|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Märtha skal ha barn igjen
Det er ikke vanskelig å avvise dette ettersom jeg har et samlet internasjonalt vitenskapelig miljø i ryggen som har gjort det for meg. Du trenger ikke skrive lange avhandlinger for å overbevise meg om det motsatte - du trenger bare å hoste opp én eneste referanse som tåler kildekritikk.
|
|
|
#162 |
|
Etylbarbital
Sv: Märtha skal ha barn igjenGammel, men god: Her er en av de best kjente undersøkelser som forsøker å dokumentere astrologi: S. Carlson, A double-blind test of astrology, Nature, 1985, 318 (6045) 419. Pdf-versjonen (betalingstjeneste hvis du ikke har en arbeidsplass med lisens): http://www.nature.com/nature/journal...f/318419a0.pdf
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 14-03-08 kl 08:34. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Glamorøs
|
Sv: Märtha skal ha barn igjenFruktflua, jeg tror ingen benekter at du har mye kunnskap om astrologi. Men det at du kan mye om det betyr ikke at astrologi er sant. Jeg kan for eksempel veldig mye om voodoo, men det igjen betyr ikke at voodoo er sant.
|
|
|
#164 |
|
Introvert optimist
|
Det er ingen automatikk i at man blir hovmodig fordi man er kunnskapsrik.
|
|
|
#165 |
|
Mother of Dragons
|
Ja. Spørsmålene mine var oppriktige, og de er også helt saklige i forhold til hva grunntanken er i astrologi. Jeg legger ikke skjul på at jeg ikke tror på astrologi, men jeg er derimot veldig interessert i det meste og har lest mye om det. Faktisk. Ikke for det, jeg tror glatt på at du har brukt 100 ganger så mye tid og energi på det enn hva jeg har gjort.
|
|
|
#166 |
|
ctrl+z
|
Over mitt lik! Da protesterer jeg med tog og sinte hatbrev til slottet. (og ja, jeg skriver bevisst slottet med liten s.
Oh my god! Krøss i taket, guttær!
|
|
|
#167 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Märtha skal ha barn igjenDet at astrologi er mer opprinnelig gjør det ikke mer sant. Det samme vil jo være tilfelle om forholdet mellom en rekke vitenskaper og overtroiske retninger. F.eks. var det et tett bånd mellom alkymi og senere moderne kjemi, så vidt jeg vet, men det betyr ikke at det er mer hold i påstanden om at gull kan lages i en gryte..
|
|
|
#168 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#171 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#172 |
|
Audacious
|
På filosofi? Ja, det er skremmende hvor håndfaste forskningsprosjektene deres der er.
|
|
|
#176 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Märtha skal ha barn igjenHeh nå måtte jeg inn og sjekke hvordan en tråd om Märthas graviditet kunne bli på 200 innlegg, her på FP!
|
|
|
#178 |
|
Protonterapeut
|
Jeg har ikke et pøyka vekttall i hverken statsvitenskap eller sam.pol. Det hindrer meg overhodet ikke i å mene at Frp er et møkkaparti som er langt ut på viddene.
|
|
|
#179 |
|
kamerat
|
Sv: Märtha skal ha barn igjenAcsa: Ah, The Happiness Project!
|
|
|
#180 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Jeg skal svare utypende når jeg får tid. Jeg leste det innlegget Esme skrev etter det hvor hun etterspurte noen ting, og tror henne når hun sier at hun er oppriktig interessert i å få vite de tingene hun spør om...in due time. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| astrologi, englebarn, god dag mann økseskaft, hkh appollonius, jordmorologi, kvasivitenskap, noha filiokus septimus, prinsessebarn, uvitenhet gjør usikker |
|
|