|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Erfaringer med snowboard til toåringer?Jeg legger den her jeg, er redd jeg ikke får tak i alle under sport eller barneutstyr!
|
|
|
#2 |
|
er her
|
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Jeg synst han virker litt liten til å prøve seg på det,
|
|
|
|
#3 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Jeg kan ikke tenke med å binde sammen føttene i en retning for å kjøre i an annen. Det er ikke "normalt".
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Jeg har ikke tenkt til å sende han utfor bakken, jeg har heller ikke tenkt til å tvinge han på noen som helst måte. Bare presentere han for brettet, leke med det nærmest på flata og se om han har noen interesse sammen med oss voksne. Ser i grunn ikke forskjellen på det og andre vinterleker?
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?
Nei, han kan ikke stå på ski. Men metodene man bruker for å svinge, komme seg framover osv. er radikalt forskjellige fra et brett til et par ski, så det har i grunn ingenting å si.
|
|
|
#6 |
|
Tar en fot av gangen
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Jeg tenke bare at det må være lettere å lære å gå på ski. En to-åring har ikke så god balanse. Men som sagt, jeg er ikke noen snowboardfan.
|
|
|
|
#8 |
|
Tar en fot av gangen
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Ja, det er jo hovedsaken. Det skal være gøy.
|
|
|
|
#9 |
|
er her
|
Det var med tanke på å feste føttene slik at han mister sin naturlige gange (kontra langrenn).
|
|
|
|
#10 |
|
søt
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Jeg vet ikke hva som fins, jeg har ikke introdusert snowboard til guttene mine enda (5 og 3 år). Mest fordi jeg har sett på det som vanskelig å ta med begge små i bakken alene, men også fordi eldstemann (som var 4 i fjor vinter) ikke hadde lyst. Han syns det er skummelt nok å kjøre fort på akebrett. Derfor har de kun langrennski. Jeg tror det fins noen "lekevarianter" av snowboard i lekebutikker, som sikkert er bra nok for småbarn som skal prøve seg.
|
|
|
#11 |
|
Djevelsk
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Ja det finnes små snowboard brett, men jeg er litt usikker på om det blir for stort og tungt til en 2 åring. Philip fikk brett og gikk på kurs i fjor vinter, da var han 4 år, han var minst på kurset og måtte ha mye hjelp, men klarte da etterhvert å komme ned bakken på egenhånd. Vi antar at det blir kurs nå igjen
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Takk for nyttig info, Magica. Kan jeg spørre hvor du har funnet det?
|
|
|
#13 |
|
søt
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Beklager, jeg glemte å legge ut linken!
|
|
|
#14 |
|
-
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Jeg har erfaring med en 2-åring på slalomski. Snuppa mi ble satt på prøve 14 dager før 2-årsdagen. Hun har alltid vært tidlig ute motorisk sett. Hun klarte å stå på skiene, og vi hadde sele på henne. Hun klarte også å stå litt alene, men balansen var ikke den beste. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Grøss og gru.
|
|
|
#17 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Eldstejenta fikk snowboard i fjor. Da var hun 3 år. Hun er kjempeflink og syns det er veldig morsomt. Unger har veldig god balanse og lærer fort. Jeg ser heller ikke forskjellen på dette og andre vinteraktiviteter. Hun syns f.eks ski er mye vanskeligere for da sklir bena i ulike retninger.
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill Sist redigert av Myrsnipa : 20-11-06 kl 07:39. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Jeg syns også ski er mye vanskeligere og tror egentlig det med balanse er en vanesak. Her i skandinavia har vi lange kulturelle bånd til ski, og derfor vil det være lettere for de fleste foreldre å lære bort.
Sånn type Toys'r'us f. eks?
Sist redigert av Tallulah : 20-11-06 kl 09:20. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Djevelsk
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?Vi kjøpte ordentlig brett i en snowboard shappe på majorstua, og det passer i hvertfall denne sesongen også, kanksje neste også. Betalte vel rundt 1000 kr for brett og støvler, og fikk vite at vi nesten kunne selge det på for det samm på bruktmarkedet.
|
|
|
#20 |
|
er her
|
Oj skummelt, men du er jo her så da gikk det vel bra
|
|
![]() |
|
|