|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Babylånerne på NRK 3
Så små barn skjønner ikke hvorfor de er hos vilt fremmede mennesker. De blir redde og gråter og skjønner ikke hvorfor ikke mamma og pappa kommer. At ikke foreldrene forstår at slikt utsetter man ikke sine barn for synes jeg er omsorgssvikt. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Pauset
|
Regner med at du mener det er omsorgssvikt å ha barnevakt på så små barn også da? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, det er i USA...så foreldrene får sikkert en god slump penger for å låne ut barna sine. Og for penger gjør folk mye rart dessverre! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Babylånerne på NRK 3Nå tviler jeg på at barna får noen varige men av å ha vært med på dette, men jeg ser absolutt ikke underholdningsverdien i et slikt program.
|
|
|
#25 |
|
Pauset
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Babylånerne på NRK 3Det er et britisk konsept fra BBC. Ikke amerikansk (selv om det er den amerikanske versjonen som vises.) |
|
|
|
|
|
#27 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Babylånerne på NRK 3Jeg synes egentlig ikke det var så ille at tenåringene passer barna i noen timer, men tre døgn uten foreldrene der synes jeg er alt for lenge. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Whatever, never mind
|
Er det vanlig å bare dumpe barna hos vilt fremmede mennesker? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Tja, å dumpe små barn hos fremmede mennesker i flere dager uten en j...lig god grunn ville fått meg til til å bekymre meg for hvordan det var resten av tiden i alle fall...
|
|
|
|
#30 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Babylånerne på NRK 3Hvorvidt de får varige eller målbare men av de 3 dagene, er vel vanskelig å si noe om.
|
|
|
|
#31 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Babylånerne på NRK 3Synes at man skal klage til NRK jeg. På en måte stoler jeg liksom på at NRK kun viser kvalitetes-fjernsyn.
|
|
|
|
#32 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Babylånerne på NRK 3Utrolig hva folk er villige til å gjøre! Hadde ikke vært mine barn heller som var på utlån! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Babylånerne på NRK 3Nei og nei. Helvete hadde frøset over av sprite zero før jeg hadde sendt mine barn på noe sånt.
|
|
|
#34 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Babylånerne på NRK 3
Jeg er jo helt enig med deg, men
|
|
|
#35 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
God tanke. Det hjelper jo ikke at vi bare klager til hverandre.
|
|
|
|
#36 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Babylånerne på NRK 3Det er bare det, at det er ikke så moro å klage til NRK. Morsommere å klage her på et forum
|
|
|
|
#37 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Babylånerne på NRK 3Jeg er ikke kjent for å være noen hønemor, men dette reagerte jeg også på. Har ikke sett programmet - bare teaseren. Var det virkelig på NRK!? Håpet i det lengste at det skulle være dukker, men så jo at det var babyer. Jeg ville selvsagt aldri latt mine barn vært med på noe lignende.
Sist redigert av leliane : 15-01-09 kl 14:41. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Babylånerne på NRK 3Det værste av alt er jo at de utsetter disse stakkars barna for dette KUN for underholdningen sin del. Det er jo ikke noe som helst fornuft bak program konseptet. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
På vei
Kan vi være så sikre på at barna ikke får varig men?? Greit nok handler sitatet først og fremst om barn som gråter mye pga at de blir utsatt for separasjon fra sine omsorgspersoner regelmessig og over litt tid, men det indikerer vel uansett at det disse barna i programmet blir utsatt for ikke er særlig bra.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Viktig poeng. Det er jo den intense kjærligheten og omsorgsfølelsen som får de fleste av oss til å ikke bli psykotiske av mangel på søvn og fritid. Man har jo ikke de samme følelsene overfor totalt ukjente barn som overfor sine egne. Så dette blir jo litt tullete, selv om jeg skjønner hva de skal prøve å lære disse ungdommene. Men det blir jo feil allikevel.
|
![]() |
|
|