|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Smarte barn og norsk skole - et problem?
Nå kjøper vi hus i annen skolekrets. Håper det hjelper. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Smarte barn og norsk skole - et problem?
Jeg tok sjansen på å sitere dette, men si fra hvis jeg skal slette. Jeg er selvfølgelig kjempeglad for at dere i hvert fall får til dette. Siden det er en uvant problemstilling er det jo egentlig bare å prøve seg frem etter beste evne tenker jeg.
Det håper jeg virkelig!
|
|
|
#123 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Smarte barn og norsk skole - et problem?Her er en interessant link til en rumensk forsker som har forsket på norsk skole. Kort oppsummert viser forskningen hennes at norsk skole ikke tar vare på begavete barn. Linken er gammel, fra 2004, så det er jo ikke akkurat nyheter for politikerne dette.
|
|
|
#124 |
|
WF: Sausnebbet
|
Takk, Nenne. Sitatet kan gjerne stå som det står, men jeg må justere litt og si at den funderingen over tidsbruken som jeg nevner er det jeg som står for. Har ikke fått drøftet det så veldig med de andre lærerne. Vi må evaluere litt etter å ha holdt på en liten stund til. Sist redigert av Kaija : 05-05-08 kl 23:05. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Smarte barn og norsk skole - et problem?Ja, opplevelsen av å streve seg fram til forståelse er grundig underkjent i skolen. Alle elever bør møte den mestringsfølelsen det er å få til noe etter god jobbing så tidlig som mulig.
|
![]() |
|
|