Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Opprinnelig lagt inn av bønna, her.
Sant nok. Men man bør hjelpe de som får problemer med å få økonomien til å gå i hop. *kjenner jeg er på linje med høyre i denne saken*.
Bønna - ikke gi deg, selv om vi er litt uenig så synes jeg det er fint at man tør å lufte ting høyt.
Jeg er helt enig med det du skriver i den første setningen i sitatet ovenfor. Systemet for å hjelpe de som får problemer økonomisk kan bli mye bedre. Det er ikke bare bedre hjelpetiltak fra NAV vi snakker om da, men bedre kunnskaper om økonomi blant folk, at folk tar større ansvar for sin egen økonomi osv. osv. Men - vi har familier hvor sykdom og arbeidsledighet fører til litt for mange utfordringer i dag - og der håper og tror jeg at NAV er på rett vei.
Så skal jeg opplyse deg litt i det du skriver om at du er litt på linje med høyre i denne saken. Det skal du ikke være. Det er nemlig ikke slik at det er HØYRE og partiene på borgerlig side som er eller noen gang vil være pådrivere for "man bør hjelpe de som får problemer med å få økonomien til å gå i hop". De ulike velferdsordningene våre ble ikke akkurat utvidet under forrige regjering, og dette sliter vi fremdeles med. Grenser for støtte ble endret slik at det ble vanskelig å få det osv. Faktisk er det i stor grad SV som er den største pådriveren for å ikke sette for store begrensninger på støtteordninger. Men det drukner vel litt i det store og hele.
|