Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Opprinnelig lagt inn av HansKristian, her.
Enkelte av debattantene her inne, fremstår i alle fall for meg som drittunger, som kun svarer på innlegg med å kalle motdebattanten Dust, nynazist, som lenker til forferdelige nettsider osv.
Utover dette er det ikke skrevet noe her inne som jeg er uenig i.
Det eneste argumentet av betydning her, har muligens vært at barna lærer om flerkultur og å forstå andre kulturer osv, ved å gå på en flerkulturell skole. Dette er jeg selvsagt enig i. Det blir omtrent det samme som å hevde at barna kan bli flinke barnesoldater, hvis de vokser opp ved fronten.
Synes du det er rart at oppegående mennesker reagerer på lenker til nynazistiske sider? Sammenligningen mellom barnesoldater og flerkulturelle skoler er så far-fetched og ignorant at den egentlig ikke burde få oppmerksomhet en gang, men jeje. Hva er det, spesifikt, som er problemet ved flerkulturelle skoler. Er det språkforvirring? Kulturelle gnisninger som vises i bruk av hijab, manglende julefeiring, forskjellige skikker? Eller er det rett og slett bekymring for at de kritthvite barna skal bli smittet av kulørthet?
|