Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips ønskes - barnebøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-08, 16:13   #1
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Boktips ønskes - barnebøker

Jeg blir gal hvis jeg må lese de samme bøkene for litjtausa en gang til. Hun trenger flere. Det være kartongsider, og det kjekkeste er hvis de har luker man kan åpne. Jeg prøver av og til å lure inn Bø og Bæ, Emil i Lønneberget, Janosch eller andre klassikere, men hun blånekter.
Får man kjøpt dem på bokklubben.no blir jeg veldig glad, for der har jeg fremdeles noen ubrukte gavekort.

Tema er ikke så viktig, men hun har egentlig nok bøker med dyrebilder. Alle biler sier bare brum uansett, så bøker forskjellige kjøretøy er det lite vits i.

Det var noen som anbefalte ei bok om graviditet her, men den tråden finner jeg ikke igjen?

Gammel 22-03-08, 16:44   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Boktips ønskes - barnebøker

Hva med bøkene om Tassen?
Den lille larven aldrimett var en slager her i huset i hvert fall.

Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 16:52   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den larveboken blir lest mye her.

Gammel 22-03-08, 16:52   #4
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hva med bøkene om Tassen?
Den lille larven aldrimett var en slager her i huset i hvert fall.

Har Tassenbøkene kartong-sider? Jeg mener de jeg har sett på bokhandelen har vanlige papirsider?
Den lille larven er snart istykkerlest her også. Utrolig hvor fasinerende de hullene er

Gammel 22-03-08, 16:53   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tassenbøkene, noen hvertfall, finnes med kartonsider.

Gammel 22-03-08, 16:58   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gruffalo har kartongsider. Ellers har man de der Molly Mus-bøkene, de har kartongsider, og luker til å åpne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 17:00   #7
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Molly Mus-bøkene har både kartong og luker. Vi har bare 1 og den handler om årstidene. Det er egentlig en ganske "bra" bok. Guttungen her fikk en byggmester-Bob bok med lyssignal. Den kunne nok også falt i smak hos din lille pike med behov for å delta fysisk i selve lesingen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 17:00   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Larven Aldrimett! ...Molly Mus har også vært veldig pop her, og jeg har stor sans for Eva Grossmans Se og Si.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 17:01   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Lille Leo-bøkene er også kartong.

Gammel 22-03-08, 17:06   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...1671205&rom=AK

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...2949669&rom=AK

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...2896400&rom=AK

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...2897432&rom=AK

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...2961428&rom=AK

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...2949528&rom=AK

Gammel 22-03-08, 17:20   #11
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

"Den gretne Marihøna" som Sitron har anbefalt er veldig populær her i huset. Den er ikke like bra som den mer kjente "Lille larven Aldrimett" av samme forfatter, men likevel veldig bra.
Ellers har vi "Den lille Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" i kartong, den er poplær. Og mamma er lei den...
http://www.bokklubben.no/SamboWeb/en...C3%B8k+&rom=BB

En annen bpk vi har hatt mye glede av er denne som og har tykke kartongsider

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...=146455&rom=BB

Sist redigert av Lilleville : 22-03-08 kl 17:21. Årsak: La til URL
Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 17:28   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille larven aldri mett er en schläger. Ellers er jo den om muldvarpen og hvem som bæsjet på hodet hans bra for de små.

Vi begynte med "vanlige" bøker da Lille var rundt to og i begynnelsen fikk hun bare se på, mens vi bladde og hun lærte fort å være forsiktig. Hun har faktisk aldri ødelagt en bok, bortsett fra litt forsiktig dekorering i en av bøkene.

Lillesøsterbøkene og Når to er suksess hjemme hos oss, Richard Scarry-bøker, Ludde osv. Men kanskje sånne ta-og-føle-på-bøker med stykker av pels, filt, stoff og annet. De heter ta og føle på og er utgitt på Gyldendal.

Eric Carle har også laget en annen bok. Den lille musa leter etter en venn.

Her er en oversikt over diverse litteratur for 0-4-åringer.

Gammel 22-03-08, 17:55   #13
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Se og Si er av Kari Grossmann. Den er veldig god, ja. Dessverre ser det ut til at de andre bøkene hennes er med vanlig papir. Jeg har egentlig ikke helt sansen for tegningene i Molly Mus-bøkene, men jeg kan kikke på dem en gang til neste gang jeg er i en bokhandel. Gruffaoutgaven i kartong er utsolgt.

Gammel 22-03-08, 18:28   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blander alltid Eva og Kari.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 18:49   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Lille Leo-bøkene er også kartong.

Ikke vår "Lille Leos sølebok", i alle fall...

Endret: Ok, har sjekket en gang til nå, og det er kartong - bare en tynnere type kartong enn jeg tenkte på.
I stand corrected.

Sist redigert av Enhjørning : 23-03-08 kl 18:03. Årsak: Faktafeil
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 19:15   #16
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Takk for mange fine tips! Nå har jeg bestilt to bøker om Tassen, og muldvarpboka. Gleder meg til å få noe nytt å lese. Men nå må jeg gå og lese sommar-vrimlebok for snørrogførtiende gang

Gammel 22-03-08, 21:36   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men kanskje sånne ta-og-føle-på-bøker med stykker av pels, filt, stoff og annet. De heter ta og føle på og er utgitt på Gyldendal.

De var jo kjempefine! Og så med dinosaurer da

Gammel 22-03-08, 21:42   #18
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Mari og monstermamma liker jeg.

og Mari får ikke sove HER

Fine bøker som har en alvorlig undertone, eller hva jeg skal si...

Kjempeflott bok du kan gi i gave til alle i alle aldre. Gjett hvor glad jeg er ideg, heter den! Om lille hare hasselbrun
Gav den til datteren min den første julen jeg ikke feiret med henne, etter jeg ble alenemor.

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 21:45   #19
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Voice: det ser dessverre ikke ut til bokklubben har disse i kartong, men jeg skal ha dem i bakhodet til hun blir litt eldre.

Gammel 22-03-08, 21:47   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Tassen har vært (og er innimellom fremdeles) en slager her i huset. Peppa Gris og Ludde ble også mye lest da de var mindre. Ludde leses enda.
Og "Gjett hvor glad jeg er i deg"-boka leses ganske ofte enda.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.