Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du betalt eller ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du gått tilbake og betalt for polarbrødet?
Ja 89 69,53%
Nei 33 25,78%
Annet, spesifiser i tråd 10 7,81%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-08, 15:10   #41
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du betalt eller ikke?

Det missa sa.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 16:00   #42
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Hva sa hun da?

Er det liksom en ny trend her inne og skrive "Det **** sa." Hvis man absolutt føler seg nødt til å skrive den frasen der, så kan man jo godt legge ved en quote da, så slipper man å leite etter hva **** sa.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 16:41   #43
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi opplever slikt ofte. Og vi går alltid tilbake.

Gammel 02-04-08, 16:45   #44
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ville du betalt eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vi opplever slikt ofte. Og vi går alltid tilbake.

Jeg leste først "og vi går aldri tilbake", og skulle til å quote deg og spørre om du synes det var greit å stjele støtt og stadig og ikke bry seg

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 16:51   #45
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Kjenner noen som oppdaget at de hadde betalt 450 kr i stedet for 4500 kr for noen varer (de oppdaget det mens de var i butikken). De var bare såååå fornøyd med at det ikke var blitt oppdaget. Sånn synes jeg er forkastelig og lite hensynsfullt overfor den stakkarsen som gjorde feilen .

Jeg har vært borti dette noen ganger. Jeg har alltid sagt i fra. 2 ganger har likevel betjeningen ikke rettet det opp. Den ene gangen kjøpte vi en kasse øl. La opp en øl og sa at vi har en kasse med sånne og pekte oppi kundevognen. Likevel slo hun bare inn 1 øl. Vi sa i fra flere ganger og hun svarte flere ganger. Likevel slo hun bare inn 1 øl. Andre gangen så kjøpte vi noen tallerkener. Kjøpte 4 av hver av 3 forskjellige størrelser. Det ble slått inn 1 av hver. Sa ifra flere ganger men det ble likevel ikke rettet opp.
Greit for oss men jeg lurer litt på de som jobbet der.

Gammel 02-04-08, 16:58   #46
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser det er noen som sier de ikke engang smaker på druer i butikken, men det er faktisk lov å smake på frukten i de aller fleste butikker nå til dags.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 17:26   #47
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt sånn: Hvorfor gjøre seg til kjeltring for en pakke polarbrød, så jeg betaler den.
- Jeg smaker ikke på druer heller - mest fordi så mange driver og nevler på dem" - og at det ikke faller meg inn helt

Gammel 02-04-08, 18:59   #48
Lotte
Aktiv

Lotte sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Lotte er litt kul
Standard

stort sett ville jeg gått tilbake og betalt. Men det kommer ann på hvor lang unna jeg var da jeg oppdaget det, og hvilken form man er i

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 19:03   #49
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg ser det er noen som sier de ikke engang smaker på druer i butikken, men det er faktisk lov å smake på frukten i de aller fleste butikker nå til dags.

Ikke med mindre det ligger frem oppskårede smaksprøver vel...

I Isbjørnen sitt tilfelle, så hadde jeg nok gått og betalt brødet. Hadde jeg derimot oppdaget det når jeg kom hjem, så hadde jeg neppe dratt tilbake. Hadde notert meg bak øret at neste gang må jeg huske å sjekke vogna.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 19:48   #50
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ikke med mindre det ligger frem oppskårede smaksprøver vel...

Det trenger ikke det, det er ikke lenge siden det ble oppfordret til at man gjerne kunne smake på frukten, i de fleste butikker finner man gjerne en kniv og et skjærebrett og da er det bare å smake i vei...Men

Gammel 02-04-08, 19:48   #51
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg hadde betalt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:13   #52
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det trenger ikke det, det er ikke lenge siden det ble oppfordret til at man gjerne kunne smake på frukten, i de fleste butikker finner man gjerne en kniv og et skjærebrett og da er det bare å smake i vei...Men

I de fleste? Det har jeg aldri sett.

Gammel 02-04-08, 21:15   #53
Mirr
Nybegynner

Mirr sin avatar

Mirr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde gått tilbake og betalt.

Mirr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:46   #54
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

I den settingen som beskrives her, så hadde jeg gått tilbake og betalt.

Om jeg var kommet hjem/langt fra butikken før jeg merket det, så hadde jeg ikke kjørt tilbake for å betale.

Gammel 02-04-08, 22:32   #55
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Ville du betalt eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg leste først "og vi går aldri tilbake",

Haha det hadde tatt seg ut!

Gammel 02-04-08, 22:51   #56
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg ville gått tilbake og betalt, men om jeg hadde kommet hjem før jeg oppdaget det, så hadde jeg betalt neste gang jeg var der.
Dere som ville ringt og sagt ifra: Gjør dere det for deres egen eller for butikkens skyld?
Ser liksom for meg at de ansatte ikke ser helt hva de skal bruke den opplysningen til, og at det kun krever tid av dem for noe som kanskje egentlig er kundens trang til å forsvare det som har skjedd.
Sier ikke at jeg ikke kunne gjort det selv, men tenker at det mest hadde blitt for å lette min egen samvittighet,og ikke for butikkens skyld og da synes jeg egentlig man like gjerne bør la være.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 23:11   #57
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått tilbake å betalt, enten med en gang eller ved en senere anledning hvis det viser seg å blir helt umulig samme dag.

Apropos å betale for lite; jeg jobbet i lampebutikk, og da kunden spurte meg om pris klatret jeg opp og kikket på den ekstremt falmede prislappen og sa 1998,- men det er 30 % avslag så da blir det ca 1400 kroner. Kunden sa; da tar jeg den. Jeg monterer ned den digre krystallampa og pakker inn og selger. Strekkoden var uleselig, så jeg måtte slå den inn manuelt, til 1998 minus 30% = 1400,-

Kunde sa takk og farvel, og hadde jaggu kjøpt en 19 998-kroners lampe til 1400!!!! Herlighet, jeg hadde lest feil på lappen. Tabbe. Men flaks for kunden da

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 23:54   #58
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I de fleste? Det har jeg aldri sett.

Det er nå slik i de fleste matvarebutikker jeg går i.

Gammel 03-04-08, 00:21   #59
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hvis jeg var inne på senteret ville jeg betalt, hadde jeg allerede kommet hjem hadde jeg nok ikke tatt meg bryet for så lite som en pose polarbrød.

Men hadde det vært en større sum hadde jeg nok gjort det uansett. Kjenner noen som oppdaget at de hadde betalt 450 kr i stedet for 4500 kr for noen varer (de oppdaget det mens de var i butikken). De var bare såååå fornøyd med at det ikke var blitt oppdaget. Sånn synes jeg er forkastelig og lite hensynsfullt overfor den stakkarsen som gjorde feilen .

Dette synes jeg er viktig - desto større beløpet blir desto viktigere blir det.

Jeg handler stort sett alltid på samme nærbutikk, og der ordner jeg opp for meg om det så er neste gang jeg er på butikken.

Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 09:22   #60
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Ikke i noen av de dagligvarebutikkene jeg handler i. Det er noe helt annet hvis det ligger smaksprøver fremme. Det er jo en oppfordring til at kunden skal smake på produktet og har til hensikt å virke salgsfremmende. Da smaker jeg gjerne.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.