Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du betalt eller ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du gått tilbake og betalt for polarbrødet?
Ja 89 69,53%
Nei 33 25,78%
Annet, spesifiser i tråd 10 7,81%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-08, 00:18   #21
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du betalt eller ikke?

Hvis jeg fortsatt hadde vært i nærheten av butikken og det var praktisk for meg ville jeg gått tilbake å betalt. Hvis ikke så hadde jeg ikke gjort det.

Gammel 02-04-08, 00:25   #22
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk gått tilbake og betalt, en gang jeg oppdaget en leverposteiboks i neven til Pip da jeg satte henne inn i bilen. Ideelt sett hadde jeg tatt med meg barnet tilbake, for å vise at man må betale for seg, men i praksis gjorde jeg ikke det ....

(og nei, hun satt ikke aleine i bilen mens jeg var inne i butikken igjen og betalte) (stopper evt. ny diskusjon)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 00:48   #23
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ikke giddet å gå tilbake for å betale. Jeg er den lateste og umoraleske.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 00:48   #24
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Nei, tror ikke det faktisk. Jeg synes det ville vært mer pinlig å rette oppi det.

Faktisk har jeg vært i noe lignende situasjon, og da jeg gikk tilbake ble jeg møtt med himlende blikk og frustrerte kunder fordi jeg forstyrret.
Så ikke engang til nei..

Gammel 02-04-08, 01:08   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg ville i utgangspunktet gjort det. Men hvis jeg hadde kommet hjem før jeg oppdaget det, eller hadde rukket å sette to hylende unger i bilen eller noe lignende, hadde jeg ikke satt himmel og jord i bevegelse for å rette opp i det.

Ja, nettopp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 05:31   #26
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ha gått tilbake. Jeg kan være svimete selv og så seint som på lørdag var jeg langt nedi gaten med noen votter i handa som jeg hadde gått ut av butikken med uten å betale. Da løp jeg tilbake og betalte dem selvfølgelig. Det kunne ikke falle meg inn å ikke gjøre det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 09:11   #27
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om jeg oppdaget det like utenfor butikken så hadde jeg gått tilbake og betalt. Jeg tviler på at jeg hadde husket det neste gang jeg var innom.

Om det hadde vært en dyr vare hadde jeg nok kanskje tatt meg bryet med å dra tilbake og betale dersom jeg var kommet et stykke bort (som Nennes votter), men med en pose Polarbrød hadde jeg ikke sett på det som et must.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 09:15   #28
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg stjeler ikke. Selv ikke i en situasjon hvor tyveriet kan oppleves som et "uhell". (Jeg smaker heller ikke på smågodt eller druer i butikken.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 09:17   #29
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør opp for meg, og anser noe annet som tyveri. Med dagens nettløsninger osv er det INGEN vanskelig oppgave å betale summen produktene koster inn på forretningens konto . I 99% av tilfellene er jeg sikker på at en slik løsning vil bli godt mottatt.

Jobber selv i varehandel, og har ikke noe problem med å forstå at saker og ting kan havne hist og her, for så å glemmes i kassa. Det jeg derimot ikke har forståelse for er en tilsynelatende holdning om at bare man er langt nok unna butikken, så er det legitimt å ikke gjøre opp for seg?

Gammel 02-04-08, 09:21   #30
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det Sitronen sa. Alle har vel opplevd noe sånt, og jeg går alltid tilbake og gjør opp for meg så sant det er praktisk mulig. Og da mener jeg praktisk.

Jeg snur ikke ens ærend og kjører tilbake i rushtiden liksom.

på Missa her

Gammel 02-04-08, 09:56   #31
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Ja det ville jeg nok .

Gammel 02-04-08, 09:57   #32
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg gjør opp for meg, og anser noe annet som tyveri. Med dagens nettløsninger osv er det INGEN vanskelig oppgave å betale summen produktene koster inn på forretningens konto . I 99% av tilfellene er jeg sikker på at en slik løsning vil bli godt mottatt.

Jobber selv i varehandel, og har ikke noe problem med å forstå at saker og ting kan havne hist og her, for så å glemmes i kassa. Det jeg derimot ikke har forståelse for er en tilsynelatende holdning om at bare man er langt nok unna butikken, så er det legitimt å ikke gjøre opp for seg?

Helt enig! Man gjør da opp for seg. Det er vårt ansvar at barna ikke rasker med seg i butikken, selv om det er helt uforskyldt, fordi de er så små. Jeg drar enten tilbake, eller ringer butikken for å si ifra, og gjør opp etter meg hver gang det skjer. (For det skjer med min lille, som er en kløpper til å gjemme unna ting.) Tenk på det enorme tapet for butikkene, hvis "alle" driter i å betale fordi de er for langt unna til å gjøre opp for seg og sine. Et ganske dårlig argument, synes jeg.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 10:01   #33
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det Sitronen sa. Alle har vel opplevd noe sånt, og jeg går alltid tilbake og gjør opp for meg så sant det er praktisk mulig. Og da mener jeg praktisk.

Jeg snur ikke ens ærend og kjører tilbake i rushtiden liksom.

Samme her.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 11:30   #34
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Dette har nok skjedd her også ja. Men må jo innrømme at jeg har ikke gått tilbake og betalt for det.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 11:39   #35
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Helt enig! Man gjør da opp for seg. Det er vårt ansvar at barna ikke rasker med seg i butikken, selv om det er helt uforskyldt, fordi de er så små. Jeg drar enten tilbake, eller ringer butikken for å si ifra, og gjør opp etter meg hver gang det skjer. (For det skjer med min lille, som er en kløpper til å gjemme unna ting.) Tenk på det enorme tapet for butikkene, hvis "alle" driter i å betale fordi de er for langt unna til å gjøre opp for seg og sine. Et ganske dårlig argument, synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Så er det det med å gå foran som ett godt eksempel også.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 11:39   #36
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg opplevde at storesøster "handlet til lillebror da han var baby. Hun la et par plagg til han godt nedi vogna hans i hånden hans......

Jeg oppdaget ikke dette før vi var langt avgårde. Jeg ringte butikken og sjefen sa faktisk at jeg kunne få det siden jeg var så ærlig! Hun husket oss godt fordi vi hadde jo også kjøpt endel klær.

I ettertid er jeg veldig nøye på å sjekke vogna og små hender! Jeg vet ikke om jeg ville blitt trodd om det hadde pepet da vi gikk ut og jeg hadde sagt at jeg ikke visste noe om plaggene!

Gammel 02-04-08, 11:41   #37
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ja. Jeg stjeler ikke. Selv ikke i en situasjon hvor tyveriet kan oppleves som et "uhell". (Jeg smaker heller ikke på smågodt eller druer i butikken.)

Gammel 02-04-08, 14:54   #38
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg var inne på senteret ville jeg betalt, hadde jeg allerede kommet hjem hadde jeg nok ikke tatt meg bryet for så lite som en pose polarbrød.

Men hadde det vært en større sum hadde jeg nok gjort det uansett. Kjenner noen som oppdaget at de hadde betalt 450 kr i stedet for 4500 kr for noen varer (de oppdaget det mens de var i butikken). De var bare såååå fornøyd med at det ikke var blitt oppdaget. Sånn synes jeg er forkastelig og lite hensynsfullt overfor den stakkarsen som gjorde feilen .

Gammel 02-04-08, 14:55   #39
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Så er det det med å gå foran som ett godt eksempel også.

Og det gjør jeg!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 15:03   #40
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg vært i umiddelbar nærhet hadde jeg gått tilbake. Det skjer rett som det er. Hadde jeg kommet meg hjem hadde jeg nok ikke gjort noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.