Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips ønskes - barnebøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-08, 21:51   #21
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boktips ønskes - barnebøker

Er det noen som husker hvilken bok det var som ble nevnt i en annen tråd her om det å få søsken? Jeg finner ikke igjen tråden

Gammel 22-03-08, 22:53   #22
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Jeg er ikke søt" er ikke i kartong, men så morsom. Passer best for foreldre med trassbarn. Følger du linken, kan du se noen sider i boka.

"Gjett hvor glad jeg er i deg" er gitt ut i kartong også.

Gammel 22-03-08, 22:55   #23
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Er det noen som husker hvilken bok det var som ble nevnt i en annen tråd her om det å få søsken? Jeg finner ikke igjen tråden

Det er ikke "Verdens fineste bjørneunger" du tenker på? Den er nok mer om det å ha søsken, heller enn å få dem, men en veldig søt bok. (PS! Samme forfatter som "Gjett hvor glad jeg er i deg")

Sist redigert av him : 22-03-08 kl 22:56. Årsak: La til parantes
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 22:55   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

"I magen bor en baby" har klaffer men er ikke i kartong. Tror du ikke at du klarer å redde bøker med tynne sider dersom hun sitter på fanget og dere leser sammen? Er mye større og morsommere utvalg i ikke-kartong-seksjonen

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 08:54   #25
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

"I magen bor en baby" har klaffer men er ikke i kartong. Tror du ikke at du klarer å redde bøker med tynne sider dersom hun sitter på fanget og dere leser sammen? Er mye større og morsommere utvalg i ikke-kartong-seksjonen

Hun ødelegger ikke, det er ikke det som er problemet. Men hun nekter å lese annet enn bøker med kartongsider. Jeg har et ganske rikt utvalg fra da jeg var liten i tillegg til at jeg har kjøpt noen nye på salg. Men hun krabber bare ned fra fanget, peker på bokhylla og sier "ok".

Gammel 23-03-08, 09:07   #26
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

"Jeg er ikke søt", "Gjett hvor glad jeg er i deg" og verdens fineste bjørnunger" er nok hakket for avanserte for henne ennå. Hun er mer på pekestadiet, hun er ikke helt klar for historier. Men jeg skal absolutt ha dem i bakhodet til senere!

Det var "I magen bor en baby" jeg mente. Kanskje hun vil lese bøker med tynne ark hvis det er klaffer i dem Jeg bestiller den, så ser vi.

Gammel 23-03-08, 23:13   #27
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Voice: det ser dessverre ikke ut til bokklubben har disse i kartong, men jeg skal ha dem i bakhodet til hun blir litt eldre.

Ups glemte d skulle være kartong

Men kjekke senere ja! tror det var i 3-4 års alderen vi kjøpte disse og hadde stor glede av dem.

Vi har en bok om hvordan barn blir til.

Hvordan ble jeg til, egentlig - tror jeg den heter...

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 23:32   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eric Carle har også laget en annen bok. Den lille musa leter etter en venn.

"Venneboka", kaller Kaninungen denne. Jeg leser med forskjellige stemmer for de forskjellige dyra, og det er ganske morsomt for oss begge!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 08:59   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så glad i den venneboka til Eric Carle jeg. Kan man bare være venner med sine egne, liksom?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 10:00   #30
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Populære kartongbøker for vår ettåring er:
- Hvor er Tassen? (vi har også Tassen på skattejakt, som også har klaffer, men den er litt for avansert for henne enda)
- Peppa Gris (en der pappagrisen har rotet bort brillene sine, med klaffer)
- Bøkene om Lille Leo (noen av dem har skikkelig tykk papp, andre har bare sånn tynn papp)
- bøkene man får i babybokklubben - små kvadratiske bøker med skikkelig tykk papp, disse har vi "lest" MYE

Ellers er det jo bøkene om beibi (vi har beibi er sint, den liker hun godt), men de er ikke i papp. Boka om muldvarpen som blir bæsjet på er hun foreløpig ikke så interessert i. Vi har også en stor Luddebok og en annen stor Tassenbok, men de er det for mye tekst og for tynne sider i for henne foreløpig. Har bestilt et par bøker om Emma nå, blir spennende å se om de slår an.

Er nok Hvor er Tassen og babybokklubbøkene som har blitt mest lest her hittil.

Gammel 18-04-08, 10:17   #31
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Har lest noen herlige bøker om Umulipus En skikkelig rampete liten kattepus!
Passer for barn fra ca 4 år.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 10:37   #32
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Muldvarpboka var tydeligvis for voksen til henne ennå. Tassenbøkene er greie, men ikke yndlingsbøker. Jeg tror det er for få detaljer i dem. "I magen bor en baby" er populær, men litt rar. "Store skumle dinosaurer" er skikkelig bra, det er jo puslespill og bok i ett! Det hjelper jo også på at hun kan løpe rundt og stange eller bite mamma og pappa med de små dinosaurene. Den trampende Triceratoppen er særlig populær, og hun var helt klar på at den som har en kam på hodet sier kykkeliky (eller y-yyy). Disse skal jeg kjøpe til barnehagen når hun skal slutte der i sommer.

Hun har begynt å godta noen bøker med tynne sider nå. "Jeg vil også ha et søsken" (Astrid Lindgren-klassikeren) var veldig skummel og spennende. Den levde hun seg rett inn i. Vi har hatt litt problemer med at hun slo lille skatt, men etter at vi leste denne boka, hvor hun kunne se hvor sint mamma ble, og hvor lei seg barnet ble, har hun sluttet . Nå er alt bare fryd og gammen (bank i bordet).
Den gamle boka mi om Kloss-Hans er også begynt å bli litt stas. Historien er ikke noe spennende, men de har veldig fine sko og luer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.