Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er du kresen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er du kresen eller altetende?
Jeg er superkresen / Jeg er bare kresen på noen matvarer (med dårlig grunn) 6 3,68%
Jeg er kresen 21 12,88%
Jeg er litt kresen 23 14,11%
Jeg er bare kresen på noen matvarer (med god grunn!) 21 12,88%
Jeg er altetende, med unntak av noen få matvarer (med god grunn!) 57 34,97%
Jeg er altetende, med unntak av hederlige intoleranseårsaker 5 3,07%
Jeg er altetende 25 15,34%
Jeg er altetende (inkl. værtestikler etc.) 5 3,07%
Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-10, 13:43   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg er ganske altetende, og ser med stor undring på voksne som ikke vil smake på eller tror de ikke liker ting. Så kjedelig det må være, og så mye de går glipp av. Jeg forstår at noen ikke liker eller tåler mat. Men at man ikke ønsker å prøve ting man ikke har smakt for å kunne vite om man liker det eller ikke, nei det er sært. Har noen i familien som liksom skal gjøre seg spesiell fordi vedkommende ikke hadde smakt yoghurt eller reker. At det liksom var en kuriositet ved personen.

Men hva med oss som har smakt, men bare ikke klarer like det? Ikke klarer svelge ned uten synlige problemer, brekninger, og andre problemer, uansett vilje? Å nekte å prøve, vel, det gjør jeg nok på noen ting, men det største problemet er altså det jeg HAR prøvd, men ikke liker, og da er jeg åpenbart ifølge en del her inne barnslig, uoppdragen eller det som verre er. For jeg prøver ikke nødvendigvis igjen med tilskuere... Fordi jeg brekker meg av brokkoli, og ikke klarer svelge paprika uansett drikkemengde uten at det synes at jeg ikke liker det. Selv om jeg gjerne vil. Paprika ser godt ut, så jeg prøver fra tid til annen. Det går bare ikke.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.