Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 19:56   #81
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

For barn? Jeg tror jeg aldri har sett en acrylgenser for barn på noen av kjedene. Bare 100 % bomull hele veien.

Nei,ikke barn - jeg tenkte på til meg selv.

Gammel 07-03-08, 19:57   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nei,ikke barn - jeg tenkte på til meg selv.

Ah, da skjønner jeg. Det er sant, det er mye "knirkestoff" til dame.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:08   #83
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan for øvrig ikke skjønne at det er så fordømt tabu å ikke like barneklær fra Sparkjøp. Det må da være en helt legitim sak.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:12   #84
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg kan for øvrig ikke skjønne at det er så fordømt tabu å ikke like barneklær fra Sparkjøp. Det må da være en helt legitim sak.

Enig. Jeg synes likevel det er unødvendig å snakke om "nerdene" i den forbindelse.

Gammel 07-03-08, 20:14   #85
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tenker ikke mye på merke. Mesteparten av klærne kjøpes på H&M og Lindex, vinterklær får hun som regel i bursdagsgave og da har vi valgt ut Skogstad og skikkelige goretex-støvler hvert år, og så drypper det klær av litt dyrere merker en gang i blant.

Jeg ser på klær som forbruksvarer egentlig, de er jo temmelig slitt når de er fravokst og av og til tar det ikke særlig langt tid før noe er for smått heller. For meg er det lite poeng å invistere mye penger og tid i slikt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:14   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke det det handler om? Det jeg reagerte på (som jeg forstod at hun mente da jeg leste det første gangen) var at hun så ned på selve kjeden Sparkjøp, kun fordi det var Sparkjøp, og fordi det var derfra "nerdene" i ungdommen handlet klær. Jeg bare assosierer det med å nekte å gå med Remaposer og nekte å bevege seg inn i en Fretexbutikk, fordi det er "flaut" eller "nerdete", og sånne holdninger virkelig hater jeg. Men jeg legger sikkert for mye i det hun skriver altså.

Gammel 07-03-08, 20:18   #87
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Klart det er greit, men det er ikke greit å være så fordømmende.

Jeg er ikke så veldig glad i Burbury til barn, men jeg sier ikke at jeg brekker meg av barn som går med det.

Ikke sjekker jeg merkene i barns klær heller.

Her er det en salig blanding. Akkurat nå har Mazungen på seg et Christina Rhode antrekk. Men tidligere i dag var det en blanding av HM og noe jeg ikke husker. Hun har Ralph Lauren og HM boblejakker, og en dunkåpe fra Bentton. Altså salig blanding. Ungen selv foretrekker ofte arvede ting fra HM.

Dårlig kvalitet har jeg kommet over fra mange steder, men også overaskende god kvalitet fra f,eks HM.

J

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:26   #88
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan ikke se at hun skriver noen steder at hun brekker seg av ungene som går med klærne, hun skriver at hun gremmes over selve klærne. Jeg synes heller ikke Spar Kjøp- klærne er noe særlig fine, og det er sikkert mange som synes at Nøstebarn sine klær er stygge, jeg tar ikke meg nær av det. Jeg tror de fleste har formeninger om både ditt og datt, men det virker som det er veldig tabu å ytre det.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:28   #89
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er jo ikke det det handler om? Det jeg reagerte på (som jeg forstod at hun mente da jeg leste det første gangen) var at hun så ned på selve kjeden Sparkjøp, kun fordi det var Sparkjøp, og fordi det var derfra "nerdene" i ungdommen handlet klær. Jeg bare assosierer det med å nekte å gå med Remaposer og nekte å bevege seg inn i en Fretexbutikk, fordi det er "flaut" eller "nerdete", og sånne holdninger virkelig hater jeg. Men jeg legger sikkert for mye i det hun skriver altså.

Jeg ser den, men det er jo "tillatt" å ikke like barneklær med hodeskaller og kamomønster, og det må jo også være fordi det utstråler noe en ikke vil assosieres med. Er det bare fordi det er mer politisk korrekt?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:32   #90
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser den, men det er jo "tillatt" å ikke like barneklær med hodeskaller og kamomønster, og det må jo også være fordi det utstråler noe en ikke vil assosieres med. Er det bare fordi det er mer politisk korrekt?

