Sv: Bygge hytte - stort eller smått?
Opprinnelig lagt inn av Mex, her.
I høst så var vi på hyttetur med svogers. De er en familie på 4, og det samme er vi. Da lånte vi en liten hytte med 3 soverom. Alle 4 ungene delte ett rom, og så ett rom til hver av oss voksne. Det gikk greit da, men eldste begynner å bli stor, og jeg skjønner at det ikke er så kult for han (14) å måtte dele rom med en 5 åring.
Så jeg ønsker meg i utgangspunktet 4 soverom, hvor det ene kanskje har en sovesofa slik at det kan brukes til ungdoms-oppholdsrom til normalt, og som ekstra soverom når vi har med besøk.
I tillegg må hytten ha god planløsning med tanke på vindfang/gang - at det er plass til et garderobeskap der. Den bør ha en innebod hvor man kan oppbevare støvsuger, vaskeutstyr ol. Og aller helst også en utebod, som man kan ha sykler og ski i..
Og så vil jeg ha en veranda med en god størrelse .. og så vil jeg ha overbygg slik at man kan sitte ute om det skulle være litt regn i luften .. jah..
Ønskelisten er høy.. spørsmålet er mer hvor ønsker jeg å kutte. Skal vi kutte et soverom, skal vi kutte en utebod, kutte veranda..?
Veranda og utebod er i alle fall det som er lettast å legge til i ettertid!