Sv: Hvor røde er norske journalister?
Jeg ser på svenske nyheter og synes dette var ganske god dekning av dette når det skjedde? Nå er det jo slik at media hverken i Norge eller Sverige bryr seg så veldig når det er uro eller voldt der det er utlending mot utlending i motsetning til når det er noe kriminet begått av "utlending mot nordmann"? Du kan jo også lurer på hvorfor media ikke skriver mer om all volden som begås av svenske høyreekstreme? Finnes masse konspirasjonsteorier om det også.
Jeg tror at hvis bilbrannene i Sverige hadde skjedd i hvite middelklassenabolag så hadde media skrevet mye om de, men det skjedde i ghettoen if you see what I mean. På en ganske komisk måte er det et tegn på et "mature" multikulturelt samfunn. I UK eller USA skriver heller ikke media om drittet som skjer i "ghettoen", det har ikke noe nyhetsverdi så lenge det skjer der folk flest ikke bor eller ferdes. Omfanget av det som skjedde i Paris var såpass stort at de måtte bry seg.
Men til hovedspørsmålet ditt. Jeg er nok også mer bekymret over mangel på kunnskap og kompetanse, mer en at media er venstrevridd. Tror ikke dette har så stor betydning. Ta for eksempel Frp. Det er media i Norge som har gjort de til det svære partiet de er, om det så ikke finnes en Frp journalist der ute. Media er like tabloidiserte som Frp, det er skummelt.