|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåVi får være enige om å være uenige, da.
|
|
|
#222 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Når ble nyhetsartikler propaganda? Betyr dette at Klassekampens nyhetsartikler er kommunistpropaganda, mens Vårt Lands artikler er kristenpropaganda? |
|
|
|
|
|
#223 |
|
flisespikker
|
Selvsagt kan nyhetsartikler være propaganda. De er veldig sjelden helt nøytrale. I hvor stor grad de kan regnes som propaganda, kommer an på hvor redelige de som skriver og publiserer dem er, og så kommer det an på hvor man selv står i forhold til det ståstedet journalisten har. Du finner sikkert folk som vil karakterisere enkelte nyhetsartikler i Klassekampen som kommunistpropaganda og artikler i Vårt Land som kristenpropaganda - eller artikler i Dagens Næringsliv som kapitalistpropaganda, for den del.
|
|
|
#224 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg mener bestemt at artikkelen du lenket til, har en tydelig og ekkel nok agenda til å kalles nynazistisk propaganda, HansKristian. Resten av siden levnet jo heller ikke særlig tvil, for å si det sånn.
|
|
|
#225 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke en dum sammenligning, dessverre tror slike skrudde mennesker at dette ble fjernet fordi vi er redd for deres overbevisende budskap. |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilke skoler man bør unngåDet maz og mim sa. |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Passiv
|
Jeg lurte en stund på hva slags personer som linker til nettsteder med slikt vås som du la ut, men jeg synes du med dette innlegget svarer på dette selv. Du er åpenbart ikke ferdig med barneskolen ennå. Og når du allikevel er i ferd med å få noen illusjoner revet, kan jeg like gjerne fortsette og røpe at julenissen ikke finnes, og at ikke alle voksne er snille. Det mest provoserende ved ditt innlegg er tanken på at når du en dag får stemmerett, så verdsettes den like høyt som min. |
|
|
|
#230 |
|
weird
Sv: Hvilke skoler man bør unngåEr det bare jeg er eller teksten som dukker opp når man holder musepekeren over prikken til HansKristian litt søt?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#231 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Har og har, det er iallefall det de ønsker seg. Så om denne fyren har rett og det er autoritære krefter her, kanskje DET vil lokke disse sjølgode idiotene hit? |
|
|
|
|
|
#233 |
|
Men først, kaffe!
Kanskje bedre å si "hadde" og ønsker seg på ny ja. |
|
|
|
|
|
#234 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvilke skoler man bør unngå
|
|
|
#235 |
|
Ustabil
|
Mulig jeg har gått glipp av noe - men hva var det ved HansKristians innlegg som fikk deg til å konkludere sånn? Han spør om Vårt Land og Klassekampen er propaganda eller nyheter. Var det ett eller annet der som var SÅ selvfølgelig for deg? |
|
|
|
|
|
#236 |
|
Passiv
|
Jeg svarte primært på HansKristians spørsmål Når ble nyhetsartikler propaganda? Man lærer allerede på ungdomsskolen at nyhetesartikler preges av journalistenes og avisenes politiske overbevisning og agenda. Å kalle det våset som sto på denne nettsiden for nyheter, og deretter stille seg uforstående til at dette kan kalles propaganda vitner i beste fall om en umodenhet som innebærer at jeg ikke gidder å kaste bort tid på denne personen. Man kaster seg ikke inn i en debatt, langt mindre starter en tråd, om et kontroversielt tema uten et minimum av bakgrunnskunnskaper. En dedikert rasist (ikke at det ville gjort saken bedre, men da hadde jeg kanskje giddet å ta til motmæle) ville vært i stand til å forsvare sine synspunkter på en langt bedre enn hva som her blir gjort. Denne HansKristian fremstår for meg som en drittunge som ikke er i stand til å si hva som er så forferdelig med ghettofiseringen som finner sted ved mange skoler i Oslo - annet enn at det er altfor mange innvandrere der. |
|
|
|
#237 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåHar egentlig HansKristian debattert noenting som helst? Jeg ønsker virkelig å ta en ordentlig debatt på dette, finne ut hva HI mener, hvorfor han sier det, og så argumentere ordentlig. Men han har jo bare servert et og annet slagord og oppgulp - det er jo helt ubrukelig i en diskusjon.
|
|
|
#238 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg er enig, vi har hørt alt for lite fra HansKristian i det siste. Jeg for min del er svært interessert i å høre hvem han heier på i Wimbledon-finalen for damer ...
|
|
|
#239 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#240 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Enkelte av debattantene her inne, fremstår i alle fall for meg som drittunger, som kun svarer på innlegg med å kalle motdebattanten Dust, nynazist, som lenker til forferdelige nettsider osv. |
|
|
|
![]() |
|
|