Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-08, 13:22   #41
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Designerbleier? Spring 2008 kolleksjon?

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Dei hadde jo dette i fjor og. Ungane mine syntes i alle fall det var gøy med bleier som var litt farge og forskjelligt på.

Mens mine nektet å bruke dem, for de var stygge og de ville ha dem med kaninene på.

Jeg synes dette er noe forferdelig dillball, for å sitere en venn av meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 13:24   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Sånn miljømessig måtte vel det beste vært å ikke bruke fargestoffer på bleiene i det hele tatt?

Det kommer jo helt an på hva fargestoffene er laget av og hvordan fargeprosessen foregår.

Jeg er for øvrig helt enig i at bleieprodusentene burde sette inn giret på å lage mer miljøvennlige bleier, uten alle mulige allergifremkallende stoffer. Men jeg ser ikke helt at det trenger å gå på bekostning av design. På dette området burde det være mulig å få i pose og sekk.

Desverre har ingen av de miljømerkede eller økologiske bleiene vi prøvde i nærheten av samme gode funksjonalitet og passform som Pampers.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 14:19   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Forsøkte dere Bambo Glitter?

Jeg er temmelig overgitt over at det knapt er mulig å få tak i disse i Norge lenger. Folk skal ha superbillige bleier og det er vel grunnen til at de ikke selges mer.

Nei, vi prøvde Coop sine, og Moltex, det var de eneste jeg fikk tak i. Bambo har jeg ikke hørt om.

Gammel 07-05-08, 14:27   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Libero var heller aldri en slager fasongmessig her i huset. De er voldsomt brede og klumpete i forhold til Pampers. Når Glitterbanret i tillegg reagerte på dem, ble valget enkelt. Coopbleien brukte vi litt innimellom selv om vi ikke var spesielt fornøyd med fasongen, men Moltex ville tatt knekken på vårt studentbudsjett.

Jeg skal ha bambo i bakhodet til et eventuelt neste barn, takk for tips!

Gammel 07-05-08, 15:30   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de er kule jeg. Dvs, de som var i fjor var litt teite, men disse nye så jo fancy ut. Jonathan bryr seg vel ikke akkurat så veldig om dette.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 15:34   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg betaler ikke en krone for fargedill, så det er sagt. Jeg kjøpte Libero til Sneipen fordi han fikk utslett av Pampers, og byttet til Pampers til Snorkfrøken fordi Libero ikke holdt tett på henne. Libero kjøpte jeg på Kiwi, Pampers i jumbopakning på Rema. Det er altså a) funksjonalitet og b) pris som teller.

Hovedhensikten med Liberos kampanje tror jeg ikke er at folk velger utfra design eller dill, men at de kjører en kampanje folk legger merke til. Og til og med snakker om.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 15:35   #47
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Pokker også kommer slike søte bleier når barna har sluttet helt med dagbleier for lenge siden!

Gammel 07-05-08, 15:51   #48
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Desverre har ingen av de miljømerkede eller økologiske bleiene vi prøvde i nærheten av samme gode funksjonalitet og passform som Pampers.

Er det Moltex de fra Helios heter? (Lenge siden vi sluttet med bleier her i huset, så jeg husker ikke.)
Hvis det er de du mener så har jeg nemlig irritert meg over at de ikke holder på natten, når man har store barn som sover i mange timer i strekk that is.
Men jeg synes ellers at de har vært helt supre på dagtid og egentlig aldri reagert negativt på passformen.
Det jeg derimot har tenkt mest på når vi har brukt Pampers om natten på større barn er at Pampers lukter gift i forhold til de fra Helios, og man har virkelig ikke lyst å ta den bleien på barnet. (Det gjelder forøvrig Libero også, som vi bare har forsøkt unntaksvis.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 15:57   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Helios selger Moltex ja, de er litt brune. Vi har en lang og tynn sønn, og alle bleier, bortsett fra Pampers, har blitt klumpete og ubehagelige i tillegg til å ha dårlig elastikk.

Gammel 07-05-08, 16:09   #50
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Designerbleier? Spring 2008-kolleksjon?

Vi har også lange og veldig tynne barn ja, men har ikke reagert på det.
Bortsett fra at bleier generelt blir litt klumpete på tynne barn, og har en tendens til å skli av uten body, men det gjelder alle bleier.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 16:32   #51
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte fjorårets design bedre.

Gammel 07-05-08, 16:34   #52
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jaggu, det må jo være stas å ha på seg da.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 16:34   #53
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes det er idiotisk å lage en greie ut av bleier jeg.
I allefall å kalle det designerbleier. De skal ha det til å høres ut som noe fantastisk, når det eneste som egentlig har skjedd er at bleiene har fått nye trykk. Råteit.

De kunne heller laget et stort nummer av at de donerte til veldedighet av noe slag.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 16:35   #54
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Syntes det er idiotisk å lage en greie ut av bleier jeg.
I allefall å kalle det designerbleier. De skal ha det til å høres ut som noe fantastisk, når det eneste som egentlig har skjedd er at bleiene har fått nye trykk. Råteit.

De kunne heller laget et stort nummer av at de donerte til veldedighet av noe slag.

Der sa du det Joika!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 16:36   #55
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er kult. (Så lenge det ikke koster mer. )

Gammel 07-05-08, 16:37   #56
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Der sa du det Joika!

Tror faktisk jeg ikke hadde giddet kjøpe de på ren trass om jeg hadde hatt barn i bleiealder. Det kan kalles maks dustete bruk av ressurser. Ikke syns bleia under buksa, og ikke bryr barna seg noe om det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.