn som vokser ut av de etter et år (eller knapt det) og et klesplagg til meg som skal vare i flere år.

Jeg synes det er snålt at man kjøper de dyre merkeklærne til ungene. Likevel - enhver får styre seg selv - men jeg blir bare ikke imponert over foreldre som kler opp ungene sine som små moteløver...

Ikke imponert? Små moteløver? Og ellers?

Gammel 10-03-08, 21:05   #190
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke snakk om å være moteløve. Men å ha klærne lenger enn 10-20 vask.

Gammel 10-03-08, 21:08   #191
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Tror da at man ønsker at barna skal se "pene" ut enten man handler på HM eller dyrere plasser. Man er vel ikke nødvendligvis mer moteløve om man betaler mer for klærne? Man kan da vitterlig stæsje barna med HM-klær også.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 21:15   #192
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Klærne trenger ikke å være dyre for holde seg. Jeg har kjøpt mange klær på butikker som H&M, Lindex osv som har mye bedre kvalitet enn såkalte merkeklær.

Gammel 10-03-08, 21:19   #193
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er overhodet ikke merkefreak hverken til meg selv eller til min datter på snart 3, og jeg er ikke enig i at H&M er dårlig kvalitet. Jeg er storfornøyd med stort sett alt jeg kjøper der, det går an å vaske, sømmene holder seg rette og det er bra stoffer. Jeg kjøper innimellom dyre merker på salg, nå sist en genser fra Burberry. Den er ikke hverken bedre eller dårligere enn H&M i kvalitet.
Har også ikke-merke-parkdress og personalet i barnehagen skryter av hvor god dressen til barnet mitt er. Har også en merkes-parkdress (Mikkeline) men den er ikke bedre enn den billige ukjente varianten.
Det eneste jeg innrømmer at jeg kanskje er litt merkefreak på er
sko. Gjelder både barn og voksne. De kjøpes forholdsvis dyrt og kjent i utlandet, og det er fordi både design er mer spennende, og kvalitet stort sett er bedre -til en rimeligere penge enn i Norge.

Gammel 10-03-08, 21:39   #194
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Også handler det om smak og behag, hva man foretrekker osv.

Gammel 10-03-08, 22:10   #195
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det har ikke nødvendigvis noe med merker og pris å gjøre. Vesla har mest klær fra H&M, og de har nå vært like fine hele tiden (og jeg vasker og TROMLER klær hver dag). Et par dyre merkeplagg innkjøpt av svigers, derimot, har måttet kasseres ganske kjapt pga. dårlig kvalitet.

Gammel 10-03-08, 22:12   #196
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er jeg inne i mellom. Er sikkert litt snobbete og overfladisk også. Barna mine går imidlertid aldri i ukomfortabelt tøy, mykt og praktisk må det være.

Gammel 10-03-08, 22:40   #197
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men det har ikke nødvendigvis noe med merker og pris å gjøre.

Nei, ikke alltid, men som regel. H&M-klærne mine mister fort fasongen, de blir ikke direkte ødelagte, men fort stygge.

Gammel 10-03-08, 22:55   #198
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg hadde nok handlet mer fra billigkjedene til meg selv,om de ikke blandet acryl i absolutt alt. Forbasket drittstoff. Bruker klærne to ganger også er det fullt av nupper
Hater acryl.

Slenger meg på! Acryl er fienden!! Fytti for noe #$%&!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 06:44   #199
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Klærne trenger ikke å være dyre for holde seg. Jeg har kjøpt mange klær på butikker som H&M, Lindex osv som har mye bedre kvalitet enn såkalte merkeklær.

Lillegutten min bruker og mye fra HM, kan ikke huske at noe har blitt ødelagt.

Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 07:15   #200
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke merkefrik, og klærne til ungene er en pen blanding av arvet, kjedebutikkklær, litt merkeklær og til og med Sparkjøpklær. Og jeg må innrømme at jeg ikke har merket nevneverdig kvalitetsforskjell på merkeklærne og sparkjøpklærne, storebror har fått noen i sistnevnte kategori i gave og det har vært veldig populært og har blitt vasket og tromlet utallige ganger uten at det ser det minste slitt ut. Lillesøster har nesten ikke nye klær, hun er så heldig å ha en kusine hun arvet klær av, og når jeg er så heldig å arve så bryr jeg meg døyten om det er det eller det merket bare det er rent og helt og behagelig for ungen å ha på seg.

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.