Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke skoler man bør unngå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-08, 11:03   #221
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skoler man bør unngå

Vi får være enige om å være uenige, da.

Gammel 02-07-08, 11:04   #222
HansKristian
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2008
HansKristian kan håpe på forbedringer
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns det blir litt kjedelig å gjenta dette, men til glede for nye lesere:

Det er ingenting i veien med diskusjonen. Det er den systematiske metoden de nynazistiske grupperingene anvender til propagandaspredning jeg tar sterk avstand fra. Det har drevet med dette i årevis og bruker disse metodene aktivt for å verve medlemmer. Selvsagt er FP en dårlig rekrutteringsarena for dem, men det syns jeg faktisk er helt underordnet. Enten tar man avstand fra spredning av nazipropaganda eller så gjør man det ikke.

Når ble nyhetsartikler propaganda? Betyr dette at Klassekampens nyhetsartikler er kommunistpropaganda, mens Vårt Lands artikler er kristenpropaganda?

HansKristian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:10   #223
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HansKristian, her.

Når ble nyhetsartikler propaganda? Betyr dette at Klassekampens nyhetsartikler er kommunistpropaganda, mens Vårt Lands artikler er kristenpropaganda?

Selvsagt kan nyhetsartikler være propaganda. De er veldig sjelden helt nøytrale. I hvor stor grad de kan regnes som propaganda, kommer an på hvor redelige de som skriver og publiserer dem er, og så kommer det an på hvor man selv står i forhold til det ståstedet journalisten har. Du finner sikkert folk som vil karakterisere enkelte nyhetsartikler i Klassekampen som kommunistpropaganda og artikler i Vårt Land som kristenpropaganda - eller artikler i Dagens Næringsliv som kapitalistpropaganda, for den del.

Og selvsagt betyr ikke "denne artikkelen er propaganda" det samme som "alle artikler er propaganda", det er jo meningsløst ulogisk.

Gammel 02-07-08, 11:16   #224
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener bestemt at artikkelen du lenket til, har en tydelig og ekkel nok agenda til å kalles nynazistisk propaganda, HansKristian. Resten av siden levnet jo heller ikke særlig tvil, for å si det sånn.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:56   #225
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg mener at å tro at å fjerne en URL for å stanse nynazismen er like naivt som å tro at å fjerne homsesaunaene i Oslo vil stanse HIV.

Ikke en dum sammenligning, dessverre tror slike skrudde mennesker at dette ble fjernet fordi vi er redd for deres overbevisende budskap.

Jeg har ikke engang giddet å følge link eller URL. Det første innlegget sa nok for meg til å holde meg unna.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 20:08   #226
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det maz og mim sa.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:24   #227
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg lurte en stund på hva slags personer som linker til nettsteder med slikt vås som du la ut, men jeg synes du med dette innlegget svarer på dette selv. Du er åpenbart ikke ferdig med barneskolen ennå. Og når du allikevel er i ferd med å få noen illusjoner revet, kan jeg like gjerne fortsette og røpe at julenissen ikke finnes, og at ikke alle voksne er snille. Det mest provoserende ved ditt innlegg er tanken på at når du en dag får stemmerett, så verdsettes den like høyt som min.

Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:33   #228
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men bra vi har autoritære krefter som kan passe på dere, stakkars små

Autoritære krefter som passer på er det vel helst du og dine som har

Gammel 02-07-08, 23:21   #229
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

....og at ikke alle voksne er snille.

Ikke engang HVITE voksne. Faktisk.

Gammel 02-07-08, 23:24   #230
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg er eller teksten som dukker opp når man holder musepekeren over prikken til HansKristian litt søt?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 23:24   #231
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Autoritære krefter som passer på er det vel helst du og dine som har

Har og har, det er iallefall det de ønsker seg. Så om denne fyren har rett og det er autoritære krefter her, kanskje DET vil lokke disse sjølgode idiotene hit?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:00   #232
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og når du allikevel er i ferd med å få noen illusjoner revet, kan jeg like gjerne fortsette og røpe at julenissen ikke finnes....

Det er bedrøvelig. God jul, lizzom. Uten Nissen?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:17   #233
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Har og har, det er iallefall det de ønsker seg. Så om denne fyren har rett og det er autoritære krefter her, kanskje DET vil lokke disse sjølgode idiotene hit?

Kanskje bedre å si "hadde" og ønsker seg på ny ja.

Gammel 03-07-08, 00:36   #234
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilke skoler man bør unngå

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Er det bare jeg er eller teksten som dukker opp når man holder musepekeren over prikken til HansKristian litt søt?

Man kan jo alltids håpe, hvor sannsynlig det er derimot..

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 21:37   #235
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurte en stund på hva slags personer som linker til nettsteder med slikt vås som du la ut, men jeg synes du med dette innlegget svarer på dette selv. Du er åpenbart ikke ferdig med barneskolen ennå. Og når du allikevel er i ferd med å få noen illusjoner revet, kan jeg like gjerne fortsette og røpe at julenissen ikke finnes, og at ikke alle voksne er snille. Det mest provoserende ved ditt innlegg er tanken på at når du en dag får stemmerett, så verdsettes den like høyt som min.

Mulig jeg har gått glipp av noe - men hva var det ved HansKristians innlegg som fikk deg til å konkludere sånn? Han spør om Vårt Land og Klassekampen er propaganda eller nyheter. Var det ett eller annet der som var SÅ selvfølgelig for deg?

