|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Bilstolguruer!
Det har ikke liggestilling, men det kan lenes bakover hvis setet det står i er litt skrått; uansett så skal bilstolryggen være helt inntil bilseteryggen.. Jeg trodde først den plastdingsen under bilstolen var liggestilling, men det er visst feil. Den plastdingsen skal/kan stikkes inn i sprekken mellom setet og ruggen på bilen (ikke alle biler dette passer til)..
|
|
|
#102 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Bilstolguruer!
Et lite ps til deg:
|
|
|
#103 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Vi har ett Røhmer Kid sete/stol til Jonas. Og vi er utrolig fornøyd med det.
|
|
|
#104 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?
Det var godkjent før, men vi fikk informasjonen da vi kjøpte et ekstra maxi c.rodi xp ifjor sommer; et av argumentene mine i butikken var jo nettopp dette, hvor ansatt på babyshop kunne informere om det nye, (hun har vært på sånne seminarer for barneseter/bilstoler og det gjelder alle bilstoler, mente hun).
|
|
|
#105 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Hmm...ok. Ikke det at jeg har tenkt å fjerne ryggen, Jonas sitter jo så mye bedre med rygg, og nakkestøtte. Men det er jo greit å vite at ryggen ikke bør fjernes.
|
|
|
#106 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Men bilpute - fra når kan man bruke det egentlig? Trodde ikke det fantes lenger jeg.
|
|
|
#107 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Jeg var en kjapp tur innom reflex på Lade isted, men jeg så bare Maxi Cosi Rodi XR der (jeg trenger sikkert briller). Noen forskjell bortsett fra en bokstav? XR-setet kosta 1200 på tilbud, tror jeg. Forvirrende bilseteverden. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Finnes det noe offentlig info om at det ikke er lov å ta av ryggen lenger? Vi fikk nemlig ikke noe beskjed om dette når vi kjøpte Maxi Cosi rodi-sete for halvannen måned siden.
Vi kjøpte vår på tilbud i Sverige, til 900,- svenske. Det var et tilbud de har hatt i evigheter. Men man drar kanskje ikke på svenskehandling fra Trondheim?
|
|
|
#109 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sjekk bruksanvisningen. Der står bruksmåten. Hvis det ikke står noe om at ryggen kan fjernes så er den ikke godkjent for slik bruk. Enkelt og greit.
|
|
|
#110 |
|
Glamorøs
|
Det skjønte jeg selvsagt. Men det virker av innleggenet til Forbrukerkverulant at det bruksområdet er "trukket tilbake"? Hun snakker jo om akkurat samme setet.
|
|
|
#111 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Hva med å maile TT?
|
|
|
#112 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Mannen var innom Reflex på Lade i dag, tenkte kjøpe ett til (for å ha i hans firmabil) men da hadde de ikke det Maxi Cosi vi kjøpte på salg lenger
|
|
|
#113 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#114 |
|
Har tro på forbedring
|
Huff, så utrolig irriterende! Hun dama virka litt fjern, egentlig - så hun var sikkert ikke til å stole på (jeg henviste til pris og alt altså!)
|
|
|
#115 |
|
Introvert textrovert
|
Jeg kjøpte på Barnas hus i dag! 799, tror jeg.
|
|
|
#116 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Vi skal heller ikke bruke sete på en stund ettersom han ikke er 15 kg så det skal få kose seg i kjelleren en stund.
|
|
|
#117 |
|
Protonterapeut
|
Stadig vekk. Jeg synes det alltid er på tilbud på Barnas Hus f.eks.
|
|
|
#119 |
|
Kald på føttene
|
Kan jo være at de hadde XP-seter et eller annet sted, jeg spurte ikke når jeg var i butikken. XR-setet er visst modellen som har overtatt for XP, fantasifullt nok. |
|
|
|
![]() |
|
|