Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bygger dere image gjennom barna?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Syns du Daffy sier noe vettugt her?
Helt enig 19 32,76%
Delvis enig 28 48,28%
Daffy må være full 11 18,97%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-06, 21:40   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.474
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Bygger dere image gjennom barna?

Litt provoserende tittel for å lure folk inn i tråden

Altså; bruker dere barna for å vise omverden hvem dere er? Ting henger selvsagt sammen, men er det alltid barnets ve og vel som avgjør at dere velger de klærne, maten, fritidsaktivitetene etc for dem som dere gjør?

Det slo meg mange ganger jeg var innom Nøstebarn som gravid og nybakt, butikken var smekkfull av damer i samme situasjon som meg, de sugde til seg alt de flinke damene der proklarmerte. Det er tøybleier, ubehandlet ull og saueskinnets uovertrufne egenskaper. 90% av engasjementet er jo sikkert for å tilegne seg kunnskap til beste for de små babyene ..., men jeg følte likevel en viss nyreligiøs stemning. Selger ikke Nøstebarn like mye en livsstil og et image til (usikre) nybakte mødre som de selger fornuftige klær til barn? Jeg hørte ofte veninner og barselveninner si at "jeg har blitt helt hektet på nøstebarn" . Er ikke ulltekstiler en litt rar ting å bli hektet på?

Hva med økologisk mat? Er det kun helsegevinster og podens (og klodens) beste man tenker på når vi vender vår interesse mot økologiske matvarer? Eller ... er det litt mote også? Og kan man bli mer trendy enn når man forer babyen med økologisk (helst hjemmelaget) mat og samtidig ojer seg over avskyelige, multinasjonale Nestle?

Toåringer som kles i T-skjorter med foreldrenes rockehelter på brystet, eller alternativt logoer (av ulik størrelse) for internasjonal merkevare, eller Nøstebarn ull, eller Retrodesignet fra Katvig. Det er jo først og fremst en statement om hvem man som foreldre er .... eller?


Sist redigert av daffy : 17-11-06 kl 21:47.
daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no