Jeg mener at både Vårt Land, Klassekampen og veldig mange andre opererer i et grenseland mellom nyheter og propaganda. Ofte vil den som er enig i budskapet oppfatte det som nyheter, og motstanderen vil se det som propaganda. I så måte skiller ikke disse nyhetsformidlerne seg vesentlig fra nynazistiske. Problemet er at ikke all nyhetsformidling er uhildet og ren gjengivelse av nyheter, men at nyhetene brukes for å fremme spesielle synspunkter. Til og med VG gjør det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:20   #236
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Mulig jeg har gått glipp av noe - men hva var det ved HansKristians innlegg som fikk deg til å konkludere sånn? Han spør om Vårt Land og Klassekampen er propaganda eller nyheter. Var det ett eller annet der som var SÅ selvfølgelig for deg?

Jeg mener at både Vårt Land, Klassekampen og veldig mange andre opererer i et grenseland mellom nyheter og propaganda. Ofte vil den som er enig i budskapet oppfatte det som nyheter, og motstanderen vil se det som propaganda. I så måte skiller ikke disse nyhetsformidlerne seg vesentlig fra nynazistiske. Problemet er at ikke all nyhetsformidling er uhildet og ren gjengivelse av nyheter, men at nyhetene brukes for å fremme spesielle synspunkter. Til og med VG gjør det.

Jeg svarte primært på HansKristians spørsmål Når ble nyhetsartikler propaganda? Man lærer allerede på ungdomsskolen at nyhetesartikler preges av journalistenes og avisenes politiske overbevisning og agenda. Å kalle det våset som sto på denne nettsiden for nyheter, og deretter stille seg uforstående til at dette kan kalles propaganda vitner i beste fall om en umodenhet som innebærer at jeg ikke gidder å kaste bort tid på denne personen. Man kaster seg ikke inn i en debatt, langt mindre starter en tråd, om et kontroversielt tema uten et minimum av bakgrunnskunnskaper. En dedikert rasist (ikke at det ville gjort saken bedre, men da hadde jeg kanskje giddet å ta til motmæle) ville vært i stand til å forsvare sine synspunkter på en langt bedre enn hva som her blir gjort. Denne HansKristian fremstår for meg som en drittunge som ikke er i stand til å si hva som er så forferdelig med ghettofiseringen som finner sted ved mange skoler i Oslo - annet enn at det er altfor mange innvandrere der.

Når det gjelder dine betraktninger om medier, så vil det alltid være en viss grad av propaganda i nyhetene. Hva man godtar av propaganda er jo avhenging av hva slags synspunkter man selv har. Jeg synes verken Vårt Land og Klassekampen fremstår som propaganda, men de er såpass farget av politisk overbevisning at jeg leser dem et ekstra kritisk filter. Det betyr ikke at jeg ikke leser hva de har å melde med interesse. Den største forskjellen mellom medier som jeg betrakter som uhildet og hva jeg anser som propaganda er bruken av adverb og adjektiver. I nyheter bør de brukes i minst mulig grad. I nettsiden som HansKristian linket til sto det også en artikkel om Abid Raja som var utnevnt som nemndsleder i UNE under overskriften Ny rabiat nemndleder i utlendingsnemda - sånn når man snakker om adjektiver. Man må gjerne ha motforestillinger til ansettelsen av Raja, men klarer man ikke å uttrykke seg annerledes diskvalifiserer man seg fra å bli tatt seriøst. Og det synes jeg også gjelder HansKristian i denne debatten.

Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:55   #237
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har egentlig HansKristian debattert noenting som helst? Jeg ønsker virkelig å ta en ordentlig debatt på dette, finne ut hva HI mener, hvorfor han sier det, og så argumentere ordentlig. Men han har jo bare servert et og annet slagord og oppgulp - det er jo helt ubrukelig i en diskusjon.

Så bortsett fra det innledende "se, en stor, skummel grønnprikkete og rosa elefant!" (for å bruke aCs glimrende analogi), så har han ikke kommet med et kvidder.

Det er irriterende. Men sikkert typisk.

Gammel 03-07-08, 23:04   #238
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig, vi har hørt alt for lite fra HansKristian i det siste. Jeg for min del er svært interessert i å høre hvem han heier på i Wimbledon-finalen for damer ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 23:11   #239
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg for min del er svært interessert i å høre hvem han heier på i Wimbledon-finalen for damer ...

Tipper han håper på at styret i Wimbledon endrer på regelverket slik at ikke bare tøyet må være hvitt...

Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 00:48   #240
HansKristian
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2008
HansKristian kan håpe på forbedringer
Standard

Denne HansKristian fremstår for meg som en drittunge som ikke er i stand til å si hva som er så forferdelig med ghettofiseringen som finner sted ved mange skoler i Oslo - annet enn at det er altfor mange innvandrere der.

Enkelte av debattantene her inne, fremstår i alle fall for meg som drittunger, som kun svarer på innlegg med å kalle motdebattanten Dust, nynazist, som lenker til forferdelige nettsider osv.

Utover dette er det ikke skrevet noe her inne som jeg er uenig i.

Det eneste argumentet av betydning her, har muligens vært at barna lærer om flerkultur og å forstå andre kulturer osv, ved å gå på en flerkulturell skole. Dette er jeg selvsagt enig i. Det blir omtrent det samme som å hevde at barna kan bli flinke barnesoldater, hvis de vokser opp ved fronten.

HansKristian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.