Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du betalt eller ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du gått tilbake og betalt for polarbrødet?
Ja 89 69,53%
Nei 33 25,78%
Annet, spesifiser i tråd 10 7,81%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-08, 11:57   #61
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du betalt eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Jeg ville gått tilbake og betalt, men om jeg hadde kommet hjem før jeg oppdaget det, så hadde jeg betalt neste gang jeg var der.
Dere som ville ringt og sagt ifra: Gjør dere det for deres egen eller for butikkens skyld?
Ser liksom for meg at de ansatte ikke ser helt hva de skal bruke den opplysningen til, og at det kun krever tid av dem for noe som kanskje egentlig er kundens trang til å forsvare det som har skjedd.
Sier ikke at jeg ikke kunne gjort det selv, men tenker at det mest hadde blitt for å lette min egen samvittighet,og ikke for butikkens skyld og da synes jeg egentlig man like gjerne bør la være.

Her mangler jeg egentlig et poeng? Hvorfor skal man la være å si fra? Krever tid? Med lageroversikt på data bruker i mange tilfeller ansatte betydlig MER tid på å lete etter varer som ikke er der...

Og, HVORFOR skal en ikke kunne lette egen samvittighet og si fra at man enten gjør opp neste gang, eller gjerne sette pengene inn på forrentningens konto? Alle bør ha mulighet til å rette opp en tabbe.

Gammel 03-04-08, 15:48   #62
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Her mangler jeg egentlig et poeng? Hvorfor skal man la være å si fra? Krever tid? Med lageroversikt på data bruker i mange tilfeller ansatte betydlig MER tid på å lete etter varer som ikke er der...

Og, HVORFOR skal en ikke kunne lette egen samvittighet og si fra at man enten gjør opp neste gang, eller gjerne sette pengene inn på forrentningens konto? Alle bør ha mulighet til å rette opp en tabbe.

Nå snakket vi om en pakke polarbrød, så jeg vet ikke om de flyr og leter etter den, eller om det er like praktisk at man stikker innom selv dagen etter og forklarer og betaler.
Klart man skal få gjøre opp for seg, men det var jo nettopp det som var spørsmålet mitt?
Ringer man og sier ifra fordi man selv vil føle seg bedre av det, eller tenker man at butikken får et problem hvis det mangler en pakke polarbrød fra den ene dagen til den andre?
Og bare så det er sagt så har jeg ikke videre peiling på hva som er den beste beste løsningen sett fra butikkens ståsted, men så for meg at det var minst like enkelt at jeg stakk innom igjen dagen etter.
Det er mulig jeg tar helt feil.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 16:00   #63
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Hvis det var rimelig enkelt å betale, så ville jeg gjort det. Jeg kunne også funnet på å betale en annen dag dersom dette var et senter hvor jeg frekventerte.

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

For å komme med en hypotetisk sammeligning: Hvis jeg for eksempel hadde gått 7km på ski til en fjellstue med et gnagsår fra helvete, kjøpt gnagsårplaster og brus og vafler for 205kr, betalt 200kr og sagt jeg skulle betale de siste 5 når min mann kom eller hvis vi skulle ha noe mer slik at de (og jeg) skulle slippe så mye styr med vekslepenger, og så gått hjem igjen de 7km med gnagsåret uten å huske på å gjøre opp de 5 kr, så hadde jeg ikke gått tilbake for å betale. Sånn helt hypotetisk ...

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 16:00   #64
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart at en dagligvareforretning ikke leter rundt etter en pk Polarbrød fra den ene dagen til den andre. Og mitt svar var basert på det mer generelle inntrykket av at folk ikke gikk tilbake/ringte og tilbød seg å betale hvis man bare var langt nok unna diverse forretninger.

Jeg forutsetter at man har en misjon med å ringe, og det er å finne en måte å gjøre opp for seg på (be om en faktura eller kontonr f.eks.) Hvis du har anledning til å gjøre opp for deg på stedet dagen etterpå er det kanskje bortkastet å ringe om polarbrødet, du har rett

Gammel 03-04-08, 17:31   #65
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme skjedde oss på ikea her om dagen... jeg dro tilbake og betalte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 01:35   #66
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde gått tilbake så snart jeg oppdaget det.
Hadde jeg hvert hjemme hadde jeg sikkert betalt dem neste gang jeg var der.
Jeg sliter med vond samvittighet om slike ting skjer. Lille tok en gang med seg en liten bok fra en butikk, jeg oppdaget det ikke før vi var hjemme, men da drog vi ned igjen og betalte for den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.