|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
WF: Sausnebbet
|
En trist historie, synes jeg (oppdatert 24.05)Denne historien fra hjekommunen min gjorde inntrykk på meg. Kortversjon: Iransk jente kommer til Norge og får bli siden hun risikerer forfølgelse fordi hun er lesbisk. Etter hvert blir hun forelsket i en mann og blir gravid. Mister oppholdstillatelsen fordi hun som lesbisk ikke skulle blitt forelsket i en mann, og skal sendes ut av landet. Sist redigert av Kaija : 24-05-08 kl 15:08. Årsak: Oppdatering 24.05 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En trist historie, synes jegSå godt Norge er. De venter til seks uker etter fødsel med å transportere ut nybakte mødre. Gode landet mitt.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: En trist historie, synes jeg
Ja, for de har så godt med psykiatrisk helsevern i Iran, altså. Ikke så bra som i Norge, men sikkert bra nok, og mor har sikkert råd til å se en psykolog der også... (Det er sikkert bare for moro skyld at hun har trengt et opphold på Modum Bad, sytekjerringa...)
|
|
|
#4 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En trist historie, synes jegSå jævlig unødvendig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: En trist historie, synes jegDet er en så utrolig tragisk sak.
|
|
|
#6 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: En trist historie, synes jegEg får heilt vondt når eg les slike historiar, og kvar einaste gong skjønnar eg nada av politikken her i landet; På den eine sida blir mennesker som heilt klart har behov for beskyttelse og hjelp, kasta ut. Mennesker som jenta i Magasinet her, eller folk som har vore fullt integrert i samfunnet, med jobb, skule, språk og vennar. Spelar ingen rolle for paragrafryttarane, ut skal dei. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En trist historie, synes jegEr så forbanna urettferdig og provoserende at jeg kjenner jeg blir het i toppen her jeg sitter!
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Ja, for han risikerer jo å bli forfulgt i hjemlandet, stakkar.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: En trist historie, synes jegLederen for nemda som tar avgjørelsene sier til Magasinet at "vi kan jo ikke ta i mot alle kvinnene som blir undertrykt heller" (tror dette dekker det han sa - jeg tar det på husken nå). |
|
|
|
#11 |
|
|
Følelser og legninger er vel ikke bare svart hvite heller. Homo, hetero, bi og alt det andre er bare betegnelser. Jeg vil tro at en iransk kvinne ikke har fått den store opplæringen i hvilke alternativer som finnes. Har man bare opplevd å forelske seg i kvinner er det vel lett å tro at det er slik man er. Hva så om man blir forelsket i en mann senere? Det er følelser man ikke kan styre og bestemme over. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Hvorfor det? En ung kvinne opplever å bare ha vært forelsket i kvinner i et samfunn der de omtrent ikke oppholder seg med menn på en normal måte. Kommer til et friere samfunn og opplever at også menn kan være noe annet enn truende herskere.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Nei jeg bare stiller spm til sexidentitetbyttet jeg. Og hva er risikoen for å bli |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Ikke som heterofil. Men som nevnt har hun mens her begått to ting som er dødsstraff for.
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: En trist historie, synes jeg... Og kom for seint til å si noe fornuftig, siden Kaija og Sitron sa det så fint for meg.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Tror jeg ville vurdert filbytte igjen om jeg var henne. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Jeg synes uttalelsene hans var skremmende. Fordi det er så mange kvinner som undertrykkes skal man godta at undertrykkelsen skjer? Det kan man jo overføre til andre galskaper i verden også. Hvorfor skal vi slippe inn politiske flyktninger, torturofre osv. I landene de kommer fra er det jo vanlig å ikke få si det man vil, eller å tortureres litt hvis myndighetene ikke liker deg. Og vi kan jo ikke ta imot alle heller. Nei, de får bare finne seg i at slik skal det være hos dem. -Eller er det bare undertrykkelse av kvinner vi skal godta fordi det er sånn? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En trist historie, synes jegEt av FNs tusenårsmål går på dette med kvinner og undertrykking. Flott å se at Norge bidrar.
|
![]() |
|
|