Sv: Fortell meg om din oppkjøring!
Hehe.. Selv om det er en del år siden nå, så husker jeg faktisk oppkjøringen min veldig godt. 
Jeg hadde i forkant blitt servert ymse skrekkhistorier om spesielt to sensorer, som skulle være virkelig vanskelige å ha med å gjøre. Den ene ble kalt "strykejernet". Jeg fikk nå den andre, en eldre mann som så både alvorlig og brysk ut. Selve ruten jeg fikk var veldig grei, hovedsaklig motorvei og noen rundkjøringer. Kjørte fra Biltilsynet i Lier og motorveien utover mot Asker/ Slependen, snudde for så å kjøre gamleveien nedover Lierbakkene tilbake. Husker spesielt en rundkjøring der jeg i farten fikk med meg et sykkelsti-skilt som passerte forbi vinduet, og var et øyeblikk livredd for at jeg hadde tatt av fra rundkjøringen og inn på sykkelstien. Men det hadde jeg naturligvis ikke.
Underveis myknet gubben litt opp og forsøkte seg på litt smalltalk, og da han fanget opp at jeg jobbet i helsevesenet så viste det seg at han hadde mange sterke meninger om dette, spesielt eldreomsorgen. Jeg svarte ham så godt jeg kunne, selv om oppmerksomheten min naturlig nok var rettet mot veien og kjøringen. Nedover Lierbakkene så var han blitt virkelig varm i trøya, og det kom til et punkt der jeg sa klart ifra at jeg ikke ante hva fartsgrensa var akkurat der vi kjørte, fordi jeg hadde blitt så forstyrret av all pratingen. Han var tydeligvis ikke vant med å bli satt på plass, og ble ganske mutt resten av veien.
Jeg besto forøvrig med glans på første forsøk. 
|