Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bygge hytte - stort eller smått?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-21, 14:57   #21
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Jeg tenker at dere må kjenne etter hva som er riktig for dere, og så bygge deretter. Noen liker å ha mye gjester, andre foretrekker å være alene.

Vi kjøpte ny, nøkkelferdig hytte for 12 år siden, og satte samtidig opp et anneks med soveplasser. Vi trives med besøk, og har ofte gjester i alle fall noen dager i alle lengre ferier. Hytta har tre soverom inne, ett med dobbeltseng (vårt rom) og to med med familiekøye, i annekset er det også familiekøye. Der kunne vi nok heller hatt dobbeltseng og sovesofa. Da barna var mindre så var dette nok plass til å ha med en ekstra familie med barn. Nå vil barna helst ha hvert sitt soverom, så da er vi avhengige av at familien vi har med har barn som kan dele rom med våre barn.

Nå som barna er større så ser vi at det hadde vært nyttig med et ekstra toalett, muligens et ekstra bad, og at det på sikt er greit med et soverom (eller to) til, hvis vi ønsker å kunne samle hele familien på hytta innimellom. Vi har snakket om påbygg, men må regne på om det lønner seg å bygge ut/på eller se etter en litt større hytte. Jeg vil helst bygge ut den vi har, siden beliggenheten er veldig god, og jeg tror det er vanskelig å finne en tomt som ligger like fint til.

Nå har vi ingen garanti for at barna fortsatt kommer til å ha lyst til å være sammen med oss på hytta når de blir voksne. Samtidig tenker nok både mannen og jeg at det er fint å kunne ha en plass med nok soverom, ikke bare soveplass, til alle. Og at soveanneks egentlig passer bedre for unge mennesker enn for middelaldrende, som trives med litt mer komfort.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.