Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstolguruer, hva anbefales?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-08, 20:42   #121
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det skjønte jeg selvsagt. Men det virker av innleggenet til Forbrukerkverulant at det bruksområdet er "trukket tilbake"? Hun snakker jo om akkurat samme setet.

Det har bare blitt en endring i bruksanvisningen, etter det jeg har forstått. Det har ihvertfall ikke blitt noe generelt forbud mot å ta av ryggen på stoler som har den muligheten.

Gammel 14-04-08, 20:44   #122
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble frarådet å ta av ryggen da jeg kjøpte MC-setet i dag. Har ingen planer om det da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 20:48   #123
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempemessig at de har tilbudet på barnas hus - da kan jeg jo gå!
Var det flere farger å velge i da Karamell?

(Mannen er forøvrig av den oppfatning at man like greit kan kjøpe en billig pute på biltema når man kjøper neste sete - Tullemannen! )

Gammel 14-04-08, 22:53   #124
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Det har bare blitt en endring i bruksanvisningen, etter det jeg har forstått. Det har ihvertfall ikke blitt noe generelt forbud mot å ta av ryggen på stoler som har den muligheten.

Å lage lover og forbud mot så enkle ting er dyrt og tidkrevende, å forandre bruksanvisningen er gjort i en håndvending. Men i praksis finnes det så vidt jeg vet ikke noen offisiell lov om at man ikke kan bruke kun puta/når ryggen er tatt av. Det blir sånn mellom-linjene-regelverk.. Ganske teit, men sånn er det. Men f eks i vår barneforsikring om barn i bil, står det at fosikringen gjelder kun om barnet er sikret i korrekt og forskriftsmessig montert barnesete: altså får vi ingenting igjen på den forsikringa om vi bruker beltestolen på annen måte enn beskrevet i bruksanvisningen, om det gjorde det noe klarere.

Og Glitterchick; vi fikk opplysningen ang rygg-pute-ikke-godkjent først når den ansatte hørte oss diskutere det...

Gammel 14-04-08, 22:54   #125
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Heldige dere som har funnet setet til under tusenlappen, jeg har aldri sett det annonsert billigere enn 1.190,-

Gammel 14-04-08, 22:55   #126
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Og Glitterchick; vi fikk opplysningen ang rygg-pute-ikke-godkjent først når den ansatte hørte oss diskutere det...

Argh, slik er så iriterende. Jeg tror ikke det står noe som helst i vår bruksanvisning om dette, og hjemmesiden til Maxi Cosi er jo så crap at der finner man ingenting. Det var veldig greit med Acta Graco-setet vårt, de hadde veldig bra og informativ hjemmeside.

Uansett, vi har ikke tenkt til å ta av ryggen vi altså, han er tross alt bare tre og et halvt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 23:01   #127
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Kjempemessig at de har tilbudet på barnas hus - da kan jeg jo gå!
Var det flere farger å velge i da Karamell?

(Mannen er forøvrig av den oppfatning at man like greit kan kjøpe en billig pute på biltema når man kjøper neste sete - Tullemannen! )

Bare grå på Lade ihvertfall.

Gammel 14-04-08, 23:18   #128
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva står de X`ene for og sånn da tro?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 23:51   #129
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Ville nok ha unngått AKTA dersom de ikke har utbedret setet siden jeg leste forrige testen de gjorde på seter.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:48   #130
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hva står de X`ene for og sånn da tro?

Jeg tror XR må være en nyere modell av XP, men hva det står for må gudene vite. Finnes et Maxi Cosi Rodi SPS også, det er det billigste av dem. Finner det i gamle tester hos Forbrukerportalen, det kommer dårligere ut enn XP.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 08:57   #131
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Er XP/R bedre enn bare Rodi da eller?

Gammel 15-04-08, 09:37   #132
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er XP/R bedre enn bare Rodi da eller?

Jeg fant ikke noen som het bare Rodi da jeg googla, kanskje det kan være den SPS-en siden den var såpass billig?

Gammel 15-04-08, 09:43   #133
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Nedsatt 500 kr var den ihvertfall.

Gammel 15-04-08, 13:21   #134
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

I dag har jeg vært på Tiller, verdens navle. På Reflex hadde de XP til 899, på Barnas Hus kosta den 999. Så den du hadde kjøpt også, Karamell.

I følge Reflex-dama var det ingen nevneverdige forskjeller på XP og XR (som burde het Vista), så det eneste som taler mot XPen var fargen. Beige har aldri vært en favoritt. Den på Barnas Hus var lilla, dog.

Nå tror jeg det får være nok bilseteforskning for meg for ei stund.

Gammel 15-04-08, 13:48   #135
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ba mannen stikke innom Reflex på Tiller og kjøpe en stol til For å ha i hans bil.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 13:49   #136
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ba mannen stikke innom Reflex på Tiller og kjøpe en stol til For å ha i hans bil.

De hadde bare tre igjen, tror jeg. Best å skynde seg!

Gammel 16-04-08, 10:30   #137
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

I dag har jeg vært på Tiller, verdens navle. På Reflex hadde de XP til 899, på Barnas Hus kosta den 999. Så den du hadde kjøpt også, Karamell.

I følge Reflex-dama var det ingen nevneverdige forskjeller på XP og XR (som burde het Vista), så det eneste som taler mot XPen var fargen. Beige har aldri vært en favoritt. Den på Barnas Hus var lilla, dog.

Nå tror jeg det får være nok bilseteforskning for meg for ei stund.

TOk samme runden selv. Jeg har ikke helt bestem om vi skal kjøpe, i og med at det er minimum 6 mnd til vi skal bruke det.

Gammel 16-04-08, 10:50   #138
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

De hadde forresten veldig mange beige XPer på Lade. Jeg må ha vært blind da jeg var der første gangen.

Vi skeia ut og kjøpte grønn XR istedet.

Gammel 16-04-08, 11:27   #139
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

De hadde forresten veldig mange beige XPer på Lade. Jeg må ha vært blind da jeg var der første gangen.

Vi skeia ut og kjøpte grønn XR istedet.

hvor mye kosta den da? Den grønne mener jeg?

Gammel 16-04-08, 11:51   #140
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

XR har en festeordning bak på hodestøtten som skal festes i bilens nakkepute, for at setet ikke skal vingle.
Denne har ikke XP, som er utgaven som kom først. Vi har XP, men har ingen problemer med vingling.
Det kommer selvsagt ann på hvordan bilsetene er i fasongen.
Vi har nakkestøttene i bilen helt opp (man kan jo ta de av) og da står setet helt støtt.

Det er vel også en forskjell på platen som er uten setet.
(den som man fester under bilseteryggen)

Ville ikke kjøpt SPS. Legg heller til litt og kjøp XR.

Vi skal kjøpe nytt sete til snart treåringen i sommer, da blir det kanskje Multitech, det ser veldig bra ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.