Leandras holdning til Spar Kjøp-klær så ut til å stamme fra hennes yngre dager da alle nerdene gikk i Spar Kjøp-klær. Litt trist hvis det er grunnen til hvorfor hun misliker klærne.

Jeg handler ikke på Spar Kjøp, men kan ikke si at jeg er i stand til å skille en H&M-genser fra en Spar Kjøp-genser på strak hånd. Er det noe spesielt med Spar Kjøp-klærne, tro?

Gammel 07-03-08, 20:42   #91
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er virkelig ikke merkefreak! Hverken til meg selv, eller ungene.

Gammel 07-03-08, 20:54   #92
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, egentlig ikke. Jeg kjøper klær etter utseende, bruksområde, og kvalitet. Kan glatt kjøpe vinterdress på Obs om stoffet kjennes "solid" ut, og har masse klær fra både Hennes, Cubus og Lindex. Både til meg selv og ungene. Jeg har falt pladask for eplemønsteret til Katvig, og har derfor kjøpt en (brukt) kjole til Malin, og en heldrakt til Leon. Men da pga utseendet, ikke merket.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:57   #93
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jo noe helt annet, da går det jo på utseendet på klærne og alle har jo forskjellig smak.

Gammel 07-03-08, 21:01   #94
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Det blir jo noe helt annet, da går det jo på utseendet på klærne og alle har jo forskjellig smak.

Er det vrikelig det? Jeg kjøper ikke slike klær til mine gutter fordi jeg synes det er stygt, men fordi jeg ikke synes dødninghoder og kamomønster er noe som mine gutter trenger å reklamere for.

Gammel 07-03-08, 21:04   #95
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hva er galt med kamomønster? Hilsen jaktfrue og eier av egen hagle.

Gammel 07-03-08, 21:04   #96
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Igjen, det jeg reagerer på (helt generelt) er når noen disser billigkjeder kun fordi de selger billige klær der, kun fordi "det var det nerdene gikk med i skoletiden". Det gir assosiasjoner til et samfunn jeg ikke vil ha (merkesamfunn), og jeg er redd de som er åpne overfor barna sine om dette (ikke Leandra) sender ut signaler som kan føre til mobbing av barn som går med klær fra disse kjedene. Jeg var et slikt barn på skolen, muligens derfor jeg reagerer ekstra heftig.

Gammel 07-03-08, 21:05   #97
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Igjen, det jeg reagerer på (helt generelt) er når noen disser billigkjeder kun fordi de selger billige klær der, kun fordi "det var det nerdene gikk med i skoletiden". Det gir assosiasjoner til et samfunn jeg ikke vil ha (merkesamfunn), og jeg er redd de som er åpne overfor barna sine om dette (ikke Leandra) sender ut signaler som kan føre til mobbing av barn som går med klær fra disse kjedene. Jeg var et slikt barn på skolen, muligens derfor jeg reagerer ekstra heftig.

Enig.

Jeg synes det er viktig å ikke nevne noe om pris og merke overfor barna.

Gammel 07-03-08, 21:05   #98
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hva er galt med kamomønster? Hilsen jaktfrue og eier av egen hagle.

Kamomønster i hverdagsklær til små barn, representerer for meg det militære og krigføring. Kamomønster på jaktklær er da helt normalt og hører hjemme i den settingen.

Gammel 07-03-08, 21:06   #99
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Kamomønster i hverdagsklær til små barn, representerer for meg det militære og krigføring. Kamomønster på jaktklær er da helt normalt og hører hjemme i den settingen.

Kamomønstre representerer ikke noe spesielt hos meg, men det er sikkert fordi jeg har vokst opp i fred og fordragelse.

Gammel 07-03-08, 21:09   #100
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Kamomønstre representerer ikke noe spesielt hos meg, men det er sikkert fordi jeg har vokst opp i fred og fordragelse.

Samme her. Dessuten er det stor forskjell på å la barnet gå i en bukse med feks. rosa/lilla/blått kamomønster kontra det å kle ungen opp i Heimevernetdrakt med hagle, slik det nesten virker som om noen mener enkelte gjør.

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.