Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Babylånerne på NRK 3

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-09, 22:02   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babylånerne på NRK 3

Dette programmet sto på i bakgrunnen, så jeg fikk det litt med meg. Hva jeg reagerte på var at foreldrene somlet så lenge med å gripe inn. Jeg hadde aldri klart å sitte og se på at barnet mitt gråt, gråt og gråt enda litt til mens to tenåringer fomlet og prøvde å gjøre sitt beste, noe som tydeligvis ikke var bra nok i flere tilfeller.

Jeg har selv vært med på å prøve ut en dukke med datastyrt program, eller rettelse, jeg var med og hadde den i hus. Ei studievenninne av meg hadde dukken med hjem en helg for å teste ut hvor reell den var før de slapp den løs på intetanende engelske tenåringsjenter som "syntes det så så søtt ut med en baby."

Dukka var mildt sagt reell, for å si det pent. Jeg tror de hadde fått en vel så interessant - og god - vinkling om ungdommen fikk låne ei slik dukke ei ukes tid for så å sjekke om det fungerte eller ei. Dette er bl.a. brukt overfor mennesker med lettere psykisk utviklingshemming i Danmark dersom de ønsker seg barn. De må øve, og få godkjent, på ei dukke før de får grønt lys til å bli foreldre